Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:56:34 GMT

پیوند اولیا و مربیان در مدارس قرچک تقویت شود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۰۵۷۰

پیوند اولیا و مربیان در مدارس قرچک تقویت شود

قرچک- رییس شورای آموزش و پرورش قرچک در همایش فصلی روسای انجمن اولیا، مربیان و مدیران این شهرستان خواستار تقویت پیوند اولیا و مربیان در مدارس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسلپور صبح شنبه در همایش فصلی روسای انجمن اولیا، مربیان و مدیران مدارس شهرستان قرچک اظهار داشت: پیوند انجمن اولیا و مربیان در قوانین و دستور عملها و در بخش نامه های متعددی تاکید شده است و آن پیوندی است که هم در تعلیم و تعلم میتواند یک رابطه خوبی را بین خانواده، مدرسه، معلمین، آموزگاران و دبیران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از کارهای موثری و یا اقدامات خوبی که بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت در حوزه مسائل دانش آموزی که توجه ویژه در انجمن اولیا و مربیان شده است و نقش ویژه این انجمن در پیش برد آموزشی و پرورشی داشته است.

مرسلپور خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری به امر انجمن اولیا و مربیان تاکیدات زیادی دارند و نقش این مهم را پر رنگ دیده اند.

فرماندار قرچک بیان داشت: در دولت بحث رابطه خانه و مدرسه به سوی تعلیق شدن، عمیق شدن، فرا گیر شدن و به سوی موثر شدن سوق داده شد، اهتمام همه مسئولان آموزش و پرورش در ردهای مختلف در این امر بود است. دولت در بحث آوزشی در این موضوع  اهتمام، توجه و هم باور دارد.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مدارس کمک کند، گفت: انجمن اولیا و مربیان کمکهای شایانی را می تواند انجام دهد، مدارس نیازمند کمک ها و مساعدت ها در بخشهای مختلف است. حتی پیشنهادهایی در مورد نحوه آموزش هم از لحاظ کمی و کیفی در خصوص مسائل عمرانی، رفاهی می توانند عنوان کنند و رابطین این انجمن با مدیران می توانند مشورت کرده و هم می توانند شرایط و بستری را فراهم کنند که والدین به کمک آموزش و پرورش در حوزهای مختلف بیایند.

مرسلپور افزود: دولت شاید بتواند بخشی از این کار را انجام دهد، اما در قانون اساسی وظیفه دولت مشخص است، از سوی انقلاب اسلامی ما در همه زمینه ها مردم را به عنوان پشتیبان اصلی و حامیه اصلی خود میدانیم، همانطور که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بیان میکنند، مردم را ولی نعمت خود میدانند، ولی نعمت ها هم باید در همه زمینه ها باید در صحنه باشند، به ویژه در صحنه تعلیم و تربیت  و آینده سازی فرزندان خود را دنبال کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک اظهارداشت: اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک  یکی از اداراتی است، از لحاظ کیفیت آموزشی و زحماتی  که دبیران، آموزگاران، معلمین، مدیران و کارکنان میکشند در زمره ادارات خوب استان تهران است و هر سال در حوزه های مختلف استعداد تحصیلی دانش آموزان را بلقوه به فعل در میاورد، میتواند از این بهتر باشد و از پیش موفق تر باشد.

گفتنی است همایش فصلی روسای انجمن اولیا، مربیان و مدیران مدارس شهرستان قرچک با حضور فرماندار، بخشدار، مدیرآموزش و پرورش و دیگر اعضا این انجمن برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر