Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی درباره عملکرد سیاست خارجی واشنگتن در سال 2017، نوشت: توافق هسته‌ای دیگر در مرکز سیاست ما در قبال ایران قرار ندارد و ما اکنون در حال مقابله با تمام تهدیدات ایران هستیم.

به گزارش ایسنا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز به تشریح عملکرد واشنگتن در عرصه سیاست خارجی در سال 2017 پرداخت و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را یکی از موضوعاتی دانست که رییس‌جمهور آمریکا در یک سال گذشته به آن رسیدگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یادداشت خود با طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های ایران در منطقه، نوشت: توافق هسته‌ای ناقص با ایران دیگر در مرکز سیاست ما در قبال ایران قرار ندارد. ما اکنون در حال مقابله با مجموع تهدیدات ایران هستیم. بخشی از این استراتژی، ایجاد دوباره اتحاد با شرکایمان در خاورمیانه است. ما در ماه نوامبر نیز کمک کردیم تا روابط دیپلماتیک میان عراق و عربستان سعودی بار دیگر برقرار شود.

تیلرسون همچنین نوشت: ما کماکان به همکاری با متحدان‌مان و کنگره برای ایجاد گزینه‌هایی به منظور رسیدگی به نقاط ضعف زیاد توافق هسته‌ای ادامه می‌دهیم و در عین حال روی تلاشی برای مجازات ایران برای نقض تعهداتش در زمینه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات‌ کننده‌اش در منطقه کار می‌کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه یادداشت خود به تشریح سیاست‌های وزارت امور خارجه آمریکا در قبال کره شمالی، چین و روسیه پرداخت و مدعی شد که واشنگتن در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به توسعه بین‌الملل کمک کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟