Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@22:29:01 GMT

پست فیسبوکی که یک میلیون دلار آب خورد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۷۷۰۹

پست فیسبوکی که یک میلیون دلار آب خورد

دادگاه شهر 'پنوم پن' در آخرین پرونده‌ای که توسط 'هون سن' نخست وزیر کامبوج و حزب حاکم این کشور در دادگاه مطرح شده، 'سام راینسی' به دلیل افترا گناهکار شناخته شده است.

به نوشته بانکوک پست، رهبر تبعیدی مخالفان دولت کامبوج در حالی محکوم شده است که دولت 'هون سن' در تلاش برای ساکت کردن مخالفان و منتقدان خود پیش از انتخابات سراسری این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک دادگاه عالی این کشور نیز ماه گذشته حکم انحلال حزب 'سام راینسی' را که تنها حزب قانونی مخالفان دولت محسوب می‌شود، به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت صادر کرد.

'کیم سوخا' که پس از تبعید شدن 'سام راینسی' ریاست حزب مخالفان دولت را بر عهده گرفت نیز با اتهام خیانت به کشور بازداشت شد و اکنون منتظر برگزاری دادگاه خود است.

منتقدان نخست وزیر کامبوج می‌گویند: انحلال حزب نجات ملی کامبوج تضمینی برای ادامه حاکمیت هون سن است که بیش از ۳۲ سال پست نخست وزیری را در اختیار دارد.

کشور‌های غربی نسبت به دستگیری رهبر مخالفان دولت کامبوج واکنش منفی نشان داده و خواستار آزادی 'کیم سوخا' شده اند. اما از سوی دیگر چین از اقدامات کامبوج حمایت و اعلام کرده که روند رشد این کشور نباید با افزایش تنش‌های سیاسی مختل شود.

علاوه براین منتقدان 'هون سن' او را متهم به تلاش برای تبدیل این کشور به حکومتی تک حزبی با حاکمیت حزب مردم کامبوج (CPP) می‌کنند.

طبق این گزارش، دولت کامبوج همچنین محدودیت‌های زیادی برای فعالیت گروه‌های مدنی و رسانه‌های مستقل ایجاد کرده است. این تلاش‌ها بدین معنی است که 'هون سن' در انتخابات پیش رو که قرار است که ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ برگزار شود، با رقیب جدی مواجه نیست و همین امر نیز موجب انتقادات بین المللی گسترده‌ای علیه وی شده است.
'سام راینسی' در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ۹۵) 'هون سن' را متهم به پیشنهاد اعطای یک میلیون دلار به یک عامل سیاسی برای حمله به مخالفان کرده بود.

'سام راینسی' همچنین ماه گذشته نیز از طریق پیامی در شبکه اجتماعی 'فیسبوک' از سربازان ارتش این کشور خواسته بود در صورتی که از آن‌ها خواسته شود به مردم بی گناه شلیک کنند، از 'دیکتاتورها' اطاعت نکنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن

وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی فروش سلاح به اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است. به گفته مقامات آمریکایی آگاه، این قرارداد شامل مهمات تانک، خودرو‌های نظامی و گلوله‌های خمپاره می‌شود.

بر اساس این گزارش، فروش به تایید کنگره نیاز دارد و تحویل تجهیزات ممکن است «ماه‌ها یا سالها» طول بکشد. 

ایالات متحده تاکید کرده است که قرارداد‌های تسلیحاتی با اسرائیل در خدمت تقویت قابلیت‌های دفاعی این رژیم است. لایحه دیگری که در حال حاضر در کنگره راه اندازی شده است، ۴ میلیارد دلار به حمایت از عملیات نظامی اسرائیل و ایالات متحده در خاورمیانه اختصاص می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی