Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – واحدهای تولیدی صنایع سبک ازبکستان در سال 2017میلادی یک میلیارد و100 میلیون دلار محصولات نساجی به 50 کشور جهان صادر کردند .

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ' پودروبنی ' ازبکستان ،در حال حاضر در ازبکستان نزدیک به هفت هزار واحد تولیدی صنایع سبک فعال است و این کشور از ظرفیت تولید 1.4 میلیون تن الیاف پنبه در سال برخوردار است که 60 درصد آن برای تامین تقاضای واحد های تولیدی نساجی استفاده می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش افزود : اگر چه در اوایل سال جاری میلادی 293 واحد تولیدی محصولات نساجی را به خارج از کشور صادر می کردند ، تعداد این واحدها در پایان سال به 350 رسیده است .
همچنین راه اندازی 64 خانه بازرگانی ازبکستان در کشورهای خارجی به افزایش صادرات این محصولات کمک کرده است .
ازبکستان در سال جاری میلادی برای به روز رسانی تجهیزات فنی و تکنولوژی واحد های تولیدی صنایع سبک 34 طرح سرمایه گذاری اجرا و نیز و احدهای تولیدی جدید با مجموع ظرفیت صادرات 151.7 میلیون دلار را ایجاد کرده است .
ازبکستان در زمان شوروی یکی از مناطق عمده از نظر پنبه کاری به شمار می رفت و پس از استقلال ملی این کشور همه ساله بیش از 3.5 میلیون تن پنبه خام جمع آوری می شود . در ده سال اخیر تقاضای بازار داخلی به الیاف پنبه از 15 درصد قبلی تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است .
ازبکستان پنجمین صادر کننده پنبه در جهان است .
جمعیت ازبکستان حدود 33 میلیون نفر است و تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 223 میلیارد دلار در سال 2017 برآورد می شود .
آساق ** 337**1579**انتشار: مرضیه فاتحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد

دهم بهمن ماه پارسال علی لطفی زاده دستیار ویژه وزیر صمت در نامه‌ای به مدیران صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور، اعلام کرد که ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۳ در سامانه جامع تجارت الزامی است.

در نامه لطفی زاده آمده بود: نظر به ضرورت برنامه ریزی برای تأمین مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز کشور شایسته است دستور فرمائید برنامه ماهیانه واحدهای تولیدی به صورت خوداظهاری برای سال ۱۴۰۳ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ در سامانه جامع تجارت و در چارچوب دستورالعمل پیوست درج و بر اساس عملکرد سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و پروانه بهره برداری هر واحد و برنامه کلان تولید هر کالا در کشور برنامه ثبت شده را ابتدا از سوی ادارات کل استان و سپس از سوی دفاتر تخصصی تأیید شود تا ملاک عمل برای سال ۱۴۰۳ قرار گیرد. بدیهی است ادارات کل استانی و دفاتر تخصصی متعهد به نظارت بر اجرای تعهدات واحدهای تولیدی هستند.

بر همین اساس از ۱۴ فروردین ماه ادارات صمت استان‌ها در بخشنامه‌ای به زیرمجموعه‌های خود الزام به ثبت برنامه ماهانه تولید را ابلاغ کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت