Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیرات طرح رجیستری بر بازار تلفن همراه اظهار کرد: سیاست گذاری دولت بر این بود تا توسط دستگاه های نظارتی و اجرایی که شامل سازمان تنظیم مقررات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک شده بازار تلفن همراه را احیا کنند به همین سبب کسبه این صنف هم از طرح رجیستری حمایت همه جانبه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: قول و قراری مبنی بر اینکه گوشی هایی که تا 14 آذر ماه فعال می شود ،مشکلی را متوجه کاربرانش نکند اما این اواخر پیامکی به دست برخی از مصرف کنندگان رسیده که دچار مشکل شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه با اشاره به گرانی چند وقت اخیر تلفن های همراه در بازار افزود: با توجه به آنکه نرخ  ارز هر روز تغییر کرده و روند صعودی به خود گرفته است، واردکننده نیز کالاهایش را براساس نرخ دلار وارد می‌کند و  کالا طبق قیمت روز محاسبه شده و به فروش می‌رسد، بنابراین فروشنده در امر بالارفتن قیمت تلفن های همراه ، دخالتی ندارد.

درستی بیان کرد: برنامه ریزی و سیاست هایی باید برای صنایعی که از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده انجام شود. در حال حاضر کشور در بخش تولید گوشی تلفن همراه از زیر ساخت های لازم برخوردار نبوده، به همین علت واردات آن مقرون به صرفه خواهد بود.

نایب رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: ظرفیت و توانمندی های بسیاری در دیگر بخش ها و صنایع وجود دارد که مستلزم حمایت و برنامه ریزی بوده که در صورت ایجاد شرایط لازم موجب اشتغال زایی، توسعه اقتصادی و ارزآوری خواهد شد.

درستی ادامه داد: حدود 400 هزار بنگاه تولیدی از میزان 600 هزار به تعطیلی کشانده شده و نباید ظرفیت و توان کشور صرف صنعتی که توان و شرایط لازم برای تولید در آن وجود نداشته، گردد.

وی در خصوص جلوگیری از واردات غیرقانونی تلفن همراه که تاثیر زیادی بر این بازار داشته ، تاکید کرد: گروهی به نام انجمن واردکنندگان تلفن همراه که متشکل از 43 واردکننده و زیر نظر اتاق بازرگانی ایران هستند تا در صورت احیای طرح رجیستری توسط سازمان تنظیم مقررات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک؛ این افراد توان تامین نیاز بازار را خواهند داشت.

این رئیس اتحادیه در پایان گفت: دولت باید در بخشی که توان و ظرفیت تولید در آن صنعت موجود بوده با حمایت و ارائه تسهیلات موجب توسعه شود و صنعتی که شرایط و زیر ساخت لازم را برای تولید نداشته، باید تسهیل امور واردات و رفع موانع مشکلات را برای افراد مرتفع کند.

انتهای پیام/

واردات گوشی تلفن همراه مقرون به صرفه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!