Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بیانیه اخیر هماهنگ کننده امور انسانی یمن که انصار الله را مقامات فعلی یمن توصیف کرده بود، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن خواستار برکناری او در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «مأرب پرس»، وزارت خارجه وابسته به دولت مستعفی یمن «جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن را به جانبداری از انصار الله متهم کرد و خواستار برکناری او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در وزارت خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرده است: بیانیه اخیر  مک گولدریک در خصوص یمن شبهاتی درباره اهداف او در این کشور ایجاد کرده است. دولت مستعفی یمن این مسئول سازمان ملل را هم به جانبداری از انصار الله متهم کرده و مدعی شده است که انصار الله دست به جنایت های متعددی در یمن زده که  مک گولدریک از پرداختن به آنها خودداری می کند.

این منبع به بیانیه 28 دسامبر هماهنگ کننده امور انسانی یمن در خصوص اوضاع این کشور واکنش نشان داده و گفته که این بیانیه سیاسی و جانبدارانه بوده است و به اقدامات «گروه های شورشی مورد حمایت ایران» نپرداخته است. این مسئول یمنی مورد حمایت عربستان مدعی شده است بهتر بود هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن برای اطلاع از اقدامات انصار الله در نقض حقوق شهروندان این کشور به واحد امداد رسانی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن مراجعه می کرد.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرده با توجه به اهمیت نقش ارگان های مختلف سازمان ملل در یمن خواستار بازنگری در تحقیق های این ارگان ها در یمن شده و همچنین خواستار تغییر اساسی در کارکنان بین المللی سازمان ملل در یمن و در رأس آن برکناری  مک گولدریک از مسئولیت خود شده است.

در پی انتشار بیانیه هماهنگ کننده امور انسانی در یمن که گفته بود اعضای انصارالله مقامات فعلی یمن هستند و ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را به کشتار غیرنظامیان در یمن متهم کرده بود، این بیانیه با واکنش شدید اللحن ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان هم مواجه شده بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد