Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@02:11:06 GMT

لوازم خانگی تولید مشترک بخریم یا نه؟

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۱۶۵۷

خرداد:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به حضور برخی برندهای مطرح تولید لوازم خانگی در ایران گفت: ظرف یک تا دو سال آینده برخی برندهای تولید لوازم خانگی از ایران به عنوان هاب صادراتی خود استفاده‌ خواهند کرد.
به گزارش خرداد ،محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال‌حاضر شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، در زمینه ساخت همه لوازم‌خانگی فعال بوده و در مجموع، در همه بخش‌ها ما شاهد حضور کالاهای تولید مشترک در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر همین اساس در موارد متعدد تلاش این شرکت‌ها و کارخانه‌ها بر آن است که از ایران به‌عنوان پایگاه صادراتی برای منطقه خلیج‌فارس استفاده کنند؛ به‌گونه‌ای‌که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده یا حتی پیش از آن، ایران به هابی برای صادرات لوازم‌خانگی سامسونگ و ال‌جی در منطقه تبدیل شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سئوال که آیا کشورهایی مانند ترکیه این اجازه را خواهند داد که ایران چنین عنوانی را به خود اختصاص داده و چنین فعالیتی داشته باشد؟ گفت: کشور ما با توجه به نزدیکی به کشورهای خاورمیانه، گزینه‌ بسیار مناسبی برای صادرات لوازم‌خانگی برندهای مختلف محسوب می‌شود؛ چراکه برای مثال، سامسونگ و ال‌جی در گذشته در خاورمیانه خط تولیدی نداشته‌اند و شاید فقط یکی از آن‌ها در زمینه تولید تلویزیون در نزدیکی مصر، محلی برای تولید به خود اختصاص داده است.
طحان پور افزود: این‌که چرا این اتفاق در کشوری مانند ترکیه نمی‌افتد نیز دو دلیل اصلی دارد؛ اول اینکه ترکیه روی تولیدات خود تعصبی خاص داشته و سعی می‌کند در راستای حمایت از آن‌ها گام بردارد، نه مانند ما که کارخانه‌هایی مثل ارج و آزمایش را داشته و هیچ تعصبی روی آن‌ها نداشتیم. نکته دیگر آن‌که گرچه شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ برای صادرات و تولید محصولات خود ایران را انتخاب کرده، همچنان شرکت‌هایی مانند بوش و زیمنس و موارد دیگر هستند که این فعالیت را به ترکیه منتقل کرده‌اند.
وی درباره کیفیت تولیدات مشترک اظهار کرد: این شرکت‌ها نام برند خود را خراب نمی‌کنند و از کیفیت خود تحت هیچ شرایطی نمی‌کاهند. اصلا مگر می‌شود برندهای مطرح کالای درجه دو و سه تولید ‌کنند!؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: ممکن است تولید برخی محصولات این شرکت‌ها در ایران گران تمام شود و آن‌ها آخرین فناوری خود را راهی ایران نکنند؛ برای مثال ممکن است یخچالی که این شرکت‌ها در کارخانه‌های اصلی خود تولید می‌کنند برای ایران کمی گران باشد، اما در نهایت تولیداتی با همان کیفیت در ایران نیز تولید می‌شودکه نمونه ایرانی آپشن‌های کمتری دارد.
انتهای پیام برچسب ها: لوازم خانگی ، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ، برندهای مطرح

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا

با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی،  ۱۰ شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

در این راستا، شرکت‌هایی از تایلند، هنک کنگ و میانمار از دارو‌ها و مکمل‌های دارویی تولید ایران استقبال کردند.
همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال از ۱۵ کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان ۱۰ کشور عضو اتحادیه آسه آن است.

دیگر خبرها

  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی