Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس اندونزی امروز جمعه اعلام کردند نیروهای ویژه ضد تروریستی سال آینده 600 نیروی جدید را به منظور نظارت بر فعالیت های تروریست های وهابی صهیونیستی داعش و مقابله با حملات عناصر تکرو آن به خدمت خواهند گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، صدها بازرس و مامور نظارتی پلیس، به جمع 500 نیروی کنونی واحد مقابله با شبکه های تروریستی پلیس اندونزی خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تیتو کارناویان» رئیس پلیس ملی اندونزی در این باره در اشاره به ترویست های داعش گفت: "هدف ما از این اقدامات، نظارت دقیق تر و شدیدتر بر فعالیت های شبکه های تروریستی است، زیرا شبکه های داعش همچنان در اندونزی و جنوب شرق آسیا حضور دارند."

وی در ادامه گفت: "بخش عمده این اقدامات به علت افزایش فعالیت های اعضای تکرو، و پویایی های شبکه داعش در سرتاسر جهان است."

اندونزی طی سالهای اخیر، شاهد افزایش فعالیت های تروریستی بوده است که از داخل این کشور سرچشمه می گیرد. تصور می رود که صدها تن از اتباع اندونزی به سوریه سفر کردند تا به تروریست های داعش بپیوندد، اما بسیاری از این افراد پس از شکست های داعش و از دست رفتن قلمرو آن، به اندونزی باز گشته اند. مقامات اندونزی در این باره اعلام کردند در خصوص بازگشت این افراد از خاور میانه به اندونزی نگران هستند، زیرا این اقدام به معنای حضور افراد جنگ دیده و باتجربه ای است که می توانند آنچه را تا کنون درباره جنگ و استفاده از تسلیحات تجربه کرده اند، به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام/

نگرانی اندونزی درباره فعالیت گروه تروریستی داعش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه

در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران