Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@23:11:38 GMT

وقتی مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۰۲۸۳

وقتی مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل می شود

ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه رونقی در خرید واحدهای مسکونی در مناطق جنوبی دیده نمی‌شود، اظهار کرد: میزان افزایش معاملات مسکن در مناطق شمال شرق تهران نسبت به سایر بخش‌ها بسیار رشد کرده است.

وی با بیان اینکه دولت با مانع شدن ثبت سفارش خودروهای لوکس، باعث هجوم سرمایه‌ها به بازار مسکن و واحدهای لوکس شده است، گفت: بسیاری از خریداران هم اکنون سرمایه‌های خود را به سمت خرید واحدهای لوکس و گران‌ قیمت هدایت کرده‌اند که این خود باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین مسئولان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر تاکید کرد: این اقدام باعث می‌شود مسکن تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و زمینه‌ساز افزایش انباشت تقاضا در بازار شود.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصریح کرد: در گذشته نگرانی‌هایی درباره انباشت تقاضا و جهش قیمتی در این بازار وجود داشت که با این اقدام، نگرانی‌ها در این بخش دو برابر شده است.

وی در ادامه گفت:‌ در مهرماه یک جهش قیمتی در بازار مسکن وجود داشت که با تبدیل شدن مسکن به یک کالای سرمایه‌ای باید همچنان منتظر رشد قیمتی در این بخش باشیم.

به گفته وی؛ مذاکرات انبوه‌سازان با مسئولان دولتی درباره بافت‌های فرسوده همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران یادآور شد: بافت‌های فرسوده دارای مشکلات خاص و پیچیده‌ای است که باید با تزریق تسهیلات و ارائه ایده‌های جدید، گره‌های این بخش را برطرف کرد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ / پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند