Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با اشاره به حماسه یوم‌الله 9 دی گفت: 9 دی یکی از روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ این کشور و تجدید بیعت و میثاق مجدد مردم با ولایت، امامت و رهبری بود و هست.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران برنامه جامع و کاملی در سال 88 علیه این انقلاب تدارک دیده بودند و عوامل داخلی آنها هم به کار گرفته شده و برنامه‌ریزی حساب‌شده برای فتنه در کشورمان انجام داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف تصریح کرد: برخی عوامل داخلی و خارجی در اتفاقات سال 88 تدارک شده و تصور می‌کردند که قضیه انقلاب اسلامی تمام شده اما این در حالی است که فتنه‌گران ماهیت خود را لو داده بودند، به‌طوری‌که برخی افراد نظیر رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور با موضع‌گیری حمایتی و همچنین نخست‌وزیر خبیث و جلال رژیم صهیونیستی و وزیر خارجی این رژیم موضع‌گیری تشویقی داشتند، هرچند آنها از اول انقلاب اسلامی با این نظام عناد داشته و دارند.

نظام انقلاب اسلامی بسیار محکم و عمیق‌ است

وی اظهار داشت: فتنه‌گران از روی جهل و نادانی تصور می‌کردند انقلاب اسلامی با حرکت‌های سطحی و ابتدایی دچار تزلزل و اختلاف می‌شود، در حالی این انقلاب و نظام بسیار عمیق‌تر از این مسائل است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و نظام آن از عمقی بسیار مستحکم، متقن و تاریخی برخوردار است؛ چراکه در این نظام خون انبیاء، شهدا در دوران‌ مختلف ائمه و اولیای الهی و همچنین مجاهدان فی سبیل‌الله برای استحکام آن ریخته شده تا به وضعیت فعلی برسد، ضمن اینکه خدای متعال هم وعده داده خون شهدا به‌هیچ‌وجه از بین نخواهد رفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ در 9 دی، مردم عزیزمان به طور خودجوش بعد از اینکه چهره اصلی فتنه‌گران سال 88 شناسایی شد، به صحنه آمدند و اقدامات وقیحانه فتنه‌گران در روز عاشورا و تعرض، اهانت و جسارت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عزاداران را محکوم کردند.

موضوع فتنه 88 انتخابات ریاست جمهوری نبود

وی افزود: در 9 دی مردم عزیز ایران اسلامی متوجه شدند که در فتنه‌ 88، بحث انتخابات ریاست جمهوری مطرح نبوده، بلکه آنها با اسلام، ‌قرآن و اهل‌بیت(ع) مشکل داشتند و حتی تجمعات فتنه‌انگیز آنها هم بهانه‌ای علیه نظام بوده است؛ چراکه در برخی شعارهای آنها، فتنه‌گران اصل اعتراضات را علیه نظام و انتخابات را بهانه اعلام کرده و در حقیقت چهره منافقانه خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم ایران اسلامی که وفادار به نظام، انقلاب، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و شهیدان بودند، این موضوع را به‌صراحت فهمیدند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف اظهار داشت: مردم در 9 دی با حرکت خودجوش خود به عهدشان به بنیانگذار انقلاب اسلامی و نظام وفا کرده و فتنه 88 را به صورت یکسره تمام و منهدم کردند، ضمن اینکه تمامی اقدامات مردم در 9 دی از روی اعتقادات، ارادت و محبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

9 دی یوم‌الله بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: 9 دی یوم‌الله بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه روز سرنوشت‌سازی است که باید به صورت کامل، جامع و عالمانه در ابعاد مختلف به آن پرداخته شود. همچنین بحث دشمن‌شناسی و توطئه‌ها و نقشه‌های آن ها هم باید شناسایی شده و درس عبرتی برای نسل امروز جامعه شامل همه نوجوانان و جوانان باشد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: برخی افراد از اینکه به موضوع 9 دی مرتب پرداخته شود، ناراحت می‌شوند، در حالی‌که در قرآن کریم و در سخنان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به‌صراحت چندین بار جهت یادآوری و مطرح کردن موضوعی، مسائل به صورت مکرر بیان شده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: آیات متعددی در قرآن به دشمن‌شناسی و شناخت توطئه‌ها و اقدامات آنها پرداخته و تذکرات لازم در این خصوص اعلام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف افزود: بارها از زبان ائمه معصومین(ع) به شهادت امام حسین(ع)، عاشورا و نهضت ایشان در چندین جای مختلف پرداخته شده است و حتی پیغمبر هم در زمان‌های مختلف به این موضوع پرداخته و امام حسن مجتبی(ع) و حتی امامان بعد از سیدالشهدا(ع) هم به قیام کربلا، بارها پرداختند.

9 دی متعلق به زمان و فتنه سال خاصی نیست

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: 9 دی متعلق به زمان و فتنه سال خاصی نیست، بلکه به همه زمان‌ها تعلق داشته و امری مهم است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: فتنه 88 ابعاد مهم و گسترده‌ای داشته که باید به آن پرداخته شود؛ چراکه در زمان‌های بعد مشخص می‌شود این فتنه چقدر خطرناک بوده است، اما با رهبری‌ها و هدایت‌های مهم مقام معظم رهبری این فتنه مهار و با حضور و حمایت و هوشیاری و بصیرت مردم این غائله خاتمه پیدا کرد، اما این‌گونه هم نیز در نظام جمهوری اسلامی فتنه دیگری وجود نداشته باشد، بلکه امکان دارد این فتنه با چهره، شکل و عنوان دیگری ایجاد شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: باید از فتنه 88 و اتفاقات مربوط به آن درس عبرت گرفته و مردم و مسئولین با بصیرت و هوشیاری در مقابل فتنه‌های آینده در انقلاب اسلامی اقدام کرده تا بتوانیم تمامی اقدامات دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟