Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از ایتالیا؛ موسسه ژئوفیزیک و مطالعات آتشفشانی ایتالیا اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تا به امروز که در استانه سال ۲۰۱۸ هستیم، نزدیک به چهار هزار و پانصد زمین لرزه بالای ۲ ریشتر در این کشور ثبت شده است.

کارلو دالیونی، رئیس موسسه ژئو فیزیک و مطالعات اتشفشانی ایتالیا در خصوص چگونگی مبارزه با زمین لرزه به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: برای پیشگیری از پیامد‌های مخرب زلزله علاوه بر مقاوم سازی ساختمان‌ها باید مطالعات دقیق زمین شناسی انجام داد و مناطق زلزله خیز را به خوبی شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمین لرزه مجموعه‌ای از پدیده‌های طبیعی و پیچیده در عمق زمین است. در ایتالیا بیش از ۳۵۰ ایستگاه زلزله نگاری داریم که اطلاعات ثبت شده توسط ان‌ها از طریق ماهواره به مرکز لرزه نگاری منتقل و محققان ما در این مرکز که به صورت شبانه روزی کار می‌کنند ان‌ها را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار می‌دهند.

استفانو سالوی یکی از کارشناسان ارشد موسسه ژئو فیزیک و مطالعات اتشفشانی ایتالیا هم گفت: ما از طریق تصاویر ماهواره‌ای که از قبل و بعد از زلزله دریافت می‌کنیم می‌توانیم میزان جابجایی زمین را در محل وقوع زلزله اندازه گیری کنیم. برای مثال در زمین لرزه‌های قوی که در یک سال و نیم پیش در مرکز ایتالیا به وقوع پیوست موجب پائین امدن سطح زمین در شهر‌های اماتریچه و نورچا به ترتیب ۲۰ و ۹۰ سانتیمتر شد.

خبرنگار گفت: یک سال و نیم گذشته ۶ زمین لرزه قوی مرکز ایتالیا را به شدت لرزاند و نزدیک به ۲ هزار کشته و مجروح برجا گذاشت.

یک کارشناس دیگر مرکز لرزه نگاری ایتالیا گفت: پس از وقوع زلزله‌هایی که بزرگی ان‌ها بالای ۵ ریشتر باشد، ما دستگاه زلزله نگار را که با باطری‌های خورشیدی کار می‌کنند به فاصله حد اکثر چند ساعت به صورت موقت در مناطق اطراف محل زلزله زیر خاک قرار می‌دهیم تا همه پس لرز‌ها و اطلاعات لازم را ثبت و به مرکز زلزله نگاری انتقال دهد».

خبرنگار افزود: ایتالیا تاریخی پر از زلز‌های بزرگ و ویرانگر را تجربه کرده است.

به گفته کارشناسان ایتالیایی هر چند پیش بینی زمین لرزه امکان پذیر نیست، اما مطالعات دقیق در مورد زلزله نقش بسیار مهمی را در مدیریت بحران و کاهش تلفات و خسارات ایفا می‌کند. باید از رویداد‌های گذشته تجربه کسب کرد و در راستای همسویی انسان و طبعیت گام برداشت.

انتهای پیام/

زمین لرزه در ایتالیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، این زمین لرزه ساعت ۱۱:۴۳:۵۴ پیش از ظهر امروز در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد.

دیگر خبرها

  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در مرز استان‌های گلستان و سمنان
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • سرپل‌ذهاب لرزید
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه