Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود باقری جمعه شب در آیین اختتامیه جشنواره غذای ایرانی، فرهنگی ایرانی در گچساران با اشاره به وجود بیش از 2 هزار جاذبه طبیعی و تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی استان برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند معرفی به ایران‌گردان و جهانگردان است که این جشنواره‌ها فرصتی برای تحقق معرفی جاذبه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برپایی جشنواره‌ها ضمن اینکه فرصت احیاء خرده فرهنگ‌های کهن هر منطقه چون غذاهای محلی، آواها و نواها و سنت‌ها را فراهم می‌کند، منجر به شادی و نشاط اجتماعی نیز می‌شود.
وی بیان کرد: استقبال گسترده مردم گچساران از آیین اختتامیه جشنواره غذای ایرانی فرهنگ ایرانی منطقه هفت کشور وظیفه مسئولان برای برگزاری چنین برنامه‌هایی را سنگین‌تر کرده است.
باقری ابراز کرد: برای ترویج غذای ایرانی در خانه و رستوران‌ها باید کارهای زیادی انجام شود و یکی از این اقدامات برند سازی غذاهای ایرانی است.
وی بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعم‌های جدید راهی سفر می‌شوند که این امر نشان دهنده نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سیاه چادرها و طبیعت بکر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه میلیون گردشگر در سال جاری از جاذبه‌های این استان دیدن کردند که با افزایش زیرساخت‌ها می‌توان ضمن افزایش زمینه حضور ایران‌گردان و جهانگردان از این ظرفیت در افزایش درآمد مردم بهره بیشتری برد.
وی ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، برپایی جشنواره‌ها را در زمان پیک حضور گردشگران، تقویت زیرساخت‌های پذیرش گردشگر مانند اردوگاه‌های رفاهی و تفریحی از برنامه‌ها میراث فرهنگی برای رونق صنعت گردشگری در این استان است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15 هزار کیلومتر مترمربع وسعت و جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
در آیین اختتامیه این جشنواره گروه‌های موسیقی محلی استان‌ها محیطی پرنشاط را برای بازدیدکنندگان ایجاد کردند.
جشنواره منطقه‌ای سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور نمایندگان چهار استان کشور روزهای ششم تا هشتم دی در محل برگزاری نمایشگاه‌های شهر دوگنبدان برگزار شد.
در این جشنواره 40 غرفه غذا، نمایش و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در نظر گرفته شده که از این تعداد غرفه‌ها 15 مورد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نخستین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس از 25 تا 27 آذر 95 در شیراز برگزار شد.
این جشنواره سراسری در هشت منطقه کشور برگزار می‌شود.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان