Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@07:44:44 GMT

جنجال ثبت‌سفارش واردات خودرو

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۲۵۱۷

جنجال ثبت‌سفارش واردات خودرو

این روزها باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو به چالشی جدی میان دستگاه‌های مختلف کشور تبدیل شده است؛ در شرایطی که از سه‌شنبه گذشته خبرهای متعددی درباره فعال شدن این سایت منتشر شد اما وزارت صنعت تاکید دارد که هنوز ابلاغیه‌ای از سوی هیات دولت دریافت نکرده؛ بنابراین ثبت‌سفارش را متوقف نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حال اینکه چرا هیات دولت در ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو تعلل می‌کند سوالی است که دست‌اندرکاران خودروهای وارداتی و همچنین مسوولان دولتی پاسخ‌های متفاوتی برای آن دارند.

در این زمینه یکی از مسوولان صنعتی به خبرنگار ما می‌گوید واردات خودرو با توجه به جنجالی که واردکنندگان به‌رغم آزادی واردات خودرو به راه انداخته‌اند، هنوز جزو اولویت‌های هیات دولت قرار ندارد هر چند بررسی آن به اتمام رسیده و به‌زودی ابلاغیه آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد رسید.در همین حین یکی از واردکنندگان نیز تعلل دولت در ابلاغ دستورالعمل واردات را به دغدغه اصلی مسوولان نظام به خروج ارز از کشور مربوط می‌داند و اینکه جلوگیری از خروج ارز مانع از تصمیم‌گیری قاطع در این زمینه شده است. در هر حال آنچه مشخص است ممانعت از ثبت‌سفارش، ورود خودرو به کشور را سال آینده تحت‌تاثیر قرار خواهد داد هرچند هم‌اکنون نیز بازار وارداتی‌ها به‌رغم رشد واردات طی هشت ماهه گذشته با آشفتگی روبه‌رو است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد دولت باید هر‌چه زودتر به وضعیت فعلی در بازار وارداتی‌ها پایان دهد و تکلیف واردات خودرو به کشور را مشخص کند.


منبع:اقتصاد انلاین  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها گفت: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

وی تاکید کرد: این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر: 1229549 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو