Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@16:27:56 GMT

نماز طلب باران در کرمان اقامه می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۳۸۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛حجت الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز و در حاشیه نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه دوشنبه این هفته نماز طلب باران در کرمان اقامه می‌شود اظهار داشت: نماز استسقاء یا همان نماز طلب در شهر کرمان در زمینی بیرون از شهر کرمان پشت پادگان ۰۵ ارتش و در جاده روستای ده‌بالا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت کرمان با اعلام اینکه این نماز در کرمان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهائی خوانده می‌شود در بیان کیفیت نماز باران افزود: بهتر است مردم برای اقامه نماز استسقاء سه روز روزه بگیرند و با دهان روزه این نماز خوانده شود و کسانی که روزه قضا دارند می‌توانند نیت روزه قضا کنند.

وی با بیان اینکه لذا نمازگزاران از فردا شنبه به‌مدت سه روز باید روزه بگیرند خاطر‌نشان کرد: نماز باران مثل نماز عید دو رکعت است و رکعت اول پنج قنوت و رکعت دوم‏ چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت‏ خوانده شود.

عرب‌پور افزود: در قنوت‌‏ها هر دعایى می‌‏توان خواند، اما بهتر است دعایى خوانده‏ شود که در آن از خداوند طلب باران شده باشد و قبل از هر دعا صلوات بر پیامبر و آلش فرستاده شود و مستحب است که حمد و سوره‏‌اش نیز بلند خوانده شود.

وی با ابراز “این نماز براى جلب رحمت پروردگار است و بهتر است فرزندان را نیز همراه خود به بیابان ببریم” گفت: در مستحبات نماز امورى ذکر شده که همه حالت رقت و زارى و نیاز بندگان را می‌‏رساند تا جلب رحمت کند و قطعاً خداوند بخشنده و مهربان است و ما وظیفه داریم تا به درگاه خداوند دعا کنیم.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای این مراسم ساعت ۸:۳۰ و در محل مصلی امام علی (ع) شهر کرمان آماده است گفت: نماز استسقاء یا همان نماز طلب باران راس ساعت نه و نیم روز دوشنبه در شهر کرمان در زمینی بیرون از شهر کرمان پشت پادگان ۰۵ ارتش و در جاده روستای ده‌بالا برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو فردا در بازی با فرانکفورت محروم است و دستیار او سباستین پاریا برای یک روز جای وی را خواهد گرفت. پاریا به این ترتیب برای یک روز، ژابی آلونسوی لورکوزن در فرانکفورت خواهد بود.

در جریان پیروزی 2-0 بایرلورکوزن در رم در لیگ اروپا در روز پنجشنبه، پاریا به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی برابر وستهم نمی‌توانست تیم را همراهی کند.

پاریا کیست؟

او در اکتبر 2022 به همراه آلونسو به لورکوزن آمد. پاریا از سال 2001 تا 2018 در رده‌های جوانان رئال مادرید، از زیر 11 سال تا تیم دوم (رئال مادرید کاستیا) کار کرد. پاریا آخرین سال خود را در رئال مادرید به همراه آلونسو گذراند. در سال 2019، پاریا و آلونسو از تیم جوانان رئال مادرید به تیم دوم رئال سوسیداد  رفتند. این دو بیش از سه سال در آنجا ماندند تا اینکه ژابی هدایت لورکوزن را برعهده گرفت.

به عنوان یک مربی محروم، ژابی آلونسو اجازه دارد قبل از بازی و همچنین در زمان استراحت با تیم صحبت کند، اما او باید برای شروع بازی به سکوها برگردد. 

ژابی در مورد محرومیتش گفته بود: «سباستین و آلبرتو انسیناس روی نیمکت خواهند بود و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، ما اکنون نگران آن نیستیم. شما از روی سکوها دید خوبی به بازی دارید، اما نمی توانید تاثیر مستقیمی داشته باشید. بازیکنان باهوش هستند و با آنها صحبت خواهم کرد.»

دیگر خبرها

  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه