Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:47:44 GMT

دستگیری جاعلان اسکناس و اسناد دولتی در کرمان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۳۲۷۶

دستگیری جاعلان اسکناس و اسناد دولتی در کرمان

رئیس‌حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان از دستگیری اعضای یک باند جاعل حرفه‌ای در کرمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، «علی شفیعی» با اعلام این خبر اظهار داشت: اعضای این باند علاوه‌ بر جعل اسناد دولتی(سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی) جعل اسکناس و چک پول، اقدام به جعل کارت پایان خدمت، جواز کسب، گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهرهای دفاتر اسناد رسمی و ده‌ها موارد دیگر می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی اعلام کرد: پس اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق و عملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص شد فردی به هویت «م.ک» با همدستی 3 نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده در سطح استان کرمان می‌کردند.
 
شفیعی یادآور شد: پس از جمع‌آوری مدارک و مستندات و اخذ مجوز قضایی محل اختفای اعضای این باند شناسایی و مورد ضربه مأموران قرار گرفت.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این‌که جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می‌کردند، افزود: اعضای این باند از نرم‌افزارهای پیشرفته و به روز دنیا برای جعل استفاده می‌کردند.
 
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند، گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر شده است.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری و دقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد و گفت: شهروندان باید در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت کنند و با رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پیشگیرانه در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل ۵۱ ساله مردم قشم

دریافت 155 MB

به گزارش خبرگزاری مهر؛ چالش اسناد رفسنجان یکی از مشکلات مهم در جزیره قشم بود که بر اساس آن از حدود ۵۰ سال قبل ۷ هزار و ۱۴۲ فقره سند موسوم به اسناد رفسنجان بدون تعیین محدود دقیق تحویل افراد شده بود که این موضوع هم مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و هم موانعی را در پیشبرد عمران و آبادانی این جزیره ایجاد کرده بود.

کد خبر 6095556

دیگر خبرها

  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل ۵۱ ساله مردم قشم