Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناوه- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به موفقیت آمیز بودن فعالیت های صورت گرفته در قالب طرح های مرتعداری در شهرستان دیلم، از این طرح حمایت جدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی کریمی روزشنبه دربازدید از طرح های مرتع داری چهار راه بی بی حکیمه در حوزه شهرستان دیلم افزود: با توجه به بازدیدهای انجام شده از این منطقه، عملیات احیایی صورت گرفته و اقدام اجرایی مرتعداران نیز که بیشتر مبتنی بر استفاده از دانش بومی و روش های کارشناسی شده توسط همکاران صورت گرفته، موفقیت چشمگیری داشته و قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بهره برداران در این منطقه از بذرها و نهال های بومی و سازگار برای کپه کاری و کاشت در چاله و هلالی ها استفاده کرده اند.
وی بااشاره به نقش بهره برداران در حفظ مراتع اظهارکرد: مکان هایی که توسط عشایر برای گونه متناسب با شرایط طبیعی انتخاب شده، می تواند ضمن ایجاد غنای پوشش گیاهی در مرتعی کامل فقیر با شرایط آب وهوایی نامناسب و خاک کم حاصلخیز به عنوان الگوی مشارکت در سایر نقاط مطرح شود.
کریمی افزود: منابع طبیعی، براساس سیاست های سازمانی، حفاظت از پوشش گیاهی و بهره برداران را تحت حمایت قرار خواهد داد و در حد مقدور با انعقاد قرارداد حفاظت مشارکتی در زمینه تامین سوخت جایگزین و سایر مساعدت ها تلاش و همکاری کند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلمگفت: طرح مرتع داری چهارراه بی بی حکیمه که درسال 1386 تهیه و در سال 1390 قرارداد آن منعقدشد به مساحت 6 هزار و 580 هکتار اجرایی و دارای 9 بهره بردار عشایر است.
غلامحسین آقاجری افزود: دراین طرح حدود 300 هکتار از مرتع قرق و حدود 800 هلالی آبگیر با کاشت بذر قیچ، هلپه و کنار ایجاد شده است.
وی بااشاره به تلاش های بهره برداران عشایر مستقر در این مرتع اظهارکرد: حدود 5 هکتار نهال کاری در هلالی های آبگیر توسط عشایر در چهارراه بی بی حکیمه ایجاد و از آنان مراقبت و نگهداری می شود و حدود 40 هکتار کپه کاری با بذر قیچ و هلپه و لگجی در سال گذشته تاکنون انجام و موفقیت آمیز بوده است.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: حفاظت و حراست از مراتع باید برای بهره برداران در اولویت قرار گیرد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس