Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي گفت: فتنه‌گران تلاش داشتند بعد از آغاز سال تحصيلي 88، مدارس را تعطيل کنند يا اغتشاشاتي در آنها ايجاد کنند که موفق نشدند و اين عدم موفقيت نشان‌دهنده اين است که بدنه فرهنگيان و دانش‌آموزان با منويات فتنه‌گران همسو نبودند.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي ذوعلم عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در گفت‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس با اشاره به فتنه سال 88 و حوادث برنامه‌ريزي شده توسط دشمن در آن سال، اظهار داشت: معمولاً آموزش و پرورش به دليل اهميت آن، آماج هدف‌گذاري دشمنان کشور قرار مي‌گيرد و همواره در اين 4 دهه که از عمر انقلاب اسلامي گذشته است، دشمن بارها تلاش کرده تا معلمان و دانش‌آموزان را در برابر نظام قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به احياي امورتربيتي بين سال‌هاي 84 تا 88، اجراي فعاليت‌هاي پرورشي در مدارس و ارتباط مناسب آموزش و پرورش با نهادهاي تأثيرگذار علمي و فرهنگي، فرهنگيان و دانش‌آموزان در جريان وقايع سال 88 با آگاهي و بصيرت با فتنه برخورد کردند و تلاش دشمن را ناکام گذاشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ذوعلم اضافه کرد:‌ فتنه‌گران حتي تلاش داشتند بعد از آغاز سال تحصيلي سال 88، مدارس را تعطيل کنند يا اغتشاشاتي در مدارس ايجاد کنند که موفق نشدند و اين عدم موفقيت نشان‌دهنده اين است که بدنه فرهنگيان و دانش‌آموزان با منويات دشمن و فتنه‌گران همسو نبودند.
عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ادامه داد: سال 88 در واقع شاهد ناکامي مفتضحانه براي طراحان فتنه بوديم؛ با وجود گزارش‌هايي که به ما مي‌رسيد که از نگراني‌هايي در خصوص نفوذ در مدارس حکايت داشت اما تحرک تأثيرگذاري وجود نداشت وگرنه اگر اين جريان در مدارس موفق مي‌شدند جمع کردن اين اغتشاشات سخت مي‌شد.
*برنامه‌ريزي فتنه‌گران براي 13 آبان شکست خورد
وي با اشاره به برخي گزارش‌ها مبني بر تحريک دانش‌آموزان در برخي مدارس غيردولتي براي پيوستن به اغتشاش‌گران، بيان داشت: اين تحريکات توسط برخي معلمان صورت گرفته بود اما به جريان تبديل نشد و در واقع استقبالي از آن در بدنه نظام آموزشي صورت نگرفت اين تحرکات به خصوص در 13 آبان سال 88 شدت گرفت اما تنها بروز آن در حد شعار دادن در حياط چند مدرسه معدود بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين ذوعلم خاطر نشان کرد: برخي تشکل‌هاي فرهنگيان با لباس صنفي و حرکات سياسي در سال 88 تلاش زيادي کردند تا فرهنگيان را با خود همراه کنند؛ اما ظهور و بروز تأثيرگذاري نداشتند و حتي برخي از آنها که پيش از آن وقايع به دليل تخلفات اداري محکوم شده بودند سعي کردند تفسير و رنگ سياسي به محکوميت‌هاي خود بدهند.
عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي حضور مردم در حماسه 9 دي را اوج بصيرت سياسي و اعتقادي خواند و ادامه داد: استخوان‌بندي فکري جامعه، اسلامي است و اين ريشه‌داري انقلابي بايد تقويت شود. البته نه صرفاً براي اينکه اتفاقاتي مثل فتنه 88 تکرار نشود؛ بلکه از جهت ايجابي مسئله و ترسيم وضع مطلوب آينده بايد به سمتي برويم که نسلي تفکرمحور و آگاه تربيت کنيم.
وي تصريح کرد: براي اينکه پايه‌هاي تمدن اسلامي شکل بگيرد بايد در آموزش و پرورش بحث انديشه‌ورزي و تفکر دانش‌آموزان را تقويت کنيم و از حفظ‌محوري به سمت فکرمحوري برويم و علاوه بر آن به تربيت سياسي اهميت بيشتري بدهيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين ذوعلم با اشاره به ضرورت ايجاد هويت ملي و اسلامي در دانش‌آموزان عنوان داشت: بايد نسلي تربيت شود که نسبت به آينده نظام و مشارکت در پيشرفت کشور دغدغه‌مند باشند و به ايراني بودن خود افتخار کند.
وي با اشاره به اهميت تشکل‌هاي فرهنگيان و دانش‌آموزان در رسيدن به اهداف تربيتي آموزش و پرورش بيان داشت: خوشبختانه تشکل‌هاي انقلابي خوبي وجود دارد که هرچند تبليغات و ويترين ندارند اما موفق و تأثيرگذار هستند و در اين بين هم آموزش و پرورش وظيفه دارد تا از اين تشکل‌ها حمايت کرده و خودش را شريک اين تشکل‌ها قرار دهد.
*لزوم تقويت تشکل‌هاي معلمي و دانش‌آموزي توسط آموزش و پرورش
عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با بيان اينکه نهادها و تشکل‌ها رکن چهارم در سند تحول بنيادين معرفي شده‌اند، تصريح کرد: بايد براي بهره‌وري به اين تشکل‌ها بيشتر بها داد زيرا اين تشکل‌ها با وجود نقش و تأثيرگذاري مهمي که دارند اما از منابع مالي و حمايت برخوردار نمي‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ذوعلم اضافه کرد: بايد تشکل‌هاي فکري تخصصي در آموزش و پرورش توسعه پيدا کند و به تشکل‌هاي دانش‌آموزي خصوصاً در دوره متوسطه دوم اهميت بيشتري داده شود؛ اين تشکل‌ها بايد با رويکردهاي مختلف ساماندهي و حمايت شوند.
وي خاطر نشان کرد: متأسفانه بخش‌هايي از آموزش و پرورش دچار دغدغه‌هاي اقتصادي است؛ بخشي درگير مسائل جناحي شده است و به اين ترتيب بُعد تربيتي و کيفيت تعليم و تربيت مغفول مانده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم در استان، از معلمان و فرهنگیان مازندران قدردانی کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با قدردانی از زحمات و خدمات علمی،تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان ، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم در این دیدار از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت روز معلم در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته به مدارس توصیه شد برنامه ای با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان در تجلیل از جایگاه معلم برگزار کنند 

کمالی با بیان اینکه در آیین تجلیل استانی نیز از ۶۰۰ معلم قدردانی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته؛ با معرفی ۹۸ معلم منتخب شهرستانی و ۹ معلم برای معرفی به کشور از مقام آنان ویژه تجلیل شود.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش