Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به حضور حماسی همه مردم استان همگام با کل کشور در اجتماع سالروز حماسه 9 دی اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به حضور حماسی همه مردم استان همگام با کل کشور در اجتماع سالروز حماسه 9 دی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب جمعه شهر یاسوج: نابینای  ظاهری کور نیست، کور کسی است که بصیرت ندارد

امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه و آلودگی گفت: انسان های خداترس همیشه از خوف خدا و اعمال خود می ترسند و دلسرد نیستند در دل از خدا می ترسند .

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: انسان که می داند روز تولدش دستش خالی و برهنه بود اکنون همه چیز دارد باید قدردان بوده و نعمت ها را باید وسیله نزدیک شدن انسان به خدا بداند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: به مادیات فناپذیر مغرور نشویم، آیا همه اینها همیشگی هستند؟ نعمت ها نابود شدنی هستند چرا انسان عاقل به وسیله داشتن امکانان به جای سپاس خودش را گم کند و آخرت و آینده اش را تباه کند.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: این نعمت ها شکر دارد نه کفر، نه اینکه باعث دور شدن انسان از خداوند شود یک انسان خداپرست همیشه هواسش هست که دنیا فانی است.

امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و پاکی گفت: امروز وفات حضرت معصومه (س) است که گفته شده هرکس از او زیارت کند بهشت بر او واجب می شود بعد از حضرت زهرا(س) حضرت معصومه(س) شفاعت گناه کاران را می کند وفات این بانوی بزرگ را تسلیت می گویم.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: فتنه ۸۸ که به وسیله نقشه دشمنان و فریب خوردگان به وجود آمد، حرمت شکنی شد عاشورا شکنی شد مملکت را به سوی نابودی و نظام را به سوی سقوط پیش می برد اما ملت با بصیرت انقلاب حرکت کردند.

وی افزود: بصیرت قطب نما، راهنما، چراغ راه و فاصله بین حق و باطل است و نابینای  ظاهری کور نیست کور کسی است که بصیرت ندارد.

امام جمعه یاسوج افزود: بنیاد انقلاب روز به روز محکم تر می شود، انقلاب ما به سن چها سالگی رسید، خیلی تبلیغ کردند و مهره راه انداختند اما انسجام ملت و حفاظت ملت غیور ایران همه نقشه های انان را نقشه بر آب کرد.

حسینی گفت: دشمن همیشه هست و همیشه نقشه دارد هیچ امکاناتی در مقابل ایران نمی تواند بایستد.

وی بیان کرد: امریکا با اسرایل خبیث و ال سقوط به دست خودشان دارند ریشه خودشان را از زمین بر می کنند ففط بحرین موافق پایتخت شدن قدس بود اما بدانند ملت مسلمان هرگز در برابر گفر تسلیم نمی شود و ریشه دشمنان را از زمین پاک می کنند و محکم تر تو دهنی می زنند.

وی عنوان کرد: در راهپیمایی دشمن شکن نفرت خود را از امریکای جنایت کار با شعارها دشمن شکن نشان دهیم.

وی گفت: انقلاب ما هرگز آسیب نمی بیند و جوهره ای که انقلاب ما دارد همانی است که در اوایل انقلاب ماهیت دینی و اسلامی انقلاب را نگه می داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به داشتن ملت هوشیار و آماده حرکت، گفت:  دشمنان می بینند که پیروزی از آن ملت و انقلاب است.

 

********

امام جمعه شهرستان لنده: نهم دی یک حادثه ماندگار در تاریخ بصیرت این ملت است/عده ای جاهلانه به دنبال نا امیدکردم مردم هستند



حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی گفت: حماسه نهم دی روز میثاق ملت با امام و آرمان های نظام و انقلاب است که ملت ایارن آگاهانه و بصیرتمندانه حضور یافتند.

وی افزود: ملت ایران در روز نهم دی ماه با اراده پولادین خود در برابر هجمه های مختلف دشمنان ایستادند و یک بار دیگر پایندی به نظام خود را به جهانیان اثبات کردند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: کودتای مخملی بیگانان در سال 88 با برنامه ریزی چندین ساله و با همراهی عده ای فریب خورد و حب جاه و مقام همراه شد و بصیرت ملت همه آنان را روسیاه کرد.

وی تاکیدکرد: مقام معظم رهبری قبل و بعد از انتخابات همواره خطر عوامل فتنه انگیز دشمن با توطئه تقلب را به همه کاندیداهای ریاست جمهوری دادند وبعد از فتنه88 هم تاکید کردند ولی فتنه گران هیچ توجهی نکردند.

محمودی اصل اظهارکرد: حضور آگاهانه ملت به خصوص مردم شهرستان لنده در مراسم روز نهم دی ماه باعث بیان حقایقی جدید از فتنه جدید دشمن است.

خطیب جمعه این هفته لنده گفت: ملت ایران مهمترین نقش را در به وجود آمدن انقلاب داشتند و دارند ولی نا امید کردن این ملت بدون شک از توطئه های دشمنان است.

وی اظهارکرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند: مهمترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را نا امید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف ها و کاستی هااست که امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.

مسئول شورای فرهنگ عموم شهرستان لنده گفت:  برخی تهمت ها و نقد ها در جهت اصلاح امور نیست بلکه در مسیر تخریب و ایجاد فضای نا امنی در کشور است.

وی اظهارکرد: تذکر رهبری به رئیس جمهور فعلی و قبلی در خصوص مسائل مهم کشور در راستای بهبود وضعیت  کشور است چرا که باید امروز در خصوص عملکرد خود در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

امام جمعه لنده گفت: چرا این همه برخی ها نقش اپوزیسیون به خود گرفته است و این در حالی است که بیکاری و معضلات مختلف در حال رشد است.

وی گفت: امام زمانی بودن به بیان چندین کلمه از امام زمان(عج) نسیت بلکه امام زمانی بودن به اطاعت از نایب امام زمان(عج) است.

محمودی اصل تاکیدکرد: عدالت خواهی در کشور باعث تقویت نظام خواهد شد ولی نباید مردم را نا امید و از نظام زده کرد.

وی خطاب به مسئولان گفت: سال ها است که مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مسائل مختلفی را بیان می کنند ولی هیچ اقدامی در خصوص این حرکت صورت نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: همه این مشکلات ناشی از واردات بی رویه است واگر جلوی این واردات بی رویه با اتکا به تولید داخل شکل می گرفت امروز شاهد این همه بیکاری و معضلات مختلف نبوده ایم.

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه از خدمات نهضت سوادآموزی که در جهت رفع بی سوادی در جامعه در حال تلاش است تقدیر کرد.

وی بی سوادی در جامعه را یکی از برنامه های مهم دشمن برشمرد و گفت: استکبار جهانی همواره برای اجرای طرح های خود به دنبال بی سواد نگه داشتن ملت ها برای اجرای نقشه های استعماری خود است.


**********

امام جمعه چرام: باید به شاخص ها توجه کرد نه شخصیت ها/ملاک حال فعلی افراد است ،توهین به نهادهای مختلف هنر نیست!

امام جمعه شهر چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام بیان کرد: همه انبیای الهی با شعار توحید به رسالت مبعوث شدند و بسیاری از آیات قرآن که در ۱۳ سال اول در مکه بر  پیامبر نازل شد، راجع به مسئله توحید است.


حجت الاسلام افشار افزود: چون فطرت و ذات بشر با توحید عجین شده است و انسان در همه ادوار تاریخ بشر در جستجوی خدا بوده است. آنچه در منابع دینی وارد شده است و ما را به خدا می رساند،تفکر است.


خطیب جمعه چرام در ادامه خطبه اول عنوان کرد:تفکر سلاح برنده ای است که انسان را به مقام ابوذر غفاری یار باوفای پیامبر می رساند.


حجت الاسلام افشار  در خطبه دوم نمازجمعه چرام بیان کرد: نگه داشتن ایمان و عاقبت بخیری، مهمتر از اصل ایمان آوردن است و چه بسیاری از افراد که ایمان ‌آوردند اما در مسیر و صراط مستقیم تا آخر نماندند.


وی افزود: در صدر اسلام چنین بوده و همین طور نمونه های بسیاری از افراد و شخصیت ها را در انقلاب اسلامی از همین نمونه داریم.


امام جمعه چرام با اشاره بیانات  مقام معظم رهبری اظهار کرد:مقام معظم رهبری می فرمایند که فردی مکرر دستگاه ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و سخن گفتن برای هوای نفس و از سخن گفتن برای هوای نفس وجهات شخصی ودستیابی به قدرت پرهیز کند.


وی گفت:رهبر معظم انقلاب  در دنباله کلامشان یادآوری کردند که ملاک حال فعلی افراد است.



این مسئول ادامه داد: شناخت افراد و جریانات سیاسی و تعصب نداشتن به گروه‌های سیاسی،بصیرت و آگاهی می خواهد زیرا بصیرت یعنی اینکه قران روی نیزه معاویه، تو را از قرآن ناطق امام علی(ع) دور نکند.

بصیرت یعنی اینکه بدانی جانباز صفین جناب شمر می تواند قاتل امام حسین ع در کربلا باشد.وبصیرت در زمان ما یعنی سخن ولایت را فصل الخطاب بدانیم.با بهانه هایی مثل اینکه ولی فقیه معصوم نیست بدنبال حرف و ایده ی خویش نباشیم.
خطیب جمعه چرام تصریح کرد: بعضی نمی دانند نظام بدون ولایت فقیه مثل جسد بدون روح است و انقلابی گری بدون فصل‌الخطاب بودن حرف ولی فقیه، همان اسلام خوارج  نهروان است.



حجت الاسلام افشار عنوان کرد: عزیزان در هر خانواده و جامعه ای باید یک نفر حرف آخر را بزند و گرنه هرج و مرج به وجود می آید و بعد از سخنان حضرت آقا اگر متوجه قضایا نشویم و راه را نشناسیم، به خویش ظلم کرده ایم.



وی با اشاره به اینکه بعضی ها بیان می کنند که در ۸۸ بصیرت داشتیم و راه را شناختیم و افراد حزب اللهی را بی بصیرت معرفی می کنند، ادامه داد: شما هم از سر  ریا حرف میزنید چرا که  ۸ ماه در فتنه ۸۸ مملکت را به آشوب کشیدید و شعار علیه نظام وامام حسین علیه السلام دادید و حال می گویید ما بصیرت داشتیم؟


خطیب جمعه چرام گفت: برادران و خواهران اهل تقوا، انقلاب ما رویش‌هایی همانند چمران، باکری،شهید حججی و شما مردم مومن  داشته است  ولی متاسفانه ریزش‌هایی نیز دارد.در صدر اسلام سعدابن ابی وقاص ،اسامه ،حسان ابن ثابت ،طلحه ،زبیر و..جزو ریزش ها بودند وامام علی ع را یاری نکردند.اما شخصیت هایی مثل مالک ،محمد ابن ابی بکر، میثم تمار،قنبر ،حبیب ابن مظاهر و ... در کنار امام علی ع ماندند واز ولایت دفاع کردند.واین می طلبد  که باید به شاخص ها نگاه کرد نه شخصیت ها و شاخص ولایت مداری افراد در گفتار و عمل است.


وی در پایان تصریح کرد: اگر در زمان فعلی  توجه ما فقط به شخصیت ها باشد، دین و ایمان خویش را به افراد فروخته و گره زده ایم.

*********

 

امام جمعه گچساران: هنوز چشم فتنه کاملا کور نشده است/برخی مسئولین هنوز از فتنه اعلام انزجار نکرده اند


امام جمعه گچساران گفت: متاسفانه نکته دیگری وجود دارد که هنوز چشم فتنه کاملا کور نشده است و هنوز برخی ها هستند که رسما اعلام انزجاز و بیزاری از فتنه و فتنه گران را اعلام نکرده اند.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای اللهی با اشاره به حماسه 9دی گفت:9دی روز تجدید میثاق و عهد و پیمان با منصب الهی ولایت است ، مقابله با منصب ولایت، چه ولایت فقیه باشد چه ولایت  امام باشد وچه ولایت نبی به معنای مقابله با خداوند است.


امام جمعه گچساران اظهارکرد:متاسفانه در درون کشور افراد دنیا طلبی وجود دارندکه مدعی اند که مستقیما با امام زمان(عج) در ارتباطند و نیازی به مرجعیت ندارند،گرچه جرات اینکه علنا اینگونه بگویند را ندارند،چرا که مردم مومن و بصیر هستند و می فهمند،اما خیلی روباه صفتانه و حیله گرانه نکاتی گفته می شود.


وی تصریح کرد:متاسفانه نکته دیگری وجود دارد که هنوز چشم فتنه کاملا کور نشده است و هنوز برخی ها هستند که رسما اعلام انزجاز و بیزاری از فتنه و فتنه گران را اعلام نکرده اند.


خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعدازفتنه 88کمتر سخنرانی داشته اند که از فتنه سخن نگفته باشند،اینکه با اصل اسلام و نظام مقابله کنند بحثی بود که از برون کشور سالیان سال مطالعه و کار شد و افرادی را خریدند و به افرادی قول مقام و منصب دادند.


حجازی افزود:هنوز در دولت فعلی ما افرادی هستند که این عرضه را ندارند که اعلام تنفر و انزجار خود را از فتنه و فتنه گران را اعلام کنند.


امام جمعه گچسارانتصریح کرد: فتنه 88سالیان متمادی از سوی دشمنان برنامه ریزی شد و در کشورمان تعداد افراد نادانی هستند که تنها  به دنیا چسبیده اند که یک میلیاردشان بشود چند میلیارد.


وی تصریح کرد:که باید پرسید این سرمایه ها را از کجا بدست آوردید،اینها کاری می کنند تا ملت از نظام ناراضی شود، یعنی مسئولی وظیفه خودش را انجام نمی دهد تا مردم ناراضی شوند وآنچیزی که دشمن می خواهد اعمال شود.


حجازی تصریح کرد:لازم است افراد شناخته شوند و عملا سرمایه ها معلوم شود که چطور است کسی ماهانه 80میلیون حقوق دریافت کند در حالی که فردی مستضعفی حتی یارانه ام نداشته باشد.


امام جمعه گچساران افزود:این افراد هم پول نجومی می گیرند هم پست می گیرند و هم مردم را ناراضی می کنند و هم دشمن را شاد می کنندو این افراد روز به روزبر یاس و نا امیدی مردم بیشتر افزون می کنند.


وی گفت:چرا دست های این مسئولین قطع نمی شود، چرا رسوا نمی شوند چرا به ملت این همه باید ظلم بشود.


حجازی تصریح کرد:امام جمعه منصب دولتی نیست،امام جمعه زبانش باید زبان قرآن و اهل بیت و مدافع مردم باشد،این مردم نظام را ایجاد کردند و ما نمی توانیم مقابل مردم باشیم و ظلم به مردم را تحمل نمی کنیم،بیکاری جوانان را تحمل نمی کنیم و نظام اسلامی موظف است که مشکلات مردم را حل کند.


امام جمعه گچساران تصریح کرد:این نظام، نظام الهی است و هرکسی که در این نظام عرضه کار برای ملت را ندارد کنار برود که این مملکت فقیر نیست که بی مهری، بی توجهی به مردم و دهن دهن کجی به مردم را تحمل نمی کنیم.


وی گفت:لازم است فردا همه مردم در بزرگداشت 9دی حضور داشته باشند و 9دی فردا را بسیار متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کنندتا مخصوصا به نجومی بگیران ،به کسانی که بوی فتنه می دهند و مردم را ناراضی می کنند اثبات کنیم که این مردم پای نظام و رهبری تا آخرین قطره خونشان ایستاده اند.

********

امام جمعه شهر لیکک: 9دی یک روز عادی نیست/در پازل فکری فتنه گران استقلال نظام معنا ندارد


امام جمعه شهر لیکک 9دی را یک روز مهم در تاریخ انقلاب دانست و از مردم خواست در مراسم روز بصیرت، به صورت یکپارچه شرکت کنند.


نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا به لزوم توجه به لقمه حلال تاکید کرد و گفت: لقمه حرام مانند خوره به جان زندگی انسان می افتد.


حجت الاسلام افروغی در ادامه افزود: کاسبان قدیم اطلاعات فقهی قوی داشتند، در جلسات  اخلاق خرید و فروش و فقه بازار شرکت می کردند اما الان بازاریان ما فقه بازار را بلد نیستند و یکی از گرفتاری های ما همین بی توجهی به فقه بازار است.


وی با تاسی از آیات و احادیث دینی، گفت: کسی که بدون یادگیری فقه بازار، وارد کسب و کاری می شود در غرقاب ربا غرق می شود.


امام جمعه شهر لیکک در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، گفت: حوزه های علمیه و مراکز دینی کشور ما به برکت وجود این بانوی بزرگوار و حول محور ایشان شکل گرفت.


افروغی در فرازی دیگر از سخنان امروز سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع شورای هماهنگی تبلیغات را دقیق و مهم خواند .


وی افزود: چرا کسانی که ادعای انقلابی گری دارند، خدمات نظام را به مردم ارائه نمی دهند؟


افروغی خاطرنشان کرد: اسلام به ما عزت داد و از ثمره های انقلاب ما  این بود که استقلال درست کردیم.


خطیب نماز جمعه بهمئی در فراز پایانی خطبه های امروز روز 9دی را یک روز مهم و به یاد ماندنی در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: دشمن با همکاری فتنه گران داخلی یک محیط غبار آلود در کشور ایجاد کرد ؛هدف دشمن ایجاد شکاف در میان مردم و نفوذ و در نهایت ایجاد یک کودتا بود.


افروغی خاطر نشان کرد: همین کار را تحت عنوان انقلاب رنگی در کشور های دیگر انجام دادند و موفق شدند.


وی گفت:طراحان و کارگردانان فتنه، ده ها سال اتاق فکر تشکیل دادند اما مردم با هوشیاری کامل و تحت هدایت ناخدای کشتی انقلاب در 9دی ماه به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.
امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه نظام بیشترین مدارا را با سران فتنه داشت، گفت:در پازل فکری سران فتنه استقلال نظام مفهومی ندارد.


افروغی در پایان از مردم خواست که این روز را یک روز عادی ندانند و با حضور یکپارچه در مراسم بزرگداشت روز بصیرت شرکت کنند.

********

امام جمعه سی سخت: شاد کردن دشمن بی بصیرتی است/ ملاک حال فعلی افراد است/برخی با سخن هایشان پایه های نظام را تضعیف می کنند

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های این هفته شهر سی سخت به دیدر مدیران سازمان تبلیغات اسلامی کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سخنان رهبر انقلاب در این دیدار روح امید، بصیرت و رشنگری را در این شرایطی که بازیگران عرصه سیاست و قدرت ابهاماتی را عنوان کرده اند دمید.


وی با بیان اینکه خیلی ها نگران وضعیت کنونی و اختلافات این آقایان بودند، بیانکرد:نیروهای مون و دل بسته به اسلام و انقلاب از این وضعیت و فضای غبار آلوده تفرقه نگران بودند و متأسفانه برخی‌اقایان قاعده بازی را رعایت نمی کردند وبی محابا سخن می گفتند و خوراک برای رسانه ها معاند درست می کردند که سخنانان معظم له حجت را بر آنان تمام کرد.


امام جمعه مرکز شهرستان دنا با بیان اینکه این سخنان معظم روح امید و بصیرت و روشنگری را در مردم زنده کرد،بیان داشت:معظم له به صراحت  فرمودند،برخی آقایان حرفها و موضع گیرهای می کنند که گویا فراموش کرده اند که یه دهه همه کاره کشور بوده اند، گویا نمی دانند ملاک شخصیت آنان به گفته امام راحل ملاک فعلی آنها است.


مصباح نژاد ادامه داد:کسانی که روزی فرصت ها دستشان بودند چرا امروز می خواهند نقش اپوزیسیون را بازی کنند آنها امروز باید پاسخگو باشند و اگرخوبی وجود دارد خودتان انجام داده اید و اگر بدی کرده اید هم خودتان ،پیس امروز باید پاسخگو باشید.


وی با بیان اینکه ناامید کردن مردم جایز نیست و قدم گذاشتن در راه دشمن است ،تصریح کرد:مردم هزینه های زیادی برای این انقلاب داده اند و امروز دشمن می خواهد مردم را مأیوس کند.


خطیب جمعه شهر سی سخت با بیان اینکه امروز در جنگ رسانه ای به دنبال ضربه زدن به مردم و ناامید کردن آنها از نظام است گفت:شاد کردن دشمن و ناامید کردن مردم نشانه بی بصیرتی است.


مصباح نژاد ادامه داد:کسانی که حرفهای دشمن شاد کن می زنند و مردم را با حرفهایشان ناامید می کنند افراد بی بصیرتی هستند.


وی بیان کرد:بصیرت تنها بصیرت نظری نیست،بلکه  بصیرت محصول تقواست و رهاورد تقوا و دل کندن از دنیا است ولی وقتی کسانی شیفته قدرت و دنیا شوند،دنیا چشم آنها را گور کرده و حرف دشمن را می زنند.


مصباح نژاد به سخنانان معظم له در مورد دین سیاسی برخی اقایان اشاره کرد و گفت: دینی سیاسی یعنی استفاده افزاری از دین و سوار بر موج است.


وی خاطر نشان کرد: استفاده ابزاری از مهدویت و عدالت و دیگر عناصر مقدس خدمت به این عناصر نیست  بلکه کسب قدرت است که این  موضوع یک خطای بزرگ است.


امام جمعه شهر سی سخت خاطر نشان کرد: انقلابی گری تقوا لازم دارد و به معنای افترا زدن و آبروی مومن بردن نیست.


مصباح نژاد ادامه داد:ملاک امروز شخصیت افراد سابقه آنها نیست بلکه ملاک حال فعلی افراد است و هیچ تضمینی برای عاقبت بخیری هیچ شخصیتی وجود ندارد.


وی با بیان اینکه امروز کسی که ولایت مدار باشد مردم آن را می خواهند نه کسی که امروز دم از تفرقه می زنند،گفت:سخنان رهبری خیلی از ابهامات را چهره ها  آقایان کنار زد و فضا را برای همه روشن کرد.


مصباح نژاد به سخنان رهبری در مورد فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت:رهبری فرمودند که من در سال 88 از اصل انتخابات حمایت کردم و گفتم که نمی شود با مردم بازی کرد .


وی خاطر نشانکرد:امروز اگر اقایی تصمیم می گیرد و سخن های می گویید باید بدانیم همین آقا آیا همان آقای انقلابی و ولایت مدار دیروز بوده یا  اینکه امروز آن کسی است که از سیاست و دوستانش دفاع می کند.


امام جمعه شهر سی سخت با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) گفت:اگر کسی با خلوص نیست این امامزاده را یاری کند و مقامش را بداند اهل بهشت خواهد بود


مصباح نژاد به حماسه بزرگ 9دیماه اشاره کرد و گفت:9دی ماه یک حرکت ارزشمند بود و غیرت مردانه ملت ایران در پاسخ به نامردی ها و تجاوز ها و اهانت ها به ارزشهای و باور های  این نظام بود.


وی تصریح کرد:مردم در این روز نشان دادندولی فقیه، دین، آرمانهای دینی و سیدالشهدا هیچ وقت تنها نیست.


امام جمعه شهر سی سخت 9دیماه را روز دفاع از ارزشهای انقلاب دانست و گفت:همانگونه که امام راحل فرمودند ملت ما از مردم عصر حجاز عصر پیغمبر بهتر و بالاتر هستند.


وی به بازبینی این روز برای مردم اشاره کرد و گفت:مردم در گرامیداشت این روز بزرگ باید یاد و خاطره این حماسه بیشتر بدانند و آن را بیشتر درک کنند.


مصباح نژاد به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اشاره کرد و افزود: نامه رهبری به جوانان اروپایی همانند نامه امام راحل به کورباچف است و به امید خداوند دیری نخواهیم پایید که دول زورگوی  غرب در جهان همگی به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

**************

امام جمعه باشت: هنوز هستند کسانی که کلمه فتنه را به زبان نمی آورند و حتی از ۹ دی فرار می کنند

حجت السلام عبودی امام جمعه باشت در خطبه های سیاسی عبادی این هفته شهرستان ضمن اشاره به حماسه مهم 9 دی گفت: این حماسه مهم را گرامی می داریم و خوشحالیم که همچین ملت غیور و همیشه در صحنه ای دااریم.


امام جمعه باشت تصریح کرد: اولین بار که موضوع تقلب مطرح شد در بی بی سی انگلیس بوده است .

اولین بار بی‌بی‌سی انگلیس این موضوع را مطرح کرد و در کشورمان کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند. با وجود همه نهادهای نظارتی که وجود داشت روز انتخابات که فرا رسید هنوز رای گیری تمام نشده بود و مردم هنوز در صفحه رای دادن بودند که میرحسین موسوی اعلام کرد که برنده انتخابات است و خلاف قانون انجام داد.

حجت السلام عبودی گفت: اگر بنا باشد کسی برنده انتخابات باشد باید وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کند.همه این موضوعات نشان می‌داد که مسئله بسیار جدی است.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه رای گیری تمام شد و وزارت کشور اعلام کرد اینها نپذیرفتند و اعتنایی به قانون نکردند.


امام جمعه باشت افزود:  رهبر معظم انقلاب به جز چند روز که مهلت اعتراض در انتخابات وجود داشت پنج روز هم به آنها فرصت دادند و با برخی از سران فتنه رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم صحبت کردند. برخی را پیغام دادند که ما در کشور قانون داریم و این روش صحیح نیست .


این خطیب جمعه به جمله معروف رهبر معظم انقلاب اشاره و افزود:  ایشان فرمودند شما شروع کننده این فتنه هستید اما هم نمی توانید کنترل کنید هم نمی‌توانید خاتمه بدهید چون دشمن میدان را به دست گرفته بود.

حجت السلام تصریح کرد: موضوع تا آنجا پیش رفت که رهبر معظم انقلاب خود دست به قلم شدند و بیانیه‌ای به مردم دادند.
هنوز هستند کسانی که کلمه فتنه را به زبان نمی آورند و حتی از ۹ دی فرار می کنند، سعی می کنند در ۹ دی حتما کاری برای خود انجام دهند که در این مراسم شرکت نکنند.


خطیب جمعه باشت گفت:  چند روز بعد شعار انتخاباتی آنها تغییر کرد و به انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است تغییر پیدا کرد. وقتی مردم و ما فهمیدند که بهانه این انتخابات نیست و اصل نظام را هدف قرار داده‌اند حتی کسانی که به انها رای داده بودند خود را از انها جدا کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ ونوس بهنود: زندگی امام صادق به واسطه تقارن با حکومت ۱۰ خلیفه اموی و دو خلیفه عباسی همراه با سیلاب بلا‌ها و فتنه‌ها از سوی دشمنان بوده است. موضوعی که موجب شده نحوه برخورد امام با پرسش همراه شود. پرسشی که پاسخ آن راهگشای امت اسلام در بلایای معاصر نیز هست.
امام جعفر صادق امام ششم شیعیان است که به واسطه جایگاه ویژه علمی در نزد شیعه به عنوان رئیس مذهب جعفری شناخته می‌شود. دوران امامت وی مصادف با تغییر حکومت ها، آشوب‌ها و فتنه‌های عیان و پنهان بوده که عرصه را بر وی و یارانش تنگ می‌کرد. در بررسی سیره زندگی این امام بزرگوار پای صحبت‌های مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر علم الهدی نشستیم.

چرا امام صادق با وجود زندگی در شرایط بحرانی و شورش‌های متعدد و سرنگونی بنی‌امیه سیاست دوری از جنگ را اتخاذ کرد؟

لازم است روش و منظومه فکری امام صادق را در مدیریت جامعه مسلمان آن زمان و تعامل امت اسلام و وجود مقدس وی برای برون رفت از معضلات پیش رو به صورت عمیق تحیل شود. موضوعی که می‌توان از آن تحت عنوان مهندسی فرهنگی حضرت امام صادق نام برد. از زیربنایی‌ترین مسائل هر جامعه‌ای موضوع مسائل فرهنگی است که تشکیل شده است از فرهنگ عمومی مردم، اعتقادات، باور‌ها و گرایشات و دین که بیشترین تأثیر را در جوامع مختلف بشری داشته است.

اهل بیت به عنوان رهبران دینی و به ویژه امام صادق که از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کردند پرچمداران اصلاح رفتاری جامعه اسلامی آن زمان بودند و نقش مهمی در پویایی و شکوفایی فرهنگ شیعی و اهل بیتی داشتند.

فرصتی که در اختیار امام صادق قرار گرفت دوران گذار بنی‌امیه به بنی‌عباس بود و عباسیان در ماه‌ها و سال‌های اول حکومت خود برای تکیه بر قدرت مجبور بودند برخی از رفتار‌های ددمنشانه خود را به تعویق بیندازند تا بتوانند در ابتدا جای پای خود را سفت کنند و بعد برای اهداف دنیاگرایانه خود برنامه‌ریزی کنند.

در‌این فرصت امام صادق ساختار فکری جامعه اسلامی را سامان داد و در تمامی شئون امت اسلام و به تعبیر دقیق‌تر شیعیان، مهندسی خاصی را اعمال کرد که تا به امروز ادامه داشته است. از جمله کانون توسعه و تشکیل وکلای شیعه بوده است. از زمان امام صادق این موضوع آغاز شده و به مرور زمان که عباسیان قدرتمند شدند، وکلای اهل بیت نقش پاسخ‌گویی به پرسش‌های مردم و گرفتن پاسخ از اهل بیت را داشتند. این مهندسی الگوی عملی قابل توجهی برای ساماندهی و سازماندهی جامعه اسلامی بود.

امام صادق با هدف توسعه اسلام ناب برای توسعه جامعه دینی برنامه ریزی کرد و همین برنامه ریزی باعث تحول عظیم در ابعاد اجتماعی می‌شود که مهمترین آن توسعه تشیع، رشد کمی و کیفی شیعیان، بسط و گسترش مرجعیت علمی امام صادق است.

وی این عرصه و قلمرو ارزشمند را در اختیار امت اسلام گذاشت و دشمن هم به دلیل ضعف و ناتوانی در ابتدای حکومت بنی عباس، مجبور بود با رفتار‌های امام صادق در ابتدا همراهی کند ولی امام به عنوان رهبری پخته و آگاه و سیاستمدار‌این کشتی طوفان زده امت اسلام که به دست نابه‌خردترین حکام یعنی بنی‌عباس می‌خواست مدیریت شود را آسیب شناسی و برنامه ریزی می‌کرد تا دشمن مبادا بتواند خللی بر پیکره امت اسلام وارد کند.

روایت است امام سجاد می‌فرماید در مکه و مدینه ۲۰ نفر بیشتر دوستدار نداریم وحمران ابن اعین زمانی که به امام باقر تعداد شیعیان کوفه را گزارش می‌کرد می‌گوید اگر همه شیعیان را سر یک سفره جمع کنند و یک گوسفند غذای آن سفره باشد، این گوسفند زیادی است و باز غذا باقی می‌ماند.

امام صادق با یک تحول فرهنگی نسبت به همه طبقات اجتماعی آن زمان اتفاقات ارزشمندی خلق کرد تا جایی که فقط در کوفه ۹۰۰ راوی از امام صادق نقل روایت می‌کنند؛ و اینها تازه عالمان و فرهیختگان بودند و اگر به افراد دیگر جامعه با مشاغل دیگر اضافه کنیم می‌بینیم که فعالیت ارزشمند وی چقدر تحول‌آفرین بوده است. در کلاس‌های درس امام افراد ویژه و سخنوری پرورش یافتند که دارای موقعیت‌های اجتماعی خاصی بودند و‌این‌ها در مناظرات با دشمنان حاضر می‌شدند و جوابگوی شبهاتی شدند که دشمنان برای بی مقدار کردن اهل بیت طراحی می‌کردند. در همین شهر کوفه افرادی مانند آل اعین حود ۶۰ فقیه مشغول ترویج معارف اهل بیت در زمان امام صادق شده بودند. این جامعه از آن فقر فرهنگی حکومت بنی‌امیه به جایی رسیده که فقط در یک قبیله ۶۰ فقیه پرورش یافته است.

ابوحنیفه که از بزرگان بود و مکتب حنفیه را به وجود آورد می‌گفت اگر دو سال شاگردی امام صادق نبود حتماً از بین رفته بودم.

در‌این شرایط آنچه به عنوان مهمترین اصل برای رهبری، چون امام صادق مطرح است حفظ امت اسلامی از آسیب‌های دشمنان است. در واقع مهمترین عاملی که موجب توسعه این جامعه شد، تدابیر امام صادق برای مدیریت جامعه پیراپیرامون خود بود.

با وجود زندگی در دوران ۱۰ خلیفه اموی و دو خلیفه عباسی چگونه با جریان‌های مخالف شیعه مقابله می‌کرد؟

در دوره خلافت منصور عباسی، پایه‌های حکومت بنی‌عباس مستقر و تثبیت شد و تازه فهمیدند که امام صادق تا چه درجه برای بسط و گسترش معارف خود را به عنوان مرجع علمی معرفی کرده بود.

منصور عباسی با همکاری افرادی مادیگرا به فکر مبارزه با اندیشه‌های امام صادق بر آمد و با تولید شبهات زمینه بی‌دینی و لاابالی‌گری را فراهم می‌کردند و‌اینجا بود که امام احساس کرد باید با حضور وسیع‌تر و گسترده‌تر و با همکاری شاگردان خود به جنگ فرهنگی با بنی عباس وارد شود. فرمایشات وی زبان به زبان و سینه به سینه نقل می‌شد.

همین امر موجب شد بنی‌عباس از سوی امام احساس خطر کند و به همین دلیل برای از میان برداشتن وی تلاش می‌کردند. دشمن می‌دید که جماعت ارادتمند به امام صادق روز به روز افزایش می‌یابد و از سویی امام با هر برخورد نظامی مخالفت می‌کند. در مقابل دشمن علناً نمی‌توانست دلیلی برای مبارزه با امام پیدا کند. به همین دلیل منصور عباسی یک سری جاسوس گذاشته بود تا افرادی که نزد امام می‌روند شناسایی کند. تا جایی که یارانش به سختی به دیدنش می‌آمدند. به عنوان مثال افرادی مثل زراره در عین حال که مرد خطیب، فقید و ثروتمندی بود برای رسیدن به خدمت برای مخفی ماندن هویتش، امام سبد خیاری تهیه می‌کند و در کوچه‌های شهر مشغول فروش می‌شود که امام متوجه می‌شود و به خدمتکارش می‌گوید این فرد را به خانه هدایت کنید تا با او صحبت کنم.

گاهی منصور عباسی به دنبال تهمت زدن به امام بود. یک بار به وی اتهام از قیام شخصی به نام نفس زکیه به عراق فراخواند و منصور عباسی معلی بن خنیس را دستگیر می‌کند تا اسامی یاران و شیعیان امام را از طریق او به دست آورد.

گرچه دشمن گاهی با شهادت یاران امام تلاش می‌کرد بازوان یاریگر وی را تضعیف کند، شرایط خفقان و امنیتی دوران بین عباس بر امام ایجاب می‌کرد که حضرت طرح نویی را برای حفظ کیان شیعیان به راه اندازد. از مهمترین اقدامات این بود که امام تلاش کرد در برهه‌ای از زمان از ورود در گرداب‌های سیاسی آن زمان دور کند.

نسل جوان مسلمان آن زمان تحت احساسات و حرکات جذاب مسلحانه بنی عباس به راحتی جذب حکومت می‌شدند، چون هم شعار عباسیان جذابیت داشت و در برخی شعار‌ها پیروزی حق بر باطل و پیروزی بر قاتلان امام حسین مطرح می‌شد. به واسطه همین شعار‌ها خیلی از مسلمانان حتی از خاندان خود وی فریب خورده بودند.

‌بنی عباس با بهره گیری از‌این شور و احساسات به اخبار و اطلاعات دست می‌یافتند. خود امام هم مصلحت نمی‌دید به صراحت بنی‌عباس را رد کند و اگر چنین می‌کرد مسلمانان بی‌بصیرت قطعاً نمی‌پذیرفتند. امام همواره از راه‌های دیگری برای معرفی بنی عباس استفاده می‌کرد. ضمن اینکه فعالیت‌های سیاسی پنهانی نیز داشتند.

در آن مقطع زمانی بهترین شیوه مقابله با بنی عباس را ترویج و توسعه فرهنگ اهل بیت قرار داده بودند.

امام صادق با برخی انحرافات مانند جریان غالیان مخالفت کرد، اما در مقابل برخی گروهی او را متهم به سکوت و گروهی اعتراض عنوان می‌کنند. دلیل این منش رفتاری چه بود؟
در دوره منصور بحث قیام قائم آل محمد مطرح می‌شد. برخی تلاش داشتند که فرزند پیامبر اکرم را مطرح و دلیل بر ادعای امامت خود عنوان کنندو امام باید جریان‌سازی مهدویت در عصر خود را نابود می‌کرد. منصور نام فرزندش را مهدی گذاشته بود تا به لحاظ اسمی انطباق پیدا کند و مردم پیرو فرزندش شوند. امام صادق با اطلاع از این فتنه، با بیان ویژگی‌های قیام آخر زمان به شیعیان می‌گفتند مراقب امام‌زمان سازی باشند.

حتی گاهی عباسی‌ها لباس مشکی را در عزای امام حسین به تن می‌کردند تا مردم را به سمت خود جذب کنند و خود را پیرو امام حسین نشان‌می دادند. امام برای مقابله تعابیر جالبی دارند و‌اینکه در‌ایام عزا لباس سیاه به تن کردن را درست عنوان کرد و به غیر از آن ایام لباس اهل دوزخ و لباس فرعون خطاب کرد و این توصیف یعنی به بنی عباس ملحق نشوید. به‌این ترتیب مبارزه منفی می‌کردند.

امام بار‌ها به شیعیان می‌گفتند مراقب گفته‌های خود باشید. زیرساخت صحبت‌های وی سیاسی و با هدف بالا بردن فهم و بصیرت آنها عنوان می‌شد. شیعیان را از گرداب‌ها نجات می‌داد تا فرصت اعمال مهندسی فرهنگی را فراهم سازد.

برنامه بعدی ایشان برای صیانت و حفاظت از امت اسلام داشت این بود که وی همواره تلاش می‌کرد وحدت امت را همواره در‌هاله‌ای از ابهام در مقابل دشمن به نمایش گذاشته شود. برای اینکه از فشار‌های دولت عباسی بر ارادتمندان به اهل بیت بکاهند نمایش تفرقه و اختلاف ظاهری را در بین صفوف را شکل می‌دادند که مثلاً شیعیان انسجام اجتماعی لازم را ندارند.

امام به عنوان فرمانده میدان این طرح زیربنایی را آنچنان مدبرانه مدیریت می‌کرد که دشمن به این باور رسیده بود که ارادتمندان اهل بیت چنان که باید و شاید برای آنها خطرناک نیستند. تقیه از اصول دینی برای حفظ دین است، اما اجرای آن نیاز به سیاست خاصی دارد. به عنوان مثال امام از برخی اصحاب برائت می‌جستند نمونه آن مواردی در خصوص برائت ازراه دور بود.

گفته می‌شود امام صادق رئیس مذهب شیعه است، اما منابع فقهی که به او منسوب است با انحراف و روایت‌های ضد و نقیض همراه شده. کدام منابع موثق است؟

گاهی امام برای نشان دادن نمادین اختلاف بین شیعیان فتوا‌ها و دستورات مختلف صادر می‌کردند. به عنوان مثال در بین اصحاب رکعات نماز مستحب را ۲۷ و گاهی ۳۴ عنوان کرده‌اند و امام خود اذعان می‌دارد که این اختلاف برای سلامت امت از دشمنان است. ما از‌این احکام متفاوت در فرمایشات واصله از امام به وفور داریم. امروز یکی از بحث‌ها صحت سنجی و انطباق با قرآن و خانواده حدیث است. امام تاکید داشت آنچه با قرآن یا خانواده حدیث همخوانی دارد باید پذیرفته شود.

طبیعی است اختلاف در روایات در زبان فقها و در رفتار مردم تصویر مشتت باقی می‌گذاشت و لذا حساسیت در نزد بنی‌عباس کمتر و جان شیعیان محفوظ‌تر بود. چراکه عباسیان به دنبال کوچکترین بهانه بودند.

راهبرد دیگر نوعی خاص از تعاملات بود تا حساسیت به کمترین حد برسد. حضرت می‌فرمودند با عامه مردم گرم و صمیمی برخورد کنید. حضرت تلاش می‌کردند آستانه تحمل شیعیان را بالا ببرند تا کمتر چالش ایجاد شود و این همان چیزی است که امروز تحت عنوان وحدت اسلامی، جامعه اسلامی‌ایران تعقیب می‌کند. امام تلاش می‌کردند ارادتمندان اهل بیت با سایر مسلمانان مانند برادر ارتباط داشته باشند. این سلوک اجتماعی امام بود که رفتار اجتماعی شیعیان را مهندسی می‌کرد تا هربهانه برای هجوم بنی‌عباس به خانه شیعیان را از دست آنها بگیرد.

همچنین نوع تعامل امام با خلفای بنی‌عباس نیز قابل توجه بود و حضرت در موقعیت‌های مختلف رفتار‌های متفاوتی داشتند تا از‌این رهگذر جلو گزند‌های احتمالی به شیعیان گرفته شود. امام در دوره‌های مختلف زیستند که دوره اول امامت آن حضرت مقارن با ضعف امویان بود که به دلیل همین ضعف امام از خطر‌ها مصون بود؛ اما در دوره آخر زندگی امام بهانه جویی‌هایی برای برخورد با امام شروع شده بود و‌اینجا حفظ جان نیازمند برنامه ریزی خاصی بود. منصور با دو حربه با امام برخورد می‌کرد یکی نرمش‌های ظاهری بود که در محافل از او به عنوان پسر عمو نام می‌برد و دومین آن تهدید در خفا بود. در عین حال که امام، با رفتار‌های خود منصور عباسی را فردی دنیاپرست معرفی می‌کرد هرگز عبارت‌های تحریک آمیز را مطرح نمی‌کرد. با‌این وجود منصور بار‌ها تلاش کرده بود که امام را به قتل برساند. اما امام با رفتار خود کاری می‌کند که منصور مجبور شود راه را برای امام باز بگذارد.
عملکرد امام در دوره‌ای به شدت تحت کنترل بود و‌این تصور که امام در آرامش بوده درست نیست.

چرا امام در خصوص قیام‌های آن دوره نیز موضع‌گیری‌های متفاوتی داشت؟

شکل موضع گیری در قیام‌های مختلف از سوی امام قابل توجه است. یک سری تحرکات نظامی توسط ارادتمندان اتفاق افتده مانند قیام زید یا محمد نفس زکیه. موضع امام در مقابل این‌ها چیست؟ روایت است که از روی تقیه موضع خاصی نداشتند. گاهی اینطور تصور می‌شود که امام نظر مساعدی نداشتند، اما در شهادت رهبران این قیام‌ها اظهار تأسف می‌کنند. این مواضع در راستای حفظ و حراست اهل بیت بوده است.

در کنار‌این رفتار‌های سیاسی امام به دنبال نظام‌مند کردن باور‌های شیعی بود و از رشد و ارتقا سطح علمی و باور‌های مردم غافل نبود. امام می‌دید که دشمن با نحله‌های کلامی به دنبال ایجاد انحراف در بین نسل جوان شیعه است. به همین دلیل در مسائل کلامی مانند قضا و قدر، صفات پروردگار، عدل، جبر و تفویض، تنزیه و تشبیه، ورود کرده و مباحث کلامی را به شاگردان را مطرح می‌کنند تا هر یک بعد‌ها استادی باشند که در مناظرات شرکت کرده و به بهترین شکل از‌این مجالس بیرون بیایند.

خیلی‌ها تصورشان این است که امام باید همواره دست به شمشیر باشد و به شهادت برسد، اما همیشه عبور از جوی خون پاسخی برای رسین به پیروزی نیست. در زمان امام حسین به دلیل گرفتاری مردم به غفلتی فزاینده احتیاج به شهادت امام بود تا از غفلت بیدار شوند. اما بعد از امام حسین، امام سجاد و فرزندانش روش مبارزه را تغییر دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست