Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی بیت‌الهی با اعلام این‌که در زمین لرزه سرپل ذهاب 37 هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شده است، اظهار کرد:‌تاکنون 1700 پس‌لرزه در سرپل ذهاب روی داده است.

او تاکید کرد: پیش بینی می‌شود پس‌لرزه‌های سرپل ذهاب تا 150 روز ادامه داشته باشد.

بیت‌الهی چند روز پیش نیز درباره زلزله تهران گفته بود:‌ در پس‌لرزه‌هایی که بعد از زلزله اصلی رخ می‌دهد بر اساس منطق و علم زلزله‌شناسی باید پس‌لرزه‌ای با نیم تا یک ریشتر کمتر از زلزله اصلی رخ دهد و به این ترتیب انرژی آزادشده زمین تخلیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در زلزله 5.2ریشتری تهران و البرز این مورد را شاهد نبودیم و عموماً پس‌لرزه‌های با فاصله 2 تا 3 ریشتر ثبت شده بود که پس‌لرزه سه‌شنبه شب گذشته تا حد قابل‌توجهی نگرانی ما را برطرف کرد.

او با بیان این‌که پس‌لرزه سه‌شنبه شب گذشته دقیقاً روی موقعیت زلزله 5.2ریشتری رخ داد، تصریح کرد: اینکه پیش‌بینی کنیم که این پس‌لرزه، آغاز فعالیت گسل شمال تهران است و ممکن است زلزله بزرگ‌تری اتفاق بیفتد، سخنی بر مبنای مشاهدات علمی نخواهد بود، در عین حال این‌که گفته شود با وقوع این زلزله، زلزله‌ای با بزرگای بیش از 4 و 5 نیز قابل تصور نیست، صحیح نبوده و مورد تأیید نیست.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که خطر بالقوه زلزله در اقصی نقاط کشور امری دائمی و مستمر است، اظهار کرد: احتمال خطر را همه می‌دانیم و بر اساس آن نیز باید برنامه‌های ساخت‌وساز و توسعه‌ای را در دستور کار قرار دهیم. مسئولان باید با مشاهده چنین زلزله‌های خفیفی که در واقع مانور زلزله است رویکردهای صحیح و اجرایی اتخاذ کرده و در این کار سرمایه‌گذاری کنند تا خطرات را به حداقل برسانند.

بیت‌اللهی گفت: زلزله 5.2ریشتری که منشأ اصلی آن گسل ماهدشت بوده، فعالیت گسل زلزله غرب تهران را نشان می‌دهد و بر آمادگی داشتن برای خطرات احتمالی زلزله توسط مسئولان و مردم تأکید دارد.

منبع: تسنیم

402

سرپل ذهاب زلزله پس لرزه راه مسکن تحقیقات زلزله تهران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان