Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به آیه 48 سوره بقره گفت: خداوند در این آیه می فرماید؛ بترسید از روزی که هیچ کس به درد هیچ کس نمی خورد و شفاعت و پارتی کسی به درد شما نمی خورد جز کسانی که خداوند به آنها اجازه شفاعت داده است و آنجا فقط اعمال است که به درد می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به بیان گوشه ای از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و افزود: اولین مرتبه لقب معصومه را حضرت امام رضا (علیه السلام) به حضرت معصومه داد و فرمودند؛ هر کس حضرت معصومه را در قم زیارت کند مثل این است که به زیارت من آمده است.
امام جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت هفتم دیماه سالروز تأسیس نهضت سواد آموزیو تشکر و قدردانی از زحمتکشان در این عرصه اظهار داشت: ترویج سواد و علم یکی از برکات این انقلاب بوده است. بنا بر آمار وقتی انقلاب اسلامی پیروز شدحدود 47 و نیم درصد مردم اهل سواد بوده اند یعنی کمتر از نصف جمعیت 36 میلیونی آن زمان، مردم کشور سواد داشتندولی اکنون بیش از 98درصد از مردم باسواد هستند.
حجت الاسلام شاکر افزود: دین اسلام برعکس بعضی از ادیان انحرافی دیگر بر موضوع ترویج علم و سواد تأکید بسیار دارد و اهل بیت (علیهم السلام) هم تأکید کرده اند که هرچه مردم آگاهتر و عالم تر بشوند حقانیت معارف اسلام را بیشتر متوجه می شوند و پای بندی آنها به این موضوع بیشتر می شود.
خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت تصریح کرد: پیام اصلی 9دی، ایستادگی اکثریت مردم بر سر دفاع از اصل نظام و آرمانهای آن مانند ولایت فقیه، قانون اساسی و اسلامیت نظام بوده است.9دی ثابت کرد که مردم پای این آرمانها و پای اصل نظام با همه اختلاف سلیقه ایستاده اند و با هیچ کسی هرچند زحمت کشیده و سابقه داشته باشد تعارف ندارند.
وی افزود: از برکات این فتنه ای که در سال 88 به پا شد این بود که جایگاه امامت و ولایت در کشور ما خیلی برجسته و آشکار شد.مردم نقش امام و ولی را در اینجا دیدند که چگونه آمد و این فتنه را که خیلی خطرناک بود و می رفت تا نظام ما را ساقط کند مدیریت کرد تا جایی که امروز نتایج خوب آن را می بینیم. اگرآن روز مقام معظم رهبری در برابر مدعیان تقلب و در برابر درخواست نابجای آنها کوتاه می آمد و انتخابات ابطال می شد اعتماد مردم به انتخابات و صندوقهای رأی برای همیشه از بین می رفت.
حجت الاسلام شاکر گفت: نتیجه این ایستادگی این بود که مردم درسال92 و 96 دوباره با این شور و هیجان آمدند و در انتخابات شرکت کردند چون به این انتخابات و نظام اسلامی اعتماد داشتند. برای یک نظام مردم سالار و نظامی که شعار دموکراسی سر می دهد هیچ چیزی بدتر از بی اعتمادی مردم نیست. لذا مقام معظم رهبری در جایی فرمودند؛ تهمت زدن به یک شخص گناه بزرگی است و اما تهمت زدن به نظام اسلامی گناهش بزرگ است که تهمت بزنند که نظام تقلب کرده است و در رأی مردم دست برده است.مقام معظم رهبری نگذاشتند این روال ادامه پیداکند و اعتماد مردم از دست برود.
وی با اشاره به سابقه تحریف و دغل کاری در تاریخ اسلام اظهار داشت: امروز عده ای در صدد تحریف حماسه 9دی هستند و میخواهند مقصران و متهمان را جابجا کنند. همه باید بدانند اگر مظلوم فنته 88 هم ظالم بشود و اگر طرف های این موضوع اعتقاد و باورشان نسبت به نظام عوض شود دامن مقصران، بانیان و حامیان فتنه پاک نخواهد شد آنهاییکه این نظام را تا لب پرتگاه بردند و امنیت جان و مال مردماز دست رفت. مملکت ما هشت ماه آرامش نداشت و دشمنان به این نظام طمع کردند. مقام معظم رهبری بارها فرمودند؛ یکی از گناهان بزرگ این حامیان فتنه این بود که چشم طمع دشمنان رابه سوی این نظام باز کردند.
امام جمعه اردکان با بیان روایتی از حضرت علی (علیه السلام) گفت: در خیانت یک مجموعه، در خیانت یک فرد و در خیانت یک رخداد همین بس که مورد حمایت و مورد اعتماد دشمنان قرار بگیرد. در فتنه 88 این حمایت صورت گرفت به گونه ای که ریگی، بنی صدر، رئیس جمهور آمریکا و اسرائیل و حتی کسانی مثل رجوی منافق و سلطنت طلب ها همه طمع کردند و این مسیر را پشتیبانی کردند.
وی افزود: بیش از هزار شبکه ماهواره ای صحنه گردان آشوب های این هشت ماهه مملکت ما شدند که بیش از 30 نفر از مردم کوچه و خیابان در آن کشته شدند. این حوادث اگر تحریف و فراموش شود و در تاریخ هم برعکس نوشته شود خداوند از همه کسانی که در آن دخیل بوده اند و یا حمایت کردند و یا دلشان با آنهاست حساب سختی خواهد کشید.
بیان آثار گناهانی مانند احتکار، ربا و موسیقی حرام در زندگی انسان و همچنین لزوم دعا کردن برای نزول باران از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند

امام جمعه ساری با بیان اینکه یکی از ضایعات و آسیب‌های بزرگ جامعه ما سقط جنین است، گفت: از ماماها خواستاریم تا از مساله زشت و گناه سقط جنین فاصله بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری ضمن سفارش مردم و نمازگزاران به تقوا اظهار داشت: انسانی که با تقواست کارهای وی نیز نیز خوب و شایسته است و از خودش به بهترین نحو مراقبت می‌کند؛ اگر باتقوا باشیم در راه صراط مستقیم حرکت می‌کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به وجود امام صادق و تاثیرگذاری ایشان بر دین عنوان کرد: آن حقایقی از دین که قبل از امام صادق( ع) نتوانستند بیان کنند ایشان موفق به تبیین آن شدند؛ توانستند احکام، فقه، اخلاق، اعتقادات دین را تبیین و هزاران شاگردان را تربیت کنند و امروز مذهب جعفری همان اسلام ناب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه 400 نفر از شهدای مازندران از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بودند و یادواره آن‌ها به میزبانی بهشهر برگزار می‌شود، افزود: دو نفر از شاگردان برجسته این مکتب شیخ صدوق و شیخ کلینی از بزرگان مذهب و مکتب ما هستند که هفته جاری بزرگداشت این دو شخصیت است.

محمدی لائینی با اشاره به پیش‌رو بودن روز جهانی ماما خدمت این قشر به جامعه را بسیار مهمی دانست و گفت: از مسئولان می‌خواهم این قشر را دیده و به مشکلات آنها توجه کنند و رسیدگی به خواسته‌های آنها را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: البته از ماماها خواستاریم تا از مساله زشت و گناه سقط جنین فاصله بگیرند با توجه به اینکه یکی از ضایعات و آسیب‌های بزرگ جامعه ما سقط جنین است و در سال چند صد هزار سقط جنین می‌شود؛ امیدواریم ماماها به دنبال این کار پست و قتل نفس نروند و مسئولان نیز با مدیریت صحیح نسبت به کاهش این آسیب تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه ساری در ادامه با اشاره به حماسه بزرگ وعده صادق یادآور شد: بالاخره این حماسه از سوی سپاه پاسداران انجام شده و جایگاه نظام جمهوری اسلامی را به اوج آسمان کشانده و این باعث تشکر است اما باید به دو نکته مهم توجه کرد و اینکه هر حماسه‌ای روایت فتح، جهاد تبیین می‌خواهد و بعد از آن به بیان روایت برای مردم پرداخته شود.

وی گفت: همچنین چنین  حماسه‌هایی را لازم است در حوزه‌های دیگر نیز شاهد باشیم و در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیاز به وعده صادق داریم با توجه به اینکه در این دولت حدود هشت هزار بنگاه تولیدی، مراکز تولیدی و صنعتی راکد بوده فعال شد که این همان وعده صادق است.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در حوزه قوه مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام با مشکلاتی مواجه هستیم که با وعده صادق از مسئولان امر باید بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم، با اشاره به انتخابات مرحله دوم بیان کرد: حضور مردم در انتخابات گذشته، 22 بهمن و روز قدس و انتخابات پیش‌روی هفته آتی یک حماسه دیگری است و باید روایتگری شود و در مرحله دوم شهرستان‌های مازندران مردم حضور حماسی پای صندوق‌های رای داشته و تکلیف خود را تمام کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در این باتلاق جنگ علیه غزه و فلسطین حسابی گیر کردند، خاطرنشان کرد: نیویورک تایمز افشا کرده مسئولان مربوطه آمریکا و اسرائیل این دستور را برنامه خود دارند چرا که خود فهمیدند در این باتلاق گیر کردند و دستور کار جدید به ترور فرماندهان حماس می‌دهند.

وی افزود: امروز مظلومان غزه و فلسطین یقه رژیم صهیونیستی را کامل چسبیدند و تا تسویه کامل نکنند رهایشان نمی‌کنند.

محمدی لائینی گفت: امروزه هزاران نفر دانشجویان در حمایت مردم غزه و فلسطین شعار می‌دهند و این نشانه عدم تحمل افکار عمومی بر ظلم و ستم جهانی است و دوران حکومت غاصبان صهیونیست به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است