Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير جشنواره عمار گفت: «عمار» پايگاه رسانه‌اي جديد است و کار تخصصي خوبي انجام مي‌دهد. کاري که اهالي هنر و دغدغه‌مند انقلاب به تکثير کردن نيت شهيد آويني مي‌پردازند.
به گزارش مشرق، آئين افتتاحيه اکران مردمي هشتمين جشنواره مردمي فيلم عمار در فرهنگسراي بهمن، همراه با جشن ميلاد امام حسن عسکري (ع) و با حضور خانواده‌هاي معظم شهدا و مسئولان برگزارکننده جشنواره عمار و مخاطبان اصلي اين جشنواره (مردم) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نکات مهم اين مراسم، حضور خانواده شهداي ترور مجلس در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن است. اين در حالي است که پيش از شروع مراسم، نماهنگ‌هاي مختلف با مضامين مقاومت و ايران، حال و هواي سالن را تغيير داد.
مراسم با قرائت قرآن مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز و آياتي از قرآن مجيد توسط زينب سبزعلي‌زاده دختر شهيد سبزعلي‌زاده شهيد حمله تروريستي به حرم امام راحل قرائت شد.
صدري‌نيا اجراي مراسم را عهده دار شد و نادر طالب‌زاده دبير جشنواره عمار را به جايگاه دعوت کرد.
طالب‌زاده با تبريک سالروز ميلاد امام حسن عسکري(ع) گفت: عمار پايگاه رسانه‌اي جديد است و کار تخصصي خوبي انجام مي‌دهد. کاري که اهالي هنر و دغدغه‌مند انقلاب به تکثير کردن نيت شهيد آويني مي‌پردازند. عمار تأثير وضعي داشته زيرا آموزش خوب و کافي در طول سال شکل مي‌گيرد.

وي ادامه داد: بايد به سمت کارهاي ساخت آثار تلويزيوني برويم تا دغدغه‌مندان انقلابي آثار تلويزيوني بسازند.
دبير جشنواره عمار تصريح کرد: عمار ميوه انقلاب و برکت انقلاب عمار است؛ عمار مانند جهاد سازندگي است که پس از فوت امام راحل عمدا منحل شد. در رسانه، عمار جهاد سازندگي است و روحيه جهادي در عمار ديده مي‌شود.
بخش پوستر فيلم
اين بخش با حضور خانواده شهيدان حسين غلام کبيري، باغباني، خداداي و ترک جوايز اهدا شد و داوران از ميان نامزدهاي اين بخش، ضمن تقدير از پوسترهاي «تخريب بهشت» به طراحي «حسين شهرياري» و پوستر «قصرقند» به طراحي «مهدي خوش نژاد»، لوح افتخار اين بخش را به پوستر «نبرد مهندسي» به طراحي «سيد احمد باقريان موحد» اهدا شد.
همچنين هيئت داوران فانوس اين بخش را به پوستر «رؤياي خلافت» به طراحي «حامد مغروري» اهدا کرد. جايزه ويژه اين بخش نيز به پوستر «ترخيص» به طراحي «مهدي انصاري» اهدا شد.
در بخش «تيزر فيلم»، هيئت داوران ضمن تقدير از تيزر فيلم «کارخانه جهان» به کارگرداني «مصطفي رمضان‌خاني» و تيزر فيلم «تلکه» به کارگرداني «مسعود کارگر»، لوح افتخار اين بخش را به تيزر فيلم «ترمينال غرب» به کارگرداني «مجيد رياضي‌رستگار» و تيزر فيلم «ارثيه پدري» به کارگرداني «حسن جعفري» اهدا شد. همچنين فانوس اين بخش را به تيزر فيلم «قائم مقام» به کارگرداني «سيدمحمدعلي صدري نيا» اهدا شد.
هيئت داوران ضمن تقدير از آگهي‌هاي تبليغاتي «اولين درآمد» به کارگرداني «مجيد رياضي رستگار» و «باران باشيم» به کارگرداني «سيد مرتضي فاطمي»، لوح افتخار اين بخش را به آگهي‌هاي تبليغاتي «راه رفتني» به کارگرداني «محمدرضا فرزادمهر» و «پنجمين نمايشگاه ايران نوشت» به کارگرداني آقاي «مهدي بخشي مقدم» اهدا کرد.
هيئت داوران در اين بخش، ضمن تقدير از آگهي تبليغاتي «تبسم حامي کودکان جنگ» به کارگرداني «اردلان الياسين فريد»، فانوس اين بخش را به آگهي تبليغاتي «نوشت افزارهاي قهرمان هاي ايراني 2 » به کارگرداني علي محبي و سعيد تاري وردي اهدا کرد.
بخش نقد مقالات و پژوهش‌هاي سينمايي
هيئت داوران در بخش «نقد و مقالات سينمايي»، ضمن تقدير از نقد سينمايي «تبيين نظريه آيت‌الله جوادي آملي در باب هنر و سينماي اسلامي» به نويسندگي «مرتضي راوش»، لوح افتخار اين بخش را به پژوهش سينمايي «آيين هاي تلويزيوني و بازنمايي «حزن و فرح مذهبي» به نويسندگي «علي جعفري» و همچنين پژوهش سينمايي «واقعيت سينمايي در انديشه سيد مرتضي آويني» به نويسندگي «لقمان يدالهي» اهدا کرد.
بنابرين گزارش، در ادامه اين برنامه، در بخش «فيلم ما» هشتمين جشنواره عمار، هيئت داوران پس از بررسي آثار اين بخش؛ ضمن احترام و تکريم به همت‌هاي بلند و جسورانه مستندسازان نوجوان و جوان در ساخت فيلم‌هاي مردمي‌ و تأکيد بر رشد اميدوار کننده فيلمسازان نوپاي سينماي انقلاب درانتخاب سوژه، مضامين، فرم و ساختار توليدات، ضمن تقدير از دو اثر «راهي که ادامه دارد» به کارگرداني «زينب فيضي» به جهت بازنمايي صميمانه و اثرگذار وفاداري همسر يک جانباز قطع نخاعي به‌عنوان يک سوژه و مضمون مردمي و اثر «يک روز يک سرباز» به کارگرداني «اسدالله فرهادي» بدليل نشان دادن يک زاويه ديد خلاقانه و بديع از دوران خدمت سربازي و ديد مثبت به آن، لوح افتخار اين بخش را به اثر «من پاهايم را دوست دارم» به کارگرداني «رضا رادپور» بدليل پرداختن به يک سوژه و ابتکار دانش‌آموزي در مدرسه و قابليت الگو شدن براي ساخت مستندهايي با اين موضوعات و اثرگذاري بر نظام آموزشي کشور به واسطه همکاري ميان ارکان مختلف مدرسه با محوريت دانش‌آموزان، اهدا کرد.
در بخش ديگري از اين مراسم، قطعه «فتنه شايد» توسط مجتبي الله‌وردي اجرا شد و علي زکريايي از طنزپردازان کشور، استندآپ کمدي خود را با موضوع سفرهاي خارجي بر روي سن اجرا کرد.
جايزه ويژه «دستکش ننه عصمت» به مهدي نقويان اهدا شد.

نقويان بعد از دريافت جايزه «دستکش ننه عصمت» گفت: از اين دستکش صلح و صفا و صميميت مي‌بارد و از دستکش‌هاي مخملي شرارت و خون مي‌بارد. مرگ بر آمريکا.
در بخش ديگر آيين افتتاحيه از علامه سيد عيسي طباطبايي از ياران امام خميني (ره) تقدير شد.
خانواده‌هاي شهيدان و نادر طالب‌زاده، شيباني روي صحنه حاضر شدند و فرزند ايشان سيد محمد طباطبايي براي تقدير از پدرشان به جايگاه آمد و گفت: همه مجاهد في‌سبيل الله هستند.
طالب‌زاده در ادامه گفت: من نايل به ديدن علامه نشدم اما اثر ايشان و شبکه تلويزيوني ايشان را مي‌شناسم اين شبکه اسرائيل را مي‌ترساند و مرکز اصلي جنگ رواني اسرائيل است که خداوند مؤسسان اين شبکه را سلامت بدارد.
هديه سيد عيسي طباطبايي قرآني است که توسط مقام معظم رهبري ارائه شده و روي قرآن جملاتي توسط رهبر انقلاب نگاشته شده است.

دست خط رهبري بر قرآن اهدايي به سيد عيسي طباطبايي که مرقوم فرمودند: خداوند وجود شريف جناب حجت‌الاسلام سيدعيسي طباطبايي را محفوظ دارد و خدمات با ارزش ايشان را قبول فرمايد.
پس از مراسم تقدير، پيام سيد عيسي طباطبايي که موفق نشد در اين مراسم حاضر شود پخش شد. وي در اين پيام با اشاره به وضعيت غزه، در فراخواني از مردم ايران خواست تا به کمک مردم غزه بشتابند.
در بخش ديگري از اين مراسم جوايز «برنامه تلويزيوني» اهدا شد. هيئت داوران در بخش کليپ لوح افتخار اين بخش را به اثر «انگيزه اربعين» به کارگرداني «سيدمحمد رضا علوي» اهدا کرد. در بخش برنامه تلويزيوني و تلويزيون اينترنتي، داوران جشنواره، ضمن تقدير از برنامه تلويزيوني «جهان آرا» لوح افتخار اين بخش را به مستند خبري «يد واحد» به تهيه کنندگي «سميه نجفيان» اهدا کردند. همچنين هيئت داوران فانوس اين بخش را به برنامه تلويزيوني «ثريا» به کارگرداني «محسن مقصودي» اهدا کرد.
در بخش «نماهنگ»، هيئت داوران جشنواره، ضمن تقدير از نماهنگ «لقمه در خون» به کارگرداني «حسين لشکري»، لوح افتخار اين بخش را به نماهنگ «ماه در برکه مواج» به کارگرداني «موسي حاجي‌نژاد» اهدا کرد.
همچنين هيئت داوران، فانوس اين بخش را به نماهنگ «ضربه دوازدهم» به کارگرداني «عبدالله حاجي محمدي» و نماهنگ «برپاخيز» به کارگرداني مشترک «محمدرضا رضائيان» اهدا کرد.

در بخش «فيلمنامه»، هيئت داوران، لوح تقدير جشنواره را بخاطر انتخاب موضوع به فيلمنامه بلند «کوي کودتا» نوشته «فاطمه اميني» اهدا کردند. لوح تقدير طرح فيلمنامه بلند سينمايي به «تغيير مسير» نوشته «احمد فرهمند» اهدا شد.
هيئت داوران لوح تقدير فيلمنامه کوتاه را نيز به اثر «براي فروش» نوشته «مهدي ميرزايي»، «هجده سالگي» نوشته «فاطمه عليمرادي» و «گل مالي» نوشته «مهدي حسيني» اهدا کردند. هيئت داوران، فانوس اين بخش را به فيلمنامه «آخرين سفر» به نويسندگي «زينب عربي» اهدا کرد.
در بخش «توليدات راديويي»، هيئت داوران در بخش نمايش؛ لوح افتخار جشنواره را به نمايش راديويي «بر بلنداي جولان» به تهيه کنندگي «فرشاد آذر نيا» و «باران نامه» به تهيه کنندگي «مينا نيکانيک» اهدا کرد.
هيئت داوران فانوس اين بخش را به نمايش راديويي «درد مشترک» به تهيه کنندگي «ژاله محمد علي» اهدا کرد.
همچنين هيئت داوران در بخش برنامه مستند راديويي؛ لوح افتخار جشنواره را به مستند راديويي «نقطه صفر» به تهيه کنندگي «علي کاميابي» اهدا کرد.
هيئت داوران فانوس اين بخش را به مستند راديويي «خديجه انقلاب» به تهيه کنندگي «محدثه رئيس عبداللهي» اهدا کرد. در بخش کليپ صوتي نيز اثر «رگ ميهن» به تهيه کنندگي «فاطمه محمديان» لوح تقدير جشنواره را دريافت کرد.
محدثه رئيس عبداللهي بعد از دريافت فانوس گفت: بسيار خوشحال هستم در خدمت عزيزاني هستم که دغدغه فرهنگ و ارزش هاي اسلامي را دارند. من از شهر شهيد پرور قم به دست بوسي خانواده شهدا آمدم.

وي ادامه داد: بسيار خوشحال هستم که به خاطر اثر «خديجه انقلاب» اين جايزه را مي‌گيرم. اين فيلم درباره بانوي فرانسوي است که به واسطه امام با تشيع آشنا مي‌شود و زندگي خود را وقف انقلاب مي‌کند. اميدوارم با کار کوچکم اداي ديني به مادران شهدا که بر گردن ما حق دارند کرده باشم.
رئيس عبدالهي با ابراز خوشحالي از سلامتي نادر طالب‌زاده گفت: ايشان براي ما حکم سردار سليماني را دارند. همانطور که براي سردار سليماني آرزوي سلامتي در ميدان جنگ را داريم براي آقاي طالب‌زاده هم در زمينه جنگ نرم و دفاع از انقلاب اسلامي آرزوي سلامتي مي‌کنم.
وي در پايان گفت: از همه افرادي که با ديد بزرگشان ما را مورد لطف قرار مي‌دهند تشکر مي‌کنم.
بعد از اهدا جوايز اين بخش‌ها با دعوت مجري اين برنامه محمدجواد موحد براي اجراي قطعه «از گريه پاريس تا آرامش تهران» به روي سن آمد. اين قطعه در باشگاه ترانه و موسيقي راه تهيه و به شهداي حادثه تروريستي تهران تقديم شده است.
محمدجواد موحد پس از اجراي قطعه «از گريه پاريس تا آرامش تهران» با بيان اينکه روزي که حمله تروريستي به مجلس و مرقد امام خميني(ره) انجام شد. عصر آن روز دست به کار شديم و در 24 ساعت کارهاي شعر، ملودي، تنظيم و آهنگ آن را انجام داديم، اظهار داشت: شعر اين قطعه به صورت گروهي و با همکاري تعدادي از شاعران کشور سروده شد و اميدواريم مورد قبول شهداي ترور قرار بگيرد.
پايان بخش افتتاحيه هشتمين جشنواره مردمي فيلم عمار، نمايش مستند «زمستان يورت» به کارگرداني ميلاد ميرزاباقري است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟