Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@16:23:23 GMT

کاهش ذخایر خونی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۱۷۱۲

کاهش ذخایر خونی در اصفهان

مجید زینلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با سرد شدن هوا میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و که به کاهش ذخیره‌های خونی منجر می شود.
وی اظهار کرد: این در حالیست که مراکز درمانی در فصول مختلف مصرف‌کننده خون هستند و کاهشی در نیاز آنها اتفاق نمی‌افتد.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به فراخوان عمومی از سوی این اداره کل برای اهدا خون همگانی گفت: البته هنوز به وضعیت بحرانی نرسیده‌ایم اما اگر مردم مراجعه نکنند شرایط بحرانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کاهش آمار تعداد اهدا کنندگان خون یادآوری کرد: در روزهای عادی بصورت میانگین 400 الی 450 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کردند که اکنون با توجه به کاهش حدود 150 تا 200 نفری مراجعه کنندگان تعداد مراجعات به کمتر از 300 نفر رسیده است.
زینلی تصریح کرد: استان اصفهان در روزهای دیگر سال دارای 6 روز ذخیره خون مورد نیاز بوده است و این آمار هم اکنون به چهار روز کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان به تمامی گروه‌های خونی نیاز دارد گفت: از مردم اصفهان دعوت می شود تا به یاری بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی اقدام کنند.
در 9 ماهه سالجاری بیش از 130 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان برای اهدای خون مراجعه کردند که این تعداد، 101 نفر موفق به اهدای خون شدند.
از این تعداد خون‌های اهدایی بیش از 250 هزارواحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.
96/5 درصد خون‌های اهدایی به وسیله مردان و تنها 3/5 درصد آن توسط بانوان بوده است .
ت/6994 / 6022 خبرنگار: آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند

احد وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بارش در استان های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد و استان های فارس، کرمان و تا حدودی هرمزگان ۲۰ تا ۳۰ درصد کم بارشی دارند که با بارش های پیش رو انتظار می رود تا حدی کم بارشی جبران شود.

او با بیان اینکه در اغلب مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد کمبود بارش داریم، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی شرایط بارندگی در اردیبهشت مناسب است که براین اساس کمبود بارش تا حدی جبران می شود.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار استان تهران ۸۰ میلی متر، قزوین ۱۰۰ میلی متر و خراسان رضوی درصدی کمتر از نرمال بارندگی دارند که براین اساس مدیریت آب برای فصل گرم امری ضروری است. در حوزه غرب و جنوب غرب بارش ها کمتر از نرمال است که با بارندگی های اخیر و پیش رو، وضعیت بهتر شد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: طی ۲ هفته آینده بارش های مناسبی خواهیم داشت که براین اساس به کشاورزان توصیه می شود که برای حفظ آب های زیرزمینی، نوبت آبیاری را برمبنای بارندگی ها به گونه ای تنظیم کنند که کمترین بهره برداری را از ذخایر سفره های زیرزمینی داشته باشند.

او گفت: کشاورزان هرمنطقه بسته به گیاه و مرحله رشد گیاه باید توصیه های تخصصی در آن منطقه را توجه کنند، اما در اغلب مناطق درختان میوه و محصولات غلات در مرحله گل دهی، رشد دانه و تشکیل میوه هستند که براین اساس کشاورزان باید توصیه ها را جدی بگیرند و همواره برای بهبود محصول و استفاده از دانش روز از نظر کارشناسان هواشناسی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم