Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه میدانی با اشاره به اینکه نسبت به موفقیت سه فیلمی که در آنها همکاری داشته، امیدوار است، توضیح داد جلوه های ویژه استاندارد نیازمند هزینه است.

آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: در سال جاری نزدیک به ۱۵ فیلم سینمایی کار کرده ام و باید دید که کدام یک از این آثار در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این آثار می توان به «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن، «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی، «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی، «سال دوم  دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «واسطه» به کارگردانی آرش لاهوتی اشاره کرد.

وی توضیح داد: از بین این آثار از لحاظ حجم کاری که در بخش جلوه های ویژه انجام شده است، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی کار سختی بود. در کنار آن «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی نیز به دلیل وجود سکانس های آتش سوزی بسیار سخت بود. همچنین «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی از لحاظ اجرایی از جمله کارهای بسیار متفاوت من به شمار می رود و فکر می کنم این سه اثر در میان آثار سال جاری از نظر تکنیکی، اجرا و حجم جلوه های ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.

مدیر جلوه های ویژه میدانی «بارکد» بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در کار خود دنبال می کنم این است که هیچگاه به خاطر نام کارگردان و یا دیگر عوامل فیلم، بین فیلم ها فرق نگذارم و تلاش کرده ام در هر پروژه ای که حضور دارم به بهترین نحو کار خود را انجام دهم.

آقابیک گفت: البته تاکید می کنم که در همکاری با کارگردانان فیلم اولی به دلیل اینکه ممکن است آنها نسبت به بحث جلوه های ویژه هیچ شناختی نداشته باشند تلاش بیشتری کرده ام چرا که این فیلمسازان نیز می خواهند آثارشان به بهترین شکل ساخته شود بنابراین من تمام سعی خود را می کنم تا بهترین ها را برای آنها فراهم کنم.

وی تاکید کرد: در جلوه های ویژه میدانی بسیاری از مخاطبان، آثار سینمای ایران را با آثار هالیوود مقایسه می کنند و معتقدند که جلوه های ویژه در سینمای ایران پیشرفت نداشته است. این در حالی است که سینمای ایران نسبت به هالیوود بسیار متفاوت است و این تفاوت از پیش تولید یک فیلم آغاز می شود. من به عنوان طراح جلوه های ویژه هر کاری که در حوزه اجراهای تکنیکی لازم است، انجام می دهم اما مساله این است که آیا تهیه کننده حاضر است هزینه لازم برای تامین امکانات مورد نیاز من را تامین کند.

آقابیک در پایان گفت: مساله بودجه در بخش جلوه های ویژه از اهمیت بسیاری برخوردار است و فعالان در این حوزه با توجه به بودجه ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند چرا که جلوه های ویژه کاری است که نیاز به ابزار و بودجه مناسب دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی پیش ازظهر دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تقدیم ۱۰ هزار و چهارصد شهید و ۱۷۴ هزار رزمنده و ایثارگران دیار علویان را نشانه‌ای از ولایتمداری و مجاهدت مردمان این خطه عنوان کرد.

این مسئول با اعلام اینکه اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تقریباً به طور کامل جذب شده است، اظهار امیدواری کرد نگاه ویژه‌ای در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سفر دوم بوجود آید.

در این نشست محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات لازم، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در حداقل زمان ممکن مورد بهره برداری مردم و جوانان استان قرار گیرد.

در حاشیه این دیدار جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و «محمدعلی نوبخت» فرماندار ساری و «علی طالبی» فرماندار میاندورود در دفتر معاون اجرایی رئیس جمهوری برگزار شد و آخرین وضعیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بررسی شد.

کد خبر 6085387

دیگر خبرها

  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان + فیلم
  • امیدواری بایرن: ستاره مصدوم بارسا مال ما!
  • ابراز امیدواری سرمربی پرسپولیس به حضور بیرانوند در بازی با سپاهان
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی