Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@22:47:26 GMT

چگونه از تشدید آلودگی هوا جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۹۲۷۵

چگونه از تشدید آلودگی هوا جلوگیری کنیم؟

باتوجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی مبنی بر پایداری هوا در روزهای آتی و امکان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا اطلاعیه‌ای صادر کرد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجانشرقی، در این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده است که سفرهای غیرضروری داخل شهر را کاهش داده و به جای خودروهای شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     همچنین عدم سوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریزو شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و غیره، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی، توجه به معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگی به عنوان یک اولویت و مسئولیت شهروندی و استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است.     باتوجه به آلوده بودن هوا، ضرورت دارد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان ازتردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی از امروز تا فردا سه‌شنبه در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا پیش از ظهر فردا سه شنبه در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه‌های برنج و کرت‌های شالیزاری و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه مرغداری‌ها، گلخانه‌داران، باغداران و مزرعه‌داران، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 751118

دیگر خبرها

  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم