Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ تقویم زمستان را که ورق بزنید،به "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت"می رسیم؛ نهم دی یادآور روزی حماسی از هشت سال پیش.
روزهای سال به خودی خود هیچ ویژگی خاصی ندارند بلکه اتفاقات خلق شده در این روزهاست که به هر یک از آنها هویت مشخصی داده و آن روز را از دیگر روزها متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهم دی سال 1388 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روز هر چند سیل ویرانگر یک روزه برای جریان فتنه بود، اما بدون زمینه و سابقه نبود. حوادثی اتفاق افتاد که نهم دی را بوجود آورد، در حقیقت ملت بزرگ ایران با حرکت خود جوش خود در این روز، جواب محکمی به فتنه گران و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران دادند و یک بار دیگر با حضور گسترده، ولایت مداری خود را به نمایش گذاشتند. همه مردم به عشق ولایت‌فقیه و رهبری بدون در نظر گرفتن عقاید سیاسی و حزبی در حماسه باشکوه  نهم  دی شرکت کردند.
امروز هشتمین  سالگرد یوم الله درخشانی است که مردم با حضور ده‌ها میلیونی خود آخرین میخ را بر تابوت فتنه کوبیدند.

فتنه‌گران ابتدا به بهانه تقلب آمدند.
بهانه‌ای که توانست عده‌ای از مردم را نیز با آنان همراه کند. اما هر چه زمان گذشت، روشن و روشن‌تر شد که ماجرا چیزی فراتر از انتخابات و ابهام در نتیجه آن است. اعتراض به نتیجه انتخابات کجا و آتش زدن بانک و مغازه و حمله وحشیانه به مردم بی‌گناه کجا؟
با کفش نماز جمعه خواندند، در روز قدس خوردند و آشامیدند و شعار دیکته شده تل‌آویو را (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران) سردادند و آمریکا از حضورشان در مراسم 13 آبان استقبال کرد تا فتنه همچون غربالی شود و بی‌غرض ها بدانند که داستان چیز دیگری است. عربده کشیدند و تاختند و آتش زدند و کار را به جایی رساندند که نتانیاهو آنان را سرمایه‌های اسرائیل در ایران خطاب کرد و اوباما شجاعت (یا وقاحت؟!) آنان را ستود.
تا رسید و رسیدند به بزنگاه عاشورا. آنجایی که که دیگر جای بی‌طرفی و سکوت و گم شدن در غبار فتنه نیست که اگر غباری هست، از میدان روشن نبرد است. هلهله کردند و عاشورائیان را سنگ باران.

روز شمار تاریخ/ عاشورای سال 1388
سال 1388 با آغاز ماه محرم، درحالی‌که التهاب ناشی از اهانت به تصویرحضرت  امام خمینی (ره) در مراسم ۱۶ آذر هواداران موسوی، هنوز فروکش نکرده بود، ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی حامی موسوی تاسوعا و عاشورا را هدف جدید جریان سبز معرفی کردند. تبلیغات گسترده در این باره اما سبب نشد تا در تاسوعا جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر در تهران جمع شوند و شعارهای انحرافی بدهند، از سوی دیگر برگزاری مراسم روز عاشورا در تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد سبب شد تا از ساعات اولیه چهارم دی‌ ، جماعت طرفداران موسوی در خیابان‌های مرکزی تهران، دست به اغتشاش و حرمت‌شکنی بزنند
این افراد که به‌صورت سازمان‌دهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران ، نمادهای سبز را حمل می‌کردند، به‌صورت در برخی خیابان های تهران  حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.
طرفداران موسوی شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" ، "یا حسین میرحسین" و "مرگ بر اصل ولایت‌فقیه" را درحالی‌که دست‌های خود را بالای سر گرفته و سوت و کف می‌زدند، تکرار می‌کردند. این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و به تخریب اموال عمومی به‌ویژه شکستن شیشه‌ها می‌پرداختند.
این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مسلمان و عزادار دارد، با سنگ موردحمله قرار می‌دادند.
اغتشاشگران دو دستگاه  خودروی پلیس را آتش زدند. در حاشیه میدان ولی‌عصر تهران، پرچم‌های مقدس یا زهرا (س) و یا حسین (ع) توسط حامیان موسوی پاره و به آتش کشیده شد/
با انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هیئت‌های مذهبی و مساجد، عزاداران حسینی به خیابان‌های مرکزی تهران گسیل شدند و اغتشاشگران را از خیابان‌ها فراری دادند.
در واقع شب شام غریبان درحالی‌که یاران باقی‌مانده در ویرانه‌های دشت کربلا اشک در چشمانشان حلقه‌زده بود و می‌گریستند، یارانحضرت  امام راحل (ره) نیز از هتک حرمت به ائمه و دسته عزاداری سالار شهیدان، می‌گریستند و این بی‌احترامی مزید علتی بر اندوه جانگداز آنان شده بود.
بی‌حرمتی به عاشورا، حادثه‌ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به‌سادگی گذشت
پیش از آن نیز به عکس حضرت  امام خمینی (ره) توهین شده بود و سراسر کشور از این جسارت به خروش آمده بود، اما حریم نگه‌نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که در مدت هشت   ماه در وجود مردم علاقه‌مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.
نتیجه این انفجار خیره‌کننده، حماسه نهم دی بود؛ حماسه‌ای که فقط سه روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله الحسین (ع) سراسر ایران را فراگرفت و یک‌بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی و مشکلات و کاستی‌ها، اما درپایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه با هیچ‌کسی تعارف ندارند.

روز شمار تاریخ/ دی سال1388

مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان در حرکتی خودجوش با پخش اعلامیه‌هایی مبنی بر راهپیمایی در روز نهم  دی برای  اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از رهبری و آرمان‌های انقلاب و اسلام دست به راهپیمایی باشکوه و به‌یادماندنی زدند.
در این روز بود که قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی و سران کشورهای غربی و فتنه گران شوکه شدند. آنها هرگز تصور نمی‌کردند که نهم دی روز تشییع‌جنازه فتنه باشد.
در پایتخت به‌عنوان نماد کشور در جهان، از صبح روز راهپیمایی میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها ریختند و علیه فتنه و عوامل داخلی و خارجی آنان و هتاکان مقدسات عزیز ملت ایران شعار و هشدار دادند
تظاهرات عظیم ملت ایران برای محکومیت حرمت‌شکنی در عاشورای حسینی در حالی روز نهم  دی 88 بود که 17 استان از جمله اصفهان این مراسم را یک روز زودتر برگزار کردند.

روز شمار تاریخ/هشتم دی سال 1388

مردم استان‌های اصفهان، خراسان رضوی،فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، مرکزی، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران با حضور حماسی خود از اهانت‌کنندگان به باورهای اسلامی ابراز انزجار کردند.

اجتماع بزرگ‌ مردم اصفهان در هشتم دی 88 مشوق بسیار خوبی برای مردم در همه استان‌ها بود؛

مردم انقلابی کشورمان با سردادن شعارهایی نظیر "این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده"، "مرگ بر ضد ولایت‌فقیه"، "خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است" این حماسه پرشور را تاریخی کردندوخشم و انزجار خود را از هتاکان به حریم حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولایت‌فقیه حمایت کردند.
اجتماع بزرگ‌ مردم اصفهان در هشتم دی 88 مشوق بسیار خوبی برای مردم در همه  استان‌ها بود؛ تصاویری که از اجتماع این ‌مردم پخش شد، نقش جدی برای حضور سایر استان‌ها و شهرها از جمله تهران در حماسه نهم  دی داشت.
مردم ولایتمدار  اصفهان که  در همه امور انقلابی، اسلامی و انسانی پیشگام بو‌دند و در خلق حماسه نهم دی با حضور خودشان در صبح  روز هشتم دی 88 نشان دادند که مانند دیگر امور پیشگام هستند.

روز شمار تاریخ/نهم دی سال 1388

حماسه ای که مردم در نهم دی ماه خلق کردند برای همیشه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد.
حماسه عظیم مردم ایران در نهم دی سال 88 بصیرت والای آنها را به جهانیان نشان داد و پشتیبانی کامل آنها از ولایت فقیه را بار دیگر به اثبات رساند.
ولایت مدار ایران اسلامی در نهم دی ماه سال 88 در یک حرکت خود جوش یک راهپیمایی با شکوه را به نمایش گذاشتند و حمایت و پشتیبانی خود از ولایت فقیه بار دیگر به اثبات رساندند.
روشن گری های رهبر معظم انقلاب، هوشیاری و بصیرت ملت ایران و وجود نیروهای ارزشمند و انقلابی بسیج موجب شکل گیری حماسه نهم دی و خنثی شدن توطئه و فتنه دشمنان شد.
حماسه ای که مردم در این روز خلق کردند پایه های نظام را مستحکم تر کرده و آتش فتنه را برای همیشه خاموش کرد.
جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان درروز های هشتم و نهم دی سال 88 در شهرهای مختلف  بیش از 40 میلیون نفر تخمین زده‌شده؛ و این یعنی حماسه.
نهم دي ماه سال 1388، يكي از زيباترين روزهاي تاريخ حيات بشر است. حماسه‌اي كه ملت بزرگوار ايران در اين روز به‌طور خودجوش خلق كرد، هرگز از حافظه تاريخ پاك نخواهد شد
حرکت در مسیر شهدا و حفظ آرمان های انقلاب وظیفه ای است که بر دوش همه ماست.
حماسه نهم  دی ،روز بیعت امت با ولایت و تجلی بصیرت الهی مردم است.
نهم دی مهمترین حادثه مربوط به صیانت از انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر بوده است، چراکه در واقع  انقلاب  دیگری بر پایه مردم، رهبری  و مکتب بوده و دارای یک پیام اصلی که همان  پایبندی همیشگی به ارزش‌های دینی،  نفی سلطه زورگویان و زیاده خواهان و پیروی از راه امام و شهدا است..
نهم دی را می‌توان تجلی ایـمان انقلابی دانسـت و به ضـرس قاطع می‌توان ملت ایـران را مصداق این حدیث از پیشـوای مولای متقیان حضرت علی (ع) دانست که می‌فرمایند: الاْیْمانُ مَعْرِفَهٌ بِالْقَلْبِ، وَ اِقْرارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالاْرْکانِ  ، ایـمـان مـعـرفـت اسـت از روى دل ، اقـرار اسـت بـه زبـان و عمل است به ارکان (اعضا و جوارح)( نهج البلاغه ، ح 218، ص 1186))
و اینک مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان اصفهان ضمن پاسداشت حماسه  نهم  دی در ندای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)  که فرمودند:”حادثه نهم دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ما ست و این حادثه بایستی حفظ  و گرامی داشته شود.  بار دیگر بر صیانت مستمر ملت انقلابی و عاشورایی از ارزش‌های دین مبین اسلام  و این نظام الهی تأکید کرده  و ساعت 15 امروز حضور حداکثری در راهپیمایی و تجمع سالگرد  حماسه  نهم  دی  در میدان انقلاب اصفهان خواهند  داشت..

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟

با تولد صنایع جدید و تکنولوژی‌های نوین اهمیت استفاده از ماهواره‌ها چندین برابر می‌شود، از عکسبرداری تا حمل و نقل‌های دریایی و هوایی همگی می‌توانند سبک زندگی بشر را تغییر دهند.

ارسال ماهواره به فضا فرایند پیچیده و سختی دارد، چه در زمان ساخت ماهواره و چه در هنگام پرتاب باید برای بهبود عملکرد آن از نکات رعایت شود‌‍. یکی از مواردی که بر روی ارسال دقیق‌ترین پاسخ به مرکز داده تاثیرگذار است، مداری است که ماهواره در آن قرار می‌گیرد.

مدار‌ها در سطوح مختلفی خارج از سطح زمین قرار دارند، اما این مدار‌ها چقدر اهمیت دارند؟

امیرحسین پورمهر کارشناس حوزه فضایی در خصوص مدار‌ها و علت قرارگیری هر ماهواره در مدار خاص به خبرگزاری فارس گفت: عملا پوشش دهی ماهواره با مدار است، اگر مدار به شکل درستی تنظیم نشده باشد و ماهواره در مدار درست قرار نگیرد عملا کارایی اصلی خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: به طور مثال اگر روسیه یک ماهواره را در مدار استوایی قرار دهد نمی‌تواند از داده‌های آن استفاده کند، زیرا روسیه در یک عرض جغرافیایی بسیار بالا قرار دارد نه مدار استوایی.
پورمهر گفت: ارتفاع مداری بسیار مهم است به نحوی که اگر مثلا دوربین روی ماهواره رزولیشن مناسب را نداشته باشد نمی‌توانیم ارتفاع مداری را بالاتر ببریم.

وی افزود: ارتفاع مداری از این جهت مهم است که می‌تواند بر روی عمر ماهواره موثری باشد، ماهواره‌ای که در مدار ۳۰۰ کیلومتری قرار دارد ممکن است عمری بین ۳ تا ۸ ماه داشته باشد حالا اگر همین ماهواره را در مدار‌های بالاتر قرار دهیم عمر ماهواره بیشتر می‌شود مثلا ماهواره تا ۱۰ سال یا بیشتر عمر کند.

کارشناس حوزه فضایی با اشاره به اهمیت محیط فضایی بین مدار‌ها نیز تصریح کرد: در محیط فضایی نقاط بسیار خطرناک وجود دارد. مثلا در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۰ کیلومتری به بعد کمربند وان‌آلن (وان آلن دو ناحیه هلالی شکل با فاصله ۳۲۰۰ و ۱۶۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین هستند که از رسیدن تابش‌های خطرناکپ به سطح زمین جلوگیری می‌کنند. این تابش‌ها بسیار مضر و خطرناک هستند. کمربند‌های وان آلن نواحی مملو از ذرات باردار پرانرژی مانند الکترون و پروتون هستند) وجود دارد. این کمربند باعث می‌شود یون‌های موجود در وان‌آلن در یک جا متمرکز شده و ماهواره‌های در حال حرکت را از کار بی‌اندازند.

وی افزود: با مطالعه محیط فضایی و مدار‌های مختلف در نتیجه تست‌های مختلف در می‌یابیم که باید متناسب با محیط فضایی مورد نظر ماهواره پوشش دهی شود. ماهواره‌هایی که قرار است در ارتفاع ۱۵۰۰ یا ۱۸۰۰ کیلومتر تزریق شوند، بدنه آنها با شیلد‌های حرارتی و نویزگیر‌های مخابراتی عایق بندی می‌شود تا سطح خارجی ماهواره آسیب نبیند، یعنی به دلیل وجود یون‌ها ممکن است سطح بارور شده و انتقال یون باعث می‌شود به داخل ماهواره نیز آسیب وارد شود.

پورمهر با اشاره به نقش کلیدی مدار ماهواره گفت: توجه به ترافیک موجود در مدار‌ها اهمیت بسیاری دارد، یک مدار نباید آنقدر شلوغ شود که ماهواره‌ها به یکدیگر برخورد کنند یا به سندرم کسلر دچار شوند.

وی افزود: کارشناسان حوزه فضایی می‌گویند در شرایط ایجاد سندرم کسلر دیگر نمی‌توان به سمت فضا رفت، زیرا به محض رسیدن به ارتفاع پایین ماهواره‌ها با یکدیگر برخورد پیدا می‌کنند. در همین راستا هم امروزه در مدار ژئو قانونی برای حل این موضوع وجود دارد، اینکه باید مدار خالی شود تا ماهواره بعدی در آن مستقر شود و اگر کشوری از این قانون تبعیت نکند جریمه خواهد شد.

پورمهر ادامه داد: این قانون تا جایی اهمیت دارد که حتی برخی شرکت‌ها یا کشور‌ها برای خالی کردن مدار ماهواره خود را به سطح ماه می‌کوبند تا از مدار خارج و ماهواره بعدی جاگیر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدار ماهواره است که می‌تواند کار رهگیری را انجام دهد، در حقیقت اگر مداری که ماهواره در آن قرار می‌گیرد ماهواره‌ی ثابت و پایداری نباشد عملا امکان موقعیت‌یابی از دست می‌رود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • فیلم/ حماسه حضوری دیگر از مردم یمن در حمایت از غزه
  • حماسه وعده صادق از نگاه مردم استان
  • راهپیمایی مردم یاسوج در حمایت از حماسه وعده صادق
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • اثبات توانمندی‌های ایران با اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی نیروهای مسلح
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد