Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در روز نوزدهم دیماه سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالن اجلاس سران خبر داد.

یاسر هاشمی افزود: این کنگره از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه در محل سالن اجلاس سران با سخنرانی رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد و در آن شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این کنگره یک روزه خواهد بود و در دو بخش صبح و عصر برگزار خواهد شد، در بخش صبح علاوه بر رییس‌جمهور، پیام تصویری آیت الله جوادی آملی و دو سخنرانی انجام می‌شود و سخنان حجت الاسلام سید حسن خمینی پایان بخش این نشست خواهد بود.

در بخش پنل‌های علمی کنگره نیز که در سه محور دین باوری، سیاست و اقتصاد بصورت همزمان برگزار می‌شود، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به بررسی اندیشه و علمکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواهند پرداخت و بخش جمع‌بندی و اختتامیه پنل‌ها نیز عصر روز سه‌شنبه و مقارن با ساعت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار خواهد شد.

یاسر هاشمی در خاتمه گفت: مراسم نخستین سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی هم ، عصر روز پنجشنبه ۲۱ دیماه و مصادف با خاکسپاری ایشان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور،حجت الاسلام احمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه نیشابور اظهار داشت: کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور برگزار می شود.

وی افزود: در خراسان رضوی 305 بقعه متبرکه وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امامزاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محروق از جمله این امامزادگان است.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: یکی از وظایف ما شناساندن گوهرهایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد. در نیشابور امامزادگان شاخصی مانند بی بی شطیطه، امامزاده محروق، فضل ابن شاذان و... وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امامزاده محروق شخصیت ممتازی است و تنها امامزاده ای است که امام رضا علیه السلام در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند؛ مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.

وی عنوان کرد: امام زاده محروق شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر  بودند و از جمله الگوهایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود.

حجت الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد:کارهای مربوط به همایش از ابتدای سال آغاز شده و تاکنون 25 پژوهشگر، مقالات خود را به این همایش ارسال کرده اند و دانشگاه نیشابور مسئولیت اجرای بخش علمی کنگره را برعهده دارند. قرار است کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم علیهم السلام در نیمه اول تیرماه و همزمان با سالروز ورود امام رضا علیه السلام به نیشابور برگزار شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌