Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان همدان درخطبه های نمازجمعه این هفته؛ به روشن گری در خصوص ابعاد مختلف فتنه 88 و حماسه مردم در نهم دی ماه پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، ائمه جمعه استان، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته ؛ ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به موضوع حماسه 9 دی در سال 88 عنوان کردند:مردم با بصیرت ایران  اسلامی با احساس مسئولیت و حضوربهنگام در صحنه و با تبعیت از ولایت فقیه بر فتنه انگیزان پیروزشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرستان های استان:

 

امام جمعه همدان: درک حقیقت فتنه و فتنه انگیزی از الزامات است

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشریح ابعاد مختلف فتنه و فنته انگیزی ازدیدگاه قرآن و دین مبین اسلام گفت : واژه ی فتنه در قرآن کریم بسیار تکرار شده است که اگر آن را در یک کلمه بخواهیم معنا کنیم ،آن چیزی که انسان را از مسیر حق باز دارد و به سمت باطل و غلط وارد نماید.

 

وی ادامه داد :  قرآن کریم می فرماید اموال و ثروت و اولاد شما فتنه برای شما فتنه هستند و این به این معنی است که خداوند متعال انسان را به وسیله ی مال دنیا و فرزند امتحان میکند و چقدر افرادی هستند که به وسیله ی مال دنیا سقوط میکنند و جهنمی می شوند و چقدر افراد هستند که به وسیله ی همین مال به سعادت میرسند.

 

آیت الله محمدی با اذعان به اینکه در مقابل نیز برخی اولاد برای  پدران و مادرانشان وسیله ی سعادت می شوند گفت: شهدا و علما برای پدر و مادرشان مایه خیر و برکات هستند در حالی که برخی فرزندان نظیر منافقان وسیله ی خاری و خفت والدین خود هستند.

 

وی همچنین بیان کرد : ما در حدیث داریم که فقیر برای دارا وسیله ی آزمایش و فتنه است و خداوند افرادی که دارای تمکن مالی هستند را به وسیله ی فقرا امتحان میکند ، و همچنین جاهل برای عالم فتنه است و خداوند عالم را به وسیله ی جاهل آزمایش میکند .

 

وی ادامه داد : ما اگر معنا و حقیققت فتنه را درک کنیم آنگاه این تکلیف جدی می شود که انسان در هر شرایط اوضاع و احوال بداند که در حال امتحان است و حواسش به اعمالش جمع می شود و در راه خطا و غلط قدم بر نمی داردوگرنه سقوط میکند.

 

امام‌جمعه موقت اسدآباد: ولایت فقه نیروی محرکه دین است/ پشت ایران به ولایت محکم است

امام‌جمعه موقت اسدآباد نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، ولایت را نیروی محرکه دین دانست و گفت: اگر کشورهای مسلمانی چون سوریه و عراق حول محور ولایت و اعتقادات قوی دینی بودند، هیچ‌وقت این مشکلات پیش نمی‌آمد.

 

حجت‌الاسلام مرتضی هاشمی با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان بااشاره به درسهایی از قرآن، به مسئله با ولایت بودن پرداخت و گفت: ولایت نیروی محرکه دین است و اگر ولایت نباشد دین ناقص است.

 

وی بابیان اینکه اگر کسی زکات و خمس بدهد اما ولایت را قبول نداشته باشد، بی‌چیز است، گفت: همین سوریه عراق و افغانستان را ببینید اگر حول یک محوری دینی و پیروی ولایت بودند که مشکلات پیش نمی‌آمد.

 

امام‌جمعه موقت اسدآباد به سخنان صریح رهبر انقلاب در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات برخی از انقلاب و نظام سوء استفاده می‌کنند که رهبر معظم انقلاب به آنان صریحاً اخطار دادند.

 

وی با بیان اینکه برخی اندازه و حد خود را نمی‌دانند، افزود: متأسفانه در داخل هم‌گروهی کار دشمن را انجام می‌دهند که اینان تقوا ندارند و بجای اینکه دینشان سیاسی باشد، سیاستشان دینی باشد.

 

هاشمی خاطرنشان کرد:  عده ای سیاست را و این جایگاه را از طریق دین سکوی پرشت قرار می دهند اما باید دانست که اصل عقیده و تقواست.

 

وی با اشاره به اینکه از فرمایشات رهبری این نکته را پی می‌بریم که مسئله دین و اعتقاد از همه مهم‌تر است، گفت: اگر هدفتان کمک و خدمت به خلق خدا باشد، پس شاکر باشید و نباید کارهایتان دشمن را خوشحال کند.

 

امام جمعه نهاوند:بصیرت مردم در ۹ دی فتنه گران را ناامید کرد

امام جمعه نهاوند هم در خطبه های این هفته با اشاره به موضوع حماسه 9 دی گفت: مردم ایران اسلامی در ۹ دی با بصیرت و ولایتمداری به صحنه آمدند و فتنه گران را رسوا کردند و نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی افزود: فتنه ۸۸ با طراحی دشمنان انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده بود و در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود.

 

وی اظهار داشت: بصیرت مردم انقلابی ایران اسلامی در طول سالهای بعد از انقلاب در برهه های حساس به کمک جمهوری اسلامی آمده است و موجب ناامیدی دشمن شده است.

 

مغیثی گفت: ۹ دی به عنوان روزی ماندگار در تاریخ انقلاب ثبت شده است که مردم با حضوری پرشور و آگاهانه در صحنه حاضر شدند و میثاقی دوباره با انقلاب و مقام معظم رهبری بستند.

 

وی اظهار داشت: مردم با بصیرت ایران  اسلامی با احساس مسئولیت و حضور در صحنه و با تبعیت از ولایت فقیه همواره بر فتنه ها پیروز شده است.

 

امام جمعه نهاوند گفت: باید همواره مراقب توطئه های دشمنان باشیم و با اطاعت از فرامین رهبری معظم انقلاب بر توطئه ها پیروز شویم.

 

امام جمعه بهار: مردم در 9 دی خودجوش در مقابل فتنه گران ایستادند

امام جمعه بهار هم در خطبه های نماز با اشاره به وفات حضرت معصومه (س) گفت:حضرت معصومه آثار با برکتی به جای گذاشت و امروز حوزه علمیه مقدسی به برکت حوزه علمیه قم در جهان نداریم و قم حرم تمام اهل بیت است و حضرت معصومه مقام والایی نزد خداوند دارند که باید زنان و دختران به این الگو افتخار کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاتم نیا در ادامه به ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و آگاهی بود که مردم خود جوش قیام کردند و در مقابل فتنه و فتنه گران ایستادگی کردند.

 

وی ادامه داد: در این روز مردم با ولایت میثاق کردند و این روز یوم الفرقان است. وی تصریح کرد: به فرموده رهبری قرارگاه نماز جمعه قرارگاه بصیرت، هوشیاری، ایمان، اخلاق و فرهنگ است و امروز بهترین قرارگاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن همین قرارگاه نماز جمعه است که باید حضور مردم به ویژه جوانان در نماز جمعه پر رنگ شود تا شاهد بصیرت و آگاهی آحاد جامعه باشیم.

 

امام جمعه فامنین:فتنه گران در مقابل اساس دین قد علم کردند

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان فامنین نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تاکید به تقوا و حدود الهی اظهار کرد:مومن ماندن در راه خدا سخت و دشواراست کسی که به خدا ایمان آورده تازه اولین مشکلات اوآغاز میشود

 

وی در ادامه بااشاره فتنه گری در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ابراز داشت:بنظر شما چه اتفاقی افتاد از نظر اقتصادی تهدید کردند آمریکا و غرب التماس می کردند که رابطه برقرار کنند ولی بعد از فتنه دیگر جری شدند و تحریم ها را برقرار کردند.

 

حجت الاسلام مصباح افزود:مردم پابرهنه پابرهنه تر شدند،خدا شاهد است اینها اگر به ماها برسند مارا تکه تکه می نمایند و مردم را ناامید می نمایند.کسی که به اندازه ای ذره ای سیاست داشته باشد همه چیز را می فهمد،فتنه حقیقت ندارد بلکه فتنه همیشه ساختگی است و حرکت در تاریکی است،فتنه یک نوع سراب است

 

حجت الاسلام مصباح اظهار کرد:ما در سال 79 از طرف فتنه گران 700 جلسه داشتیم چون دیدند که یکدفعه نمی توانند انقلاب را ساقط کنند بدنبال فتنه گری و انقلاب های رنگی رفتند.چرا در دولت های قبلی کسی دم از تقلب نزد و آشوب به پا نکرد و این مسئله در تاریخ و زمان انقلاب ماهم اتفاق

 

وی افزود:فتنه گران افکار غرب گرایانه خودشان را در جامعه مطرح کردند و در مقابل ولایت فقیه که اساس دین است ایستادند.

امام جمعه قهاوند:فتنه88گردنه سختی درمسیرانقلاب وشماملت بزرگ بود
حجت الاسلام و المسلمین حسین محققی در خطبه های ظهر امروز شهرستان قهاوند گفت:فتنه88گردنه سختی درمسیرانقلاب وشماملت بزرگ بودکه به فضل الهی و عنایت حضرت ولیعصر، آگاهی، زمان شناسی، دشمن شناسی وحضوربه موقع شمامردم بصیربسلامت ازآن عبورکردیم.


وی افزود :البته فتنه78و88آخرین حربه و فتنه دشمن نخواهدبود و امروزدشمن درحال کار برروی فتنه ای شدیدتر و عمیق تر از فتنه 88بااستفاده ازتجربه آن فتنه می باشدکه بایدهوشیاری و ولایتمداری خودراحفظ بکنیم تاداغ ضربه به انقلاب رابردل دشمنان وبدخواهان خارجی وداخلی بگذاریم

محققی با اشاره به اینکه درمسیر روبه جلو و حرکت تکاملی تاریخ بشرازمبدأتاریخ تابه حال مقاطعی وجوددارندکه سرنوشت بشردر گرو به سلامت عبورکردن ازآنهاست
جوامع وافرادبسیاری درعبورازگردنه هاوپیچ های تاریخی به خطارفته وهمراه خودجماعت وامتی رابه دره جهالت وضلالت کشانده اند.

وی گفت :اگرچنین نبودبشریت یک قدم به هدف خلقت نزدیکترمی شد.


محققی افزود :یک نمونه آن مقطع بعدازرحلت رسول مکرم اسلام می باشدکه باعمل نکردن مردم به قرآن وسنت وسفارش پیامبرجامعه وامت اسلامی راازنعمت مدینه فاضله تحت هدایت وحکومت ولایت وامامت محروم کردند، وحسرت به دل بشریت گذاشتند.

وی گفت: نمونه دیگرقیام امام حسین(ع)بودکه باعدم تشخیص درست واقدام به موقع کوفیان مصیبتی اتفاق افتادکه«مصیبتامااعظمهاواعظم رزیتهافی الاسلام »امروزهم اسلام,کشوروملت بزرگ ایران اسلامی درمسیرعبورازپیچ  وگردنه تاریخی بوسیله شمامردم آزمایش می شود که اگربسلامت عبورشودبشریت یک قدم به حاکمیت امام معصوم نزدیکترمی شود

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است