Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان زیارتی طلاب حوزه امام حسن عسکری از شهرستان قم به دیدار شهدای تهران آمدند. ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا, کاروان زیارتی موسسه بانوان بصیر کاشان روز گذشته به گلزار شهدای تهران آمده و در سالن نمایش پخش فیلم شهید آوینی اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به تماشای کلیپ هایی از رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه سردار اسدی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از رزمندگان لشکر ده سیدالشهدا(س) به روایتگری و بیان خاطرات آن دوران طلایی پرداختند. در پایان این برنامه این کاروان زیارتی ضمن بازدید از موزه شهدای بهشت زهرای تهران(س) بر سر مزار شهدای شاخص و شهدای مدافع حرم حضور یافته و با قرائت فاتحه همواره یاد و خاطره شان را گرامی داشتند و با شهیدان و امام شهیدان تجدید میثاق کردند.

دومین سالگرد شهید مدافع حرم امیر لطفی برگزار شد

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم امیر لطفی عصر روز پنج شنبه 7 دی ماه ساعت 15 با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با سخنرانی سردار عراقی پور و با مداحی حاج مهدی مقدم در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار عراقی پور در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی مظهر اراده الهی و تجلی قدرت خدا بود لذا درک عظمت واقعی آن خارج از توان بشر است.انقلاب اسلامی تحقق وعده خدا و تحقق آرمان خدا بود لذا اگر تمام دنیا نیز جمع می‌شدندنمی‌توانستند مانع حدوث این واقعه‌ی الهی شوند.وحدت، همراهی و یکپارچگی مردم رمز پیروزی انقلاب است که آن نیز تحقق خواست خداوند بود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در کشور خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن حاضر است و به فرموده امام اعجاز بزرگ قرن است . و به خواست و اراده‌ی خداوند توطئه‌ها علیه این اتقلاب ناکام مانده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: امروز دشمنان در خارج و داخل کشور در لباس دوست و یا دشمن نمی‌توانند متعرض به انقلاب اسلامی شوند زیرا انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و به فراتر از مرزهای ایران اسلامی راه پیدا کرده است. بیانات مقام معظم رهبری فراکشوری و جهانی است و پیام های ایشان در سراسر دنیا در دل مخاطبان جای می گیرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دست تجاوز بیگانگان را قطع کرده است و این مهم ترین ثمره انقلابی است که خون شهدا و خواست و اراده‌ی خداوند حافظ آن هستند.

در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر سر مزار شهید امیر لطفی با نثارگل و قرائت فاتحه همواره یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

شهید مدافع حرم امیر لطفی متولد سال 1365 و از بسیجیان مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) محله یاخچی آباد بود که در 30 آذرماه 1394 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) توسط تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

کاروان زیارتی طلاب حوزه امام حسن عسکری از شهرستان قم به دیدار شهدا آمدند

کاروان زیارتی بسیجیان طلاب از شهرستان قم  با حضور در گلزار شهدای تهران با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند. این کاروان زیارتی ضمن دیدن از آثار شهدا در موزه شهدای بهشت زهرای تهران به سالن نمایش پخش فیلم شهید آوینی آمدند و با بیانات راوی مبنی بر رشادتهای بسیجیان هشت سال دفاع مقدس وهمچنین شهدای مدافع حرم بهره مندگشتند و سپس به تماشای کلیپ شهید نوجوان مهرداد عزیزاللهی و شهید صبوری پرداختند در ادامه این گروه با حضور بر سر مزار شهید نوجوان محمدحسین فهمیده و دیگر شهدای شاخص همگی پیمان بستند که ادامه دهنده راه این عزیزان باشند.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با خانواده شهید ارمنی

به مناسبت  فرا رسیدن سال نو میلادی حمیدعلی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ به همراه سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و تنی چند از همراهانش به دیدار همسر شهید انقلاب انوشاوان عیوضیان رفتند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ فرا رسیدن سال نو میلادی 2018 را به خانواده معظم این شهید گرانقدر تبریک گفت.

صمیمی در این دیدار با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران که با قطره قطره خون این شهیدان صورت پذیرفته است بر امانت‌داری خون شهدا تأکید کرد.

وی ادامه داد: وحدت و همزیستی همه اقوام ایرانی در کنار یکدیگر به نمایش گذاشتن فرهنگ اصیل و بالای هموطنان ایرانی است و تحقق اهداف بلند برای ایران جز در سایه وحدت و اتحاد ملی ممکن نیست.

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: نقش اقلیت‌های دینی که در دوران دفاع مقدس که دوشادوش سایر رزمندگان در مقابل دشمنان ایستاده و از آب و خاک میهن خود دفاع کردند، تاثیرگذار و انکارناپذیر است.

خال اظهار داشت: با آغازجنگ تحمیلی، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی درمجلس شورای اسلامی و انجمن ها و موسسات وابسته به آنها با صدور بیانیه هایی، آمادگی ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان ایران را برای مشارکت در جنگ، کمک به برادران مسلمان و دفاع از استقلال کشور اعلام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ادامه افزود : همه شهدا در راه انقلاب و سربلندی ایران به شهادت رسیدند و هموطنان ارامنه نیز برای به ثمر رسیدن آرمان های انقلاب تلاش کردند. همه ما مانند یک پیکر هستیم و تفاوت دین و مذهب ما را از یکدیگر جدا نمی کند.

شهید انقلاب انوشاوان عیوضیان در 23 بهمن ماه 1357 توسط ماموران رژیم شاهنشاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و از او دو فرزند دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

R1405/P1439/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس گلزار شهدای تهران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد

ایسنا/فارس دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب گفت: شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی آن‌ها را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدی طاهری امروز، ۲۷ فروردین در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، آیت‌الله‌العظمی سیستانی گفت: حضور نمایندگان مراجع تقلید در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) می‌تواند وسیله انتقال پیام‌ها و مسائل مردم به مراجع تقلید و منشأ خیر و برکت برای عموم مومنین باشد.

وی با اشاره به مشکلات روحانیون شیراز افزود: نبود امکانات مناسب و در شأن روحانیت باعث شده است تا استقبال نسبت به حوزه‌های علمیه روند کاهشی یابد و حتی برخی از حوزوی‌ها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده به ناچار از فضای حوزوی فاصله گیرند و به مشاغلی چون کار در تاکسی اینترنتی و دیگر کارهای مشابه بپردازند چرا که شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی آن‌ها را نمی‌دهد.

طاهری ادامه داد: مردم شناخت چندانی از زندگی طلاب ندارند و گاها برداشت‌های غلطی در این زمینه دارند و این به دلیل آبروداری روحانیون است و هیچکس خبردار نیست که بخشی از طلاب به خاطر ناتوانی در تامین مسکن مجبور به مهاجرت به روستا ها شده‌اند و زندگی دور از خانواده و زادگاه را انتخاب کرده‌اند چرا که مسکن از جمله مشکلات زندگی بخش قابل توجهی از طلاب است.

مسئول حوزه علمیه محمودیه گفت: در فارس تنها سه نفر از مراجع بزرگوار اقدام به پرداخت شهریه آموزشی می‌کنند و این مقدار تاثیر چندانی در اداره زندگی حداقلی طلبه‌ها ندارد به ویژه اینکه در خصوص معمرین و طلاب عائله‌مند و روحانیونی که دچار بیماری هستند گرفتاری‌های زیادی وجود دارد و وجود همه این مشکلات در کنار هم باعث شده است که روحانیون نتوانند به وظایف دینی خود در قبال جامعه بپردازند.

طاهری ادامه داد: ترویج اخلاق نیز از مسائل با اهمیت امروز در حوزه‌های علمیه استان است که ضرورت دارد مراجع گرانقدر تقلید با فرستادن مداوم اساتید برجسته اخلاق از حوزه‌های علمیه قم و نجف باعث تربیت طلاب مهذب در استان فارس شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • آتشفشان قهر ملت‌ها صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد
  • نگاه ویژه مدیران به طرح جامع گلزار شهدا
  • اجتماع طلاب حوزه علمیه قم به شکرانه حمله موشکی به سرزمین های اشغالی
  • اعلام حمایت مردمی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد
  • خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود