Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل سیاسی، با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید به وظایف خود در قبال فلسطین طبق قانون اساسی عمل کند، گفت: مبنای دستگاه دیپلماسی ما بر اساس قانون اساسی، دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالنبی منانی، در گفت و با خبرنگار صاحب نیوز، در رابطه با وضعیت فلسطین و نیز نقش دستگاه دیپلماسی در پیشبرد اهداف مسلمانان در مسئله فلسطین، اظهار کرد: حکومت جمهوری اسلامی حامی صدرصد و بزرگ مردم فلسطین است که این حمایت در کلام مقام معظم رهبری بارها شنیده شده است و ایشان فرموده اند که ما هیچ ابایی از اعلام حمایت از هر کسی که با رژیم صهیونیستی مشکل دارد، نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل روز با بیان اینکه اما دولت به معنای قوه مجریه فعلی و دستگاه های دیپلماسی رویکردهای دیگری را در پیش گرفته اند، تصریح کرد: این دولت در قالب تعامل با جهان نگاهی خود را به سمت برخی از کشورهای بزرگ معطوف کرده اند؛ اما این در حالی است که ما در ابتدا باید هم کیشان، هم فرهنگان و مظلومان اطراف خود را دریابیم.

حمایت از مظلومان نص صریح قانون اساسی است

وی با بیان اینکه، حمایت از مظلومان نص صریح قانون اساسی ما است، عنوان کرد: ما در ابتدا باید با مظلومان جهان تعامل کنیم و قانون نیز به صراحت گفته است که ما نباید ظلم کنیم و نه باید زیر بار زور ظالم برویم.

افراد حاضر در تیم دیپلماسی ما تحصیل کرده غرب هستند

منانی با بیان اینکه بافت فکری افراد تیم دیپلماسی سمت و سوی دیگری دارد، تصریح کرد: افراد حاضر در تیم دیپلماسی ما اکثرا تحصیل کرده غرب بوده و غرب نیز یک سری راهبردهایی دارد که به دنبال این است به جای لشکرکشی به تغییر افکار افراد در کشورهای مختلف از طریق فراهم آوری امکان تحصیل نخبگان این کشورها در خود بپردازد.

نگاه افراد حاضر در تیم دیپلماسی به کشورهای غربی است

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه افرادی که در غرب تحصیل کرده اند به طور مسلم در زمینه فکری دچار تغییراتی شده اند، خاطرنشان کرد: با این وضعیت طبیعی است که نگاه افراد حاضر در تیم دیپلماسی به کشورهای غربی و نیز نوع رفتار آن ها باشد.

وی ادامه داد: در بحث برجام پنج سال زمان کشور را صرف گفت و گو با غرب کردیم و کشور امروز مشکلاتی دارد که مقام معظم رهبری نیز روز گذشته به صراحت در رابطه با آن مطالبی مطرح کرده و فرمودند، مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد را می توان با همین تیم موجود به شرط وجود اراده برطرف کرد.

نگاهی برای حل مشکلات در طول پنج سال گذشته نبوده است

منانی با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته نگاه و روشی برای حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نبود، گفت: اگر این نگاه در کشور وجود داشت امروز ما با یک سری مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه نبودیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه نگاه دولت فعلی به بیگانه است، اظهار کرد: این درحالی است که باید نگاه مسئولان ما به آرمان های داخلی و توانمندی های بومی باشد.

وی با بیان اینکه دولت در بحث دیپلماسی در قالب آرمان های غرب عمل می کند، تصریح کرد: صحبت دولت این است که ما نیز یک کشوری مانند سایر کشورهای منطقه هستیم که باید جایگاه خود را و نقش خود را ببینیم و براساس آن عمل کنیم.

به گفته وی، این صحبت ها برخلاف آرمان های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و تفکرات شیعه است.

سکان دار دستگاه دیپلماسی کشور نگاهی همانند غرب به مسائل دارد

منانی با بیان اینکه افرادی که در حال حاضر سکان دار دیپلماسی در کشور هستند نگاهی همانند غرب به مسائل دارند، عنوان کرد: این افراد قصد بدی ندارند، لیکنن شاکله و اندیشه آن ها این گونه شده است و گمان می کنند این گونه عمل کردن درست است.

تحلیلگر مسائل سیاسی، با بیان اینکه حرف این ها این گونه است که ما تبدیل به جمهوری اسلامی شده ایم و وقتی به کشوری با این سیستم تبدیل شد، باید نظام حاکم بر جهان را پذیرفت، عنوان کرد: نظام حاکم در جهان در حال حاضر می گوید آمریکا ابرقدرت و محور است و ایران باید به عنوان اقمار این متروپل نقشی که محورها تعیین می کنند را بازی کنند، نه نقشی را که خود تشخیص می دهد.

وی با بیان اینکه این تفکر با آرمان های انقلاب منافات دارد، اظهار کرد: اگر ما می خواستیم این نقش را بازی کنیم که دیگر نیازی به انقلاب اسلامی نبود و ما امروز همان ژاندارم منطقه و حیاط خلوت غربیان باقی می ماندیم.

منانی افزود: این افراد چون در غرب تحصیل کرده و شخصیت آن ها در همان فضای غرب شکل گرفته است، از آرمان های اصیل انقلاب غافل هستند.

دستگاه دیپلماسی باید به وظایف خود طبق قانون اساسی عمل کند

تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار ما، در رابطه با وظایف دستگاه دیپلماسی ما در قبال مسئله فلسطین در شرایط فعلی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک مظروفی که انقلاب اسلامی آن را پذیرفته است قانون اساسی دارد که دستگاه دیپلماسی باید به این قانون اساسی عمل کند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان شناسنامه ملت راه را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: مبنای دستگاه دیپلماسی ما بر اساس قانون اساسی دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان است که مبنای قرآنی هم داشته و تدبیر مقام معظم رهبری نیز به عنوان دیده بان و جهت دهنده به نظام نیز است.

 دسترسی ایران به مرزهای رژیم اشغالگر قدس غرب را ترسانده است

منانی ادامه داد: بحث آرمان فلسطین به عنوان بخشی از جهان اسلام، اولین قبله مسلمانان و مکانی که پیامبر(ص) از آن به معراج رفته و امروز غصب شده است شناخته می شود که جمهوری اسلامی ایران تاکنون از آن کوتاه نیامده است و قصد کوتاه آمدن از آن را نیز ندارد و یکی از ترس های امروز دشمن هم مرزشدن ایران از لحاظ دسترسی با رژیم اشغالگر قدس و نامه سردار سلیمانی به رزمندگان فلسطینی است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه این ترس موجب خودزنی و مهره سوزی صهیونیست ها در منطقه شده است، خاطرنشان کرد:  پس از متلاشی شدن داعش در منطقه، مهره هایی در حد نخست وزیر لبنان و عبدالله صالح را رژیم آل سعود و صیهونیست ها سوزاندند که نشان دهنده احساس خطر آن ها است که یکی از کارهای آن ها در کنار کم رنگ کردن نقش ما در منطقه تلاش برای برهم زدن انسجام داخلی ما است که یکی از محورهای صحبت های مقام معظم رهبری در روز گذشته نیز بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه اعلام کردند که ما باید انسجام داخلی و تلاش برای حل مشکلات را بیشتر کنیم تا به حضور ما در منطقه و محور مقاومت کمک کند.

منانی تاکید کرد: امروز داعش به عنوان یک حکومت خودخوانده از هم پاشیده شده است، اما تکفیری ها هنوز در منطقه حضور دارند و  پراکنده شده اند که باید ما همچنان در منطقه باقی بمانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پارلمان اروپا درحالی در نشست امروز خود یک قطعنامه ضد ایرانی تصویب کرد که در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ساکت مانده و تنها از این رژیم خواسته به قانون‌های بین المللی احترام بگذارد.

شرکت کنندگان در این نشست پارلمان اروپا عملیات تنبیهی ایران علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق را محکوم کرده و خواهان افزایش تحریم‌ها علیه تهران شدند.

در قطعنامه پارلمان اروپا نسبت به پیامدهای خطرناک جنگ علیه نوار غزه بر ثبات منطقه هشدار داده شده است.

در این قطعنامه اعلام شده که رژیم صهیونیستی به صورت نامتناسبی از خشونت در غزه استفاده کرده و تل آویو باید به عرف‌های بین المللی احترام بگذارد.

پارلمان اروپا از رژیم صهیونیستی خواست اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

این در حالی است که عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در راستای قانون‌ها و عرف‌های بین المللی و با هدف تنبیه کردن متجاوز به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق صورت گرفت و در این عملیات تنها اهداف نظامی هدف قرار گرفتند اما رژیم صهیونیستی بعد از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه در میان سکوت جامعه بین الملل به کشتار فلسطینی‌ها و بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌های این باریکه ادامه می‌دهد.

کد خبر 6088573

دیگر خبرها

  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی