Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته سه تصادف فوتی و هشت تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده است، گفت: متاسفانه جاده های استان زنجان در 48 ساعت گذشته سه مصدوم و هشت مجروح برجای گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی اصغر شیرمحمدی امروز شنبه (9 دی) با اشاره به وضعیت ترافیکی جاده‌های استان زنجان، گفت: در حال حاضر در محورهای زنجان- بیجار، زنجان- خرمدره و زنجان-میانه حجم تردد زیاد است و در سایر محورها تردد به صورت عادی و روان در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته هشت تصادف جرحی و سه تصادف فوتی در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده است، ابراز کرد: سه فوتی و هشت مجروح حاصل تصادفات جاده ای استان زنجان است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه اولین تصادف فوتی روز پنج شنبه هفتم دی ماه در کیلومتر 16 محور زنجان – دندی رخ داده است، عنوان کرد: بی‌احتیاطی و عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده کامیون علت اصلی این حادثه بوده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه سرنشین پیکان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است، تصریح کرد: سرنشین پیکان مصدوم توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین تصادف فوتی روز پنج شنبه هفتم دی ماه در کیلومتر 30 جاده قدیم زنجان - ابهر روستای خیرآباد رخ داده است، افزود: بی احتیاطی عابر پیاده و عدم توجه به جلو راننده پراید باعث وقوع این حادثه شده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است، ادامه داد: راننده سواری پراید به علت صدمات وارده مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است.

شیر محمدی اضافه کرد: در حادثه دیگر که در شهرک گلشهر زنجان میدان امام حسین (ع) رخ داد یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد که راکب آن مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد .

وی در پایان توصیه کرد: رانندگان باید با رعایت قوانین و مقررات از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم)
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب