Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:38:49 GMT

مرغ پرتقالی غذایی برای فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۲۳۹۷

مرغ پرتقالی غذایی برای فصل پاییز

پخت مرغ در زودپز خیلی راحت و سریع انجام میشود و یکی از راحت ترین غذاهای سالم به این روش تهیه میشود. حال که فصل پاییز است و پرتقال تر و تازه در دسترس همه هست میتوانید این غذای سالم را با این میوه عالی تهیه کنید و از طعم خوب و خواص آن مانند ویتامین C که از سرماخوردگی جلوگیری میکند هم بهره مند شوید. سس غلیظ و خوشمزه مرغ پرتقالی روی برنج شما طعمی عالی پیدا میکند و همراه با مرغ و سبزیجات دلخواه یک غذای کامل و جذاب برای شما فراهم میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مواد لازم

    سینه مرغ بدون استخوان ۳-۴ عدد
    آب ۱/۴ پیمانه
    آب پرتقال ۱/۲ پیمانه
    شکر قهوه ای ۱/۴ پیمانه
    سس سویا ۱/۳ پیمانه
    سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
    سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
    پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری
    پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
    برای غلیظ شدن سس:
    نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
    آب ۳-۴ قاشق غذاخوری
    پیازچه به مقدار کافی
 
 طرز تهیه:  ابتدا، آب، آب پرتقال، سس سویا، سس کچاپ، سرکه سیب، شکر، پودر سیر برتر و زنجبیل برتر را در کاسه ای بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

سینه مرغ ها را به صورت قطعات مکعبی خرد کنید و همراه با سسی که در مرحله قبلی تهیه کردید داخل زودپز بریزید. ۱۵-۲۰ دقیقه بپزید تا مرغ به خوبی پخته شود. حال وقت آن است که سس مرغ پرتقالی را غلیظ کنید.

آب و نشاسته ذرت را در کاسه ای بریزید و هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود. سپس این مخلوط را به مرغ اضافه کنید. ۱-۲ دقیقه دیگر شعله زیر زودپز را روشن کنید تا سس غلیظ شود (در این مرحله در زودپز را باز بگذارید).

مرغ را با سس مخصوص به ظرف مورد نظر منتقل کنید و با پیازچه خرد شده تزیین نمایید. مرغ پرتقالی را با پلو و سبزیجات تازه یا کنسرو سبزیجات سرو کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد