Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازیاسوج،ابراهیم کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام شده میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این میزان بدهی انباشت شده از سال‌های قبل و مقداری نیز پیش از سال ۱۳۹۲ است، عنوان کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به طلب پیمانکاران بر اساس آخرین صورت وضعیت طرح‌های انجام شده آن‌ها در ذی حسابی دستگاه‌های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز ابراز کرد: حدود ۴۳۸ میلیارد ریال دیگر مربوط به سایر بدهی‌های اداره ها و نهادهای دولتی از جمله میزان خرید این دستگاه‌ها از بازار است.

کشاورز یکی از راه‌های مهم برای پرداخت میزان بدهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی را استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲۷ میلیارد ریال از طریق تهاتر انجام شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان پذیر بوده و دولت برای پرداخت بدهی‌ها به این روش برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: بر اساس آمار خزانه معین استان در سال ۱۳۹۶ با تهاتر ۱۰ میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.

کشاورز ادامه داد: قانون تهاتر بیشتر در طرح‌های عمرانی بدون اعتبار لحاظ شده که دستگاه‌ها و مدیران باید با استفاده از این روش بخشی از بدهی‌های خود را به پیمانکاران از این طریق تهاتر تسویه کنند.

وی با اشاره به نحوه اجرای قانون تهاتر گفت:‌ در برخی طرح‌های عمرانی فاقد اعتبار چنانچه دولت به پیمانکاران بدهکار بوده و همچنین در عوارض مالیاتی، پیمانکاران به دولت بدهکار باشند بر اساس معاملات پایاپای بخشی از طلب‌ها حذف و بخش دیگر از طریق نقدینگی‌ها پرداخت می‌شود.

کشاورز تاکید کرد: تهاتر مطالبات و بدهی های دولت و بخش خصوصی از اقدامات ارزنده دولت برای رفع برخی مشکلات مالی بین بخش دولتی و خصوصی است.

وی تصریح کرد: براساس آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۶بخش عمده‌ای از تخصیص‌ها در قالب اسناد خزانه به استان‌ها تخصیص یافته که باید دستگاه‌های مختلف بتوانند در موعدهای مقرر و سررسید اسناد نسبت به وصول این اعتبارات اقدام کنند.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران