Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهوري روسيه قانون مربوط به توافقنامه ميان مسکو و دمشق را درباره توسعه تاسيسات نيروي دريايي اين کشور نزديک بندر طَرطوس در جنوب غربي سوريه امضا کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، با امضاي اين توافقنامه از سوي «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه که روز جمعه انجام شد، پايگاه نيروي دريايي اين کشور در طرطوس، به يک پايگاه نيروي دريايي تمام عيار تبديل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سند پيشتر در تاريخ 21 دسامبر در دوماي روسيه به تصويب رسيده بود.
«شوراي فدراسيون» روسيه نيز اين سند را در تاريخ 26 دسامبر مورد تصويب قرار داد.
توافق‌نامه مسکو و دمشق براي گسترش پايگاه دريايي روسيه در بندر طرطوس و سوريه آوريل 2017 به امضاء رسيد و براساس آن ظرفيت‌هاي اين پايگاه دريايي براي اسکان نيروهاي روسي بيشتر و پهلو گرفتن کشتي‌هاي نظامي و زير دريايي‌ هاي روسي بزرگتر افزايش مي‌يابد.
کميته روابط خارجي دوماي روسيه پس از تصويب اين توافق‌ نامه اعلام کرد که تصويب اين توافق‌نامه اهميت استراتژيک دارد و حضور تاسيسات دريايي روسيه در خاک سوريه در راستاي اهداف مسکو براي تضمين صلح و ثبات منطقه است.
اين کميته افزود، هدف از اين اقدام صرفا دفاعي است و هيچ کشور ديگري را مدنظر قرار نمي‌دهد.
پيش‌تر، «ويکتور اوزيروف» رئيس کميتۀ امور دفاعي دوماي روسيه، در يک نشست مطبوعاتي در مسکو از آمادگي کشورش براي امضاي توافقنامۀ ساخت يک پايگاه نظامي دائمي در بندر طرطوس سوريه خبر داده بود.
113/118

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • پایان پوتین؟!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین