ما با ولایت الفتی دیرینه داریم /کرمان در تجمعات دیروز بازی خورده سیاسی نداشت
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۳۳۸۶
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مردم بصیر کرمان ضمن ابراز خرسندی از اینکه استان کرمان بازی خورده سیاسی نداشته است گفت :مایه افتخار است که در تجمع های شب گذشته در این استان ما ضد انقلابی نداشتیم.
وی با تاکید بر حضور مردم در دو عرصه مهم و حساس گفت:حماسه اول حماسه دفاع مقدس است که استان کرمان در این حماسه خوش درخشید و جلودار این حماسه سرداری چون حاج قاسم سلیانی بود و با این حماسه کشور را کرمانیان در مقابل تهاجم بیگانه بیمه کردند وحماسه دومی که مردم آفریدند حماسه نهم دی ماه سال ۸۸است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی گفت :هشت ماه فتنه گران با حمایت آمریکا و اسرییل آشوب طلبی کردند.
آیت الله خاتمی افزود:شما مردم هشدار دادید به همه فتنه گران که هر کس علیه این مردم است با حماسه ای عظیم روبرو میشود.
امام جمعه موقتتهران گفت:در فتنه ۸۸سخن از اصل انقلاب و نظام اسلامی است.
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: حضور در چنین تجمع هایی یعنی سرباز آمریکاورژیم اشغال گر قدس شدن و این درست نیست.
خاتمی افزود:ریشه و منشا این فتنه ها و تظاهرات اسراییل و امریکاهستند و به صراحت اعلام میکنم هدف بر هم زدن امنیت اینکشور را به گور خواهید برد.
وی گفت :نقشه کشی برای طراحی این موارد هم ریشه در شیطنت طلبی دشمنان قسم خورده دارد.
خاتمی افزود: بازی خوردگان سیاسی شلوغ کاریهای دیشب ،نوکران آمریکاهستند.
وی افزود:در تقسیم این افراد باید دقت داشت چرا که برخی ضرر دیدگان موسسات مالی و اعتباری اند و آشوبگر تلقی نمی شوند ،برخی نیز می گویند مرگ بر گرانی که اینها هم جز آشوبگران نیستند، برخی دادخواهی است که به داد ما برسید که اینها هم آشوبگر نیستند اما توصیه ما اینست که مواظب باشید ضد انقلاب سوار بر این موج نشوند طوری عمل نکنید که ضد انقلاب استفاده نکند.
وی همچنین تصریح کرد:گروهی دیگر کسانی اند که ساده لوحند و نمیدانند که عمق مسله کجاست و بایستی مشمول رافت و رحمت شوند اما گروه سوم کسانی اند که ضد انقلاب بوده و سوار بر بر اینموج شده و دارند از آن سواستفاد ه می کنند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این افراد درحالی که ۳۸سال از این انقلاب گذشته شعار میدهند که باعث خوش حالی نوه استعمارگری چون رضا شاه میشود ،کسانی که شعارهای استکباری سرداده اند در تمام جنایات این رژیم در سالهای قبل انقلاب شریک هستند.
وی اظهار کرد:این نابغه های احمق فریب خورده نمی دانند این ولایت در عمق وجود مردم ریشه دارد ،شلوغ کاری در شهرهای مشهد و قم و در مراسم وفات حضرت معصومه هرچند عددشان ۲۰۰نفر است از جمعیت ۱میلیون و ۲۰۰نفری قم اما این افراد شایسته اشد مجازات هستند چرا که این بچه صفتهای نافهم در پی براندازی نظام هستند.
وی اظهار داشت: نظامی که تند بادها نخواهند توانست حتی یک شاخه درخت آن را تکان دهد،کسانی که اینخیال رادارند نابغه حماقت هستند زیرا این انقلاب انقلابی ماندنی است و انشالله فرودگاه نهاییش ظهور امام زمان عج است،ضد انقلاب بداند این انقلاب ماندنی است.
خاتمی خطاب به مردم گفت: مردم صاحبان انقلاب شمایید و انقلاب تا شما را دارد باقی می ماند و به فضل خدا افتخارش این است شما را دارد وآنچه مهم است هوشیاری و بیداری شماست.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر جادیدید ضد انقلاب در نقشه است اطلاع دهید و توطئه را در نطفه خفه کنید ونگذارید ضد انقلاب ازطرف شما شعار دهند وسواستفاده کند.
خاتمی با انتقاد از برخی بُرخوردن های سیاسی، افزود: معرکه گردان این صحنه و حلقه وصل این اغتشاشات سایت آمد نیوز است این سایت اسپانسر مالیش بهاییت است و امکاناتش را میکند و از آمریکا دستور میگیرد این سایت آتش بیار معر که است ، مسئولین ارشاد باید این سایت را فیلتر کنند ونگذارند با خوراک مسموم سبب ایجاد تفرقه شود.
وی با تاکید براینکه ما با فضای مجازی مخالف نیستیم گفت: این فضا می تواند تهدید ویافرصت باشد اما مسئولینی که میگویند نباید فیلتر شود باید بگویم بسترآن را باید کنترل کنید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فریاد مقام معظم رهبری اینست ابتدا اینترنت ملی را درست کنید گفت:باید بستر سالم رافراهم کنید و بعد بگویید پهنای باند افزودیم بدون بستر سازی کار یعنی بحران سازی،حرف این است مدیریت این فضا نباید دست اجانب باشد.
وی تاکید کرد: این اجتماع مردم یعنی پای نظام ایستادند و ولایت مدارند مسولان هم به وظیفه خودشان عمل کنند و به داد مردمدر گرانی برسند.
خاتمی تصریح کرد: بهتر از این میشود کار کرد و مردمخوب و قدر شناس را راضی نگه داشت، جوانان و نوجوانان و عموم مردم معیار ولایت است گوش بزنگ ولایت باشید افراط و تفریط ممنوع!
وی همچنین با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم ما با شعار بر مرگ بر مسولان نظام مخالفیم و مسولان سه قوه تایید این نظام هستند، افزود: اینگونه شعارهای افراطی یعنی تعریض به ولایت ، خط ما خط ولایت است کند نمی رویم تندهم نمی رویم.
خاتمی درادامه اظهار داشت: دعوت به وحدت مهم است انتقاد کنید اما سازنده ریس قوه قضاییه منصوب ولایت است زیر سوال بردن کلیت نظام بویژه سپاه، شورای نگهبان کار ضد انقلاب است تردید نکنید.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه میخواهند نظام را بشکنند ، تصریح کرد: حرف این است می خواهند کاری کنند حرمت نظام شکسته شود پس میدان ندهید.
خاتمی اظهار داشت:باید همراه ولایت باشیم خط ما در فضای غبار آلود فقط ولایت فقیه است ما به استکبارباج نخواهیم داد و همواره با ولایت ایستادهایم و یقینا پیمان خون بسته ایم.
انتهای پیام/ح
کرمان درآشوب های دیروز بازی خورده سیاسی نداشتمنبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سه جریان مخالف استاد مطهری
مبلغ: غیر از کسانی که به لحاظ دینی با ایشان در تضاد بودند، متدینان و حتی برخی روحانیون هم در قبال او موضعگیری داشتند. ما چند جریان را در مقابل استاد مطهری میبینیم.
نخست جریان ولایتیها که نسبت به مطهری بیمهریهایی داشتند و هنوز هم دارند. جریان دوم جریانهای سنتی در معارف اسلام بودند. جریان سوم گروهی از انقلابیون که استاد مطهری را مورد اتهام قرار میدادند.
رفتار جریان اول: استاد مطهری نسبت به ولایت، مواضع صریح و مستدلی دارد. رسالهای هم در این رابطه تالیف کرده است. در آن رساله هم بر ولایت سیاسی اهل بیت علیهمالسلام استناد کرده و هم بر ولایت معنوی و باطنی آنها. علاوه بر اینها، ایشان از آثار استدلالی که در این زمینه تالیف شده است، استقبال کردند مثلا در مقالهای از «الغدیر» علامه امینی دفاع کردند. با همهٔ این تلاشها چرا عدهای ولایتی با ایشان مخالف بودند؟
این انتقادات ناشی از آن است که این گروه توقع داشتند استاد مطهری در میدان لعن و سب وارد شود و در مورد تبری نسبت به برخی شخصیتهای مورد احترام اهل سنت به صراحت موضعگیری کند. شهید مطهری اهل اینگونه مقابلهها که امت اسلامی را با اختلاف مواجه میکند، نبود. این جماعت به همین علت دربارهٔ او موضعگیری منفی میکردند، ولایت او را ضعیف میشمردند و از این جهت او را مورد نقد و اعتراض قرار میدادند.
رفتار جریان دوم: این جریان که تشابه زیادی با جریان اول دارد، معتقد بودند شهید مطهری یک عالم متجدد است و برای اینکه از اسلام دفاع کند، برخی احکام اسلام را نادیده میگیرد. این افراد با تجددگرایی استاد مطهری مخالف بودند و معتقد بودند نظرات او با استدلال سنتی سازگار نیست. مثلا شهید مطهری از اینکه زنان با رعایت پوشش اسلامی در فعالیتهای اجتماعی حضور داشته باشند دفاع کرده است. ولی این گروه سنتی معتقد بودند این الگو، الگوی اسلامی نیست بلکه الگوی برگرفته از غرب است.
در بین علمای ما افراد نسبتا زیادی بودند که به این دلیل با افکار شهید مطهری مخالف بودند. یکی از همین افراد که سابقهٔ تحصیل نزد استاد مطهری داشت، کتاب مسئلهٔ حجاب ایشان را مورد نقد قرار داد، حواشی برای کتاب نوشت و برای استاد مطهری فرستاد. در آن حواشی، طعنههای زیادی با همین جهتگیری علیه استاد مطهری وجود دارد. شهید مطهری از این اتهامات بسیار متاثر میشود و ذیل آن حواشی مینویسد از چیزهایی که من از آن نمیگذرم این افتراهاست. این گروه خیلی به استاد مطهری فشار میآوردند.
مطهری در میان همصنفان خودش هزینه میداد ولی دست از روشنگری دین برنمیداشت. اگر ایشان میخواست تسلیم پسند عوامالناس شود آثاری مثل تحریفات عاشورا نمینوشت و سکوت میکرد کما اینکه هملباسان او سکوت میکردند و مورد احترام مردم قرار میگرفتند. حرف شهید مطهری همین است که نتیجهٔ کتمان حقیقت عذاب الیم است.
رفتار جریان سوم: شهید مطهری از همراهان امام در انقلاب بود، در جریان نهضت حضور داشت ولی بسیاری از انقلابیون با او مشکل داشتند. این مشکل از دو جهت بود یکی مشکل نظری و دوم مشکل عملی. مشکل نظری این بود که عدهای به نام انقلابیون میخواستند همهٔ اسلام را در انقلاب خلاصه کنند. انگار اسلام مساوی با انقلاب است و هیچ چیز دیگری از اسلام را به رسمیت نمیشناختند. این جریان همهٔ ارزشها را در انقلاب میدید. انگار غیر از انقلاب در اسلام چیزی نیست. مطهری با چنین تفکری مشکل داشت و مقابل آن میایستاد.
از نظر مطهری، اسلام مبارزه دارد ولی این یکی از ارزشهای اسلام است. مطهری خطاب به این گروه تندرو مینویسد:« از نظر شما تمام مسائل قرآن بر محور انقلاب است».
استاد مطهری در برابر این سه جریان ایستاد و جان خودش را فدا کرد. بیان مطالب آسیب شناسی های فکری در زمان و شرایط انقلاب کار سختی بود و کسی دیگری جز ایشان مقابل این جریان های افراطی نایستاد.
* استاد حوزه و پژوهشگر دین / * منتشر شده در مجله خیمه اردیبهشت 1403
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902693