Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه خراسان شمالی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ها حماسه 9 دی را نشانه بصیرت مردم و پیروی از ولایت فقیه خوانده و با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خواستار تدبیر مسئولان نظام برای رفع آن ها شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه بجنورد در محل مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: نگذارید شرایطی پیش بیاید که مردم به کوچه و خیابان ها بیایند چرا که تجمعات خیابانی فتنه جدید دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه کشور به دلیل تحریم ها و کم شدن صادرات نفت با مشکلات اقتصادی مواجه شده که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، تاکید کرد: باید مشکلات از مسیر خودش حل شود و به دولتمردان اجازه حل مشکلات از روند اصلی داده شود.

 

وی تاکید کرد: نظام انقلاب اسلامی بر پایه حضور مردم تداوم پیدا می کند و اجازه ندهیم تا حوادثی ایجاد شود که موجب نارضایتی مردم شود و مردم برای بیان اعتراض خود به کوچه و خیابان بیایند.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در حقیقت دشمن به دنبال همین امر است و ادامه آن موجب ایجاد فتنه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن دعوت مردم به صبوری از مسئولان خواست به پیامد تصمیمات خود بیاندیشند و سیاست هایی را در پیش بگیرند تا ایجاد اشتغال کرده و نیازمندان هم از این تصمیمات بهره مند شوند.

 

وی در ادامه پایبندی به قانون را وظیفه تمام آحاد جامعه برشمرد وادامه داد: در طول تاریخ  حکومت ها بخاطر تبعیض قائل شدن بین دانه درشت ها ، آقازاده ها و مردم عادی در اجرای قانون ، سقوط کردند.

 

حجت الاسلام یعقوبی راهپیمایی کردن و سخنرانی های انحرافی را بر خلاف مصالح نظام دانست و گفت: کسی که ذهن مردم را از مسائل اصلی به فرع منحرف می کند خلاف قانون عمل کرده است.

 

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: در سال 88 عده ای قانون را شکستند و با پافشاری بر پروژه تقلب در انتخابات فتنه ایجاد کردند و مسبب درد سرهایی شدند که هنوز هم آثار آن در کشور دیده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هرجا قانون شکنی باشد، نطفه فساد و فتنه در آنجا بسته می شود، گفت: با چنگ زدن به قرآن و پناه بردن به ولی فقیه از فتنه ها جلوگیری کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهارکرد: 9 دی، یوم الله انقلاب اسلامی بوده و متعلق به گروه خاصی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  9 دی را  روز پایبندی به قوانین الهی، شنیدن سخن رهبری ، میثاق با ولایت و تجدید بیعت با شهدا نامید.


۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است
 

به گزارش عصر اترک به نقل از فاروج من؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی زاده با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت که آن‏کسانى که کار دشمن را در داخل انجام مى‏دهند، تقوا ندارند. این‏ها دینشان سیاسى است به‏جاى آن‏که سیاستشان دینى باشد، این کسانى که کشور در اختیارشان هست یا بوده، دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند، این‏ها باید پاسخگو باشند.

قلی زاده حماسه بزرگ 9 دی را روز بصیرت و میثاق با ولایت توصیف کرده و ادامه داد حماسه نهم دی‏ماه سال ۱۳۸۸ ازاین‌جهت حائز اهمیت بوده و محترم است که به دنبال کودتاى خزنده و خطرناکى که مى‏رفت با حمایت و هدایت بیگانگان، تمامیت انقلاب و نظام اسلامى را به مخاطره بی اندازد، بااراده پولادین و حضور منسجم و عاشورایى ملت بزرگ و همیشه زنده‏ى ایران اسلامى به صورتى معجزه گون ظاهر گردید و آتش آن را خاموش ساخت.

امام‌جمعه شهرستان فاروج مسئله اصلی فتنه 88 را ایستادگی غیرقانونی در مقابل قانون و صدمه دیدن ملت و کشور دانست و گفت فراموش نکنیم که جوهره و روح فتنه و دشمنى دشمنان همیشه هست ولى آنچه نباید نسبت به آن غفلت ورزید، شیوه‏ها و قالب‌هایی است که ممکن است هر زمان به‌تناسب شرایط به کار گرفته بشود لذا فلسفه یادآورى یوم‏الله ۹ دى همین است که نسبت به فتنه‏هاى جدید نیز هوشیار بوده و با درایت آن‌ها را رصد کرده و در صورت لزوم با آن‌ها مقابله صورت پذیرد.

وی با اشاره به سالروز نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف رهبر سابق شوروی مکتب اسلام را گره‌گشای مشکلات اساسی بشر دانسته و اضافه کرد که غرب مادی‌گرا چاره‌ای جز تسلیم در برابر مکتب اسلام ندارد و خلأ معنویت هرگز با مادیت و محوریت اقتصاد حل نخواهد شد.

ترامپ در زورآزمایی با جامعه جهانی شکست‌خورده است

خطیب جمعه فاروج بر شکست ترامپ در زورآزمایی با جامعه جهانی تأکید کرده و گفت که تقویت وحدت گروه‌های فلسطینی، اتحاد کشورهای اسلامی علیه اسراییل و انزوای آمریکا در عرصه جهانی دستاورد اقدامات ترامپ بوده است هرچند که راه تجاوز و تعرض بیشتر اسرائیلى‏ها علیه فلسطینى‏ها در قدس و کرانه باخترى را بازکرده است.

قلی زاده به نسخه جدید استراتژى امنیت ملى آمریکا توسط ترامپ اشاره‌کرده و گفت که در این سند ادعاشده که حکومت‏هاى کره شمالى و جمهورى اسلامى ایران متعهد به ‏بى‏ثبات کردن مناطق خود، تهدید اتباع آمریکا و متحدان این کشور و نیز برخورد شدید با مردم خودشان هستند

وی ادامه داد آن کشوری که باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی شده آن خوی استکباری آمریکا است که از جهالت و نادانی سران برخی کشورهای منطقه در راستای اهداف خود استفاده می‌کند و این جمهوری اسلامی است که با تمام قامت در مقابله با آمریکا ایستادگی کرده و می‌کند

 

فتنه 88 کاری ضد دموکراسی و ضد دین بود/ حماسه ۹ دی ماه فتنه ها را باطل کرد

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان جاجرم در خطبه های این هفته شهر جاجرم با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت مردم بود روز بیعت امت با ولایت است و در حقیقت ۹ دی ماه فتنه ها را باطل کرد و تمام زحمات های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی ابراز داشت: مستکبرین از دیرباز درصدد ضربه زدن به کشورهای دیگر هستند به گونه ای که بتوانند حاکمی را بر کشور ها بگمارند که غرب گرا باشد به خاطر همین به دنبال انقلاب مخملی در کشورها هستند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دشمنان بیش از ۱۰ سال برنامه ریزی کردند که در انتخابات معادلات را به نفع خود تغییر دهند افزود: انتخابات را بهانه قرار دادند و کار ضد انقلابی ضد آزادی و دموکراسی و ضد مردمی کردند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ جاده صاف کنی برای مستکبران و ضد خدا، قرآن و ضد دین ها بود گفت: عده ای پرچم اباعبدالله را آتش زدند و عکس امام را پاره کردند اما سر دمداران فتنه سکوت کردند و عده ای هم آنها را خدا جو معرفی کردند.

خطیب نماز جمعه جاجرم با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ اختلاف سیاسی نبود اظهار داشت: آنها در اردو کشی خیابانی شعارعلیه اصل ولایت فقیه دادند و  فتنه گران با آتش زدن مساجد و حسینیه ها حقانیت این انقلاب را ثابت کردند.

 وی با بیان اینکه ملت ایران یقینا از خون شهدا پاسداری خواهند کرد گفت: ای آمریکا هرگز ملت بزرگ ایران اجازه نخواهد داد به  ملت و کشوری که حاصل خون فشانی و از خود گذشتگی شهداست تسلط پیدا کنید.

موسوی اظهار داشت: عده ای فکر نکنند که جنگ نظامی را می شود با دیپلماسی و مذاکره حل کرد آیا می شود با کسانی که شما را واجب القتل می داند مذاکره کرد؟

وی با انتقاد از واردات بی رویه تصریح کرد: امروز  دشمنان در جنگ اقتصادی به دنبال تحریم و انزوا ملت هستند  و می خواهند ملت ما فقط مصرف کننده باشد.

امام جمعه شهرستان جاجرم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری چند وظیفه مهم را برای متدینین و مسئولین ترسیم کردند که مهمترین انها امید و اعتماد به نفس دادن به مردم و تبیین فرصت ها و تهدیدات و شناساندن دوست و دشمن به مردم بود.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت معصوم، ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام را بیان کرد و ابراز داشت:  حضرت معصومه راه تقرب به خداوند متعال است.

 

عده ای از مسئولان با بی بصیرتی، مسیر راه نفوذ دشمن را به درون انقلاب باز کرده اند

 

به گزارش پایگاه خبری آشخانه، خطیب نماز جمعه شهر قاضی، حجت الاسلام شریعتی نژاد در خطبه های این هفته 8 دی ماه، عامل انحراف آدمی از صراط مستقیم و انحطاط جامعه را  مکاثره و فزون طلبی دانست و گفت: خصلت تکاثر به دنبال غلبه ی بر دیگران است از حیث جمع آوری در متاع دنیا که بیش از حد نیازش می باشد ویا به دست آوردن مقام های دنیائی فقط برای اینکه به رخ دیگران بکشد.

وی تصریح کرد: تکاثر به عنوان یک رذیلت اخلاقی، آدمی را از مسیر تقوی وکمال وسعادت وزهد وعرفان منحرف می کند. وبه سمت دنیا خواهی بدون حد و حصر هدایت می کند.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به حماسه 9 دی، عنوان کرد: حماسه  9دی، که روز بصیرت و قیام ملت ایران و دفاع از انقلاب، نظام و ارزشهای دینی است، فتنه ای بزرگ را که توسط دشمنان انقلاب و ملت ایران با همکاری منافقان و خائنان به انقلاب به وقوع پیوست وخسارت های روحی وروانی ومالی وجانی فراوانی را به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل نمودند خنثی و چشم فتنه را کور کنند.

وی اضافه کرد: البته باید بدانیم، دشمن مجددا دست به یک توطئه ای بزرگ زده است و با توجه به شکست هایی که از ناحیه انقلاب و ملت انقلابی خورده است، با مطالعات وبررسی زاویه های مختلف در این مرحله از دو جهت به ملت ایران حمله کرده است.

امام جمعه قاضی یکی از ابعاد حمله و حربه دشمن را در بعد اقتصادی و فرهنگی خواند و عنوان کرد: از جهت اقتصادی که تحریم ها را به وجود آورده است و از ناحیه فرهنگی نیز تمام عقاید و ارزش های انقلاب را به تمسخر گرفته است.

وی افزود: لذا عملیات روانی راه انداخته است تا مقاومت ملت انقلابی ایران را تضعیف ودیوار های مستحکم وحدت را بشکند.

خطیب نماز جمعه قاضی با اشاره به راه های مقابله با ترفندهای دشمن گفت: اولا شناخت نفوذ دشمن است،ثانیا توجه کردن به منویات مقام معظم رهبری که اطاعت از فرامین معظم له برهمه ی آحاد ملت اعم از مسئولان نظام ورملت واجب است.

وی با بیان این که دشمن در صدد است با بی توجهی ملت به رهبری، ضربه کاری خود را به ملت بزند، اظهار کرد: البته در این توطئه عده ای از مسئولان به دلیل عدم  مدیریت درست و عدم بصیرت، مسیر راه نفوذ دشمن را به درون انقلاب باز کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: برخی مسئولان در مسیر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمی دارند، تمام شرایط اقتصاد مقاومتی را که مقام ولایت مطرح کرده اند، معطل مانده است و عملا دولت در این زمینه به بهانه برجام دست از اجرائی کردن آن برداشته است.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با بیان این که دولت با افزایش محصولات وارداتی هر روز بر بیکاری و تعطیل شدن کارخانه های کوچک وبزرگ دامن زده، اظهار کرد: کارگاه های کوچک و بزرگ ورشکسته شده اند، این عمل ، ناکارآمدی مدیریت کلان کشور را می رساند، وقتی دولت با سیاست های کلی نظام زاویه می گیرد ودرست به وظیفه خود عمل نمی کند.

وی تصریح کرد: دولت در مقابل تحریم اقتصادی، اگر به اقتصاد درون می پرداخت وبه جای واردات وقراردادهای بی ثمر به درون توجه می کرد، امروز مردم در گوشه گوشه کشور فریاد برنمی آوردند،

وی افزود: متاسفانه نمایندگان نیز بعضا به وظایف نظارتی خود عمل نمی کنند.

خطیب نماز جمعه قاضی با توصیه بر ملت ایران تاکید کرد: اکنون ملت ایران باید یک نهضت بیداری و بصیرت راه بیاندازند تا در انتخابات مجلس بعدی افرادی انقلابی مؤمن ودلسوز انتخاب کنند، که در راستای سیاستهای مقام معظم رهبری گام های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، گفت: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با تبریک فرارسیدن روز معلم و با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی مغتنم برای ادای تکلیف در راستای بصیرت‌افزایی و معرفت‌زایی در جامعه است، اظهار کرد: فاصله میلاد پر نور و سرور حضرت فاطمه معصومه(س) و ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) فرصتی بسیار مناسب برای تکریم امامزادگان عظیم‌الشأن است که همه باید از این ظرفیت برای ارتقای معارف ولایی خودمان و دیگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر جامعه بر معارف ولایی خود بیفزاید از آسیب‌ها مصون خواهد ماند، ادامه داد: امروز آثار معارف ولایی را مشاهده می‌کنیم که مهم‌ترین مصداق آن، انقلاب اسلامی است که در سایه معارف الهی شکل گرفت. ولایت فقیه عرصه دیگری است که در سایه معارف الهی توانسته تداوم‌بخش راه انبیای الهی و ائمه هدی(ع) باشد.

نکونام با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، توضیح داد: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است و امروز می‌بینیم که دانشجویان این دانشگاه‌ها خاصه در رشته‌های تربیتی و مدیریتی و وابسته به مدیران این کشور چنین حرکت‌هایی را ظهور و بروز می‌دهند که این شرایط شاید هیچ‌گاه به ذهن مدیران و مسئولان آمریکا نمی‌رسید.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر مقابله محکم و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض برای حفظ آبرو و فرار از رسوایی، افزود: دیگر آبرویی برای آنها نمانده است و اینها همه ذیل معارف الهی اتفاق می‌افتد زیرا فقط این معارف با فطرت انسانی و با عقلانیت، اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نکونام تصریح کرد: استکبار و غرب می‌خواهد فطرت‌ها را مخدوش و اصل و اساس انسانیت را نابود کند اما نمی‌تواند زیرا مخلوقات خداوند باطن خود را حفظ می‌کنند و باطن عقول و فطرت‌ها پابرجا هستند و در چنین فرصت‌ها و بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب در دل دشمن‌ترین دشمنان ما نفوذ کرده اما در درون خودمان گاه مشکل داریم، توضیح داد: بسیاری از ما مانند ماهی‌هایی در دریا هستیم که قدر آب را نمی‌دانیم و از آن غافل هستیم و باید دقت کنیم که ما بیشتر به معارف الهی و ارزش‌های انقلاب نیاز داریم.

نکونام بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی با چنان قدر و مقام در نزد خداوند است که تمام اهل قیامت به شفاعت ایشان می‌توانند بهشتی شوند؛ این مقام کمی نیست و چنین عظمتی را نزد خداوند متعال فقط فاطمه معصومه(س) دارد که در سایه ایمان، عفت و حجاب، اخلاق و تقوا به این مقام والا نائل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ما چنین بانویی داریم پس چرا بانوان ما نباید در محضر چنین بانویی زانو بزنند و الگو نگیرند بلکه جای دیگر بروند و از بیگانگان الگو بگیرند.

نکونام در پایان گفت: امام رضا(ع) شمس الشموس و آفتاب عالم‌تاب است که ما در این کشور از وجود ایشان برخوردار هستیم. معارف و مکتب ایشان و تدبیر آن حضرت باعث شد پرچم مکتب تشیع همچنان برافراشته باشد و حفظ شود که این نهضت به حول و قوه الهی تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل