Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مدير کل امور فني مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي از برقراري بيمه تکميلي درمان و عمر مستمري بگيران اين سازمان خبر داد.

سيدمحمدعلي جناني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: با توجه به اعلام موافقت هيات مديره سازمان تامين اجتماعي با تمديد کسر حق بيمه تکميلي درمان و عمر مستمري بگيران اين سازمان در تاريخ هشتم آذرماه امسال و پيرو انعقاد قرارداد با شرکت بيمه آتيه سازان حافظ درباره بيمه تکميلي درمان و شرکت بيمه ايران درخصوص بيمه عمر، توسط کانون عالي بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان، دستور اداري اين فرايند در تاريخ ششم دي ماه با امضاي مديرعامل تامين اجتماعي صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، اين قرارداد از تاريخ يکم آذرماه امسال تا 30 آبان سال 1397 براي برقراري بيمه تکميلي درمان و عمر مستمري بگيران منعقد شده است.
وي تصريح کرد: در اين قرارداد حق بيمه تکميلي درمان براي هر نفر ماهانه مبلغ 362 هزار ريال در نظر گرفته است اما با توجه به مصوبات هيات مديره مبني بر مساعدت به مستمري بگيران بابت بيمه تکميلي درمان مقرر شده است طي دوره قرارداد به ازاي هر نفر از مشمولان ماهانه مبلغ 30 هزار ريال توسط سازمان پرداخت شود به همين دليل از يکم آذرماه 1396 تا 30 آبان 1397 مبلغ 332 هزار بابت بيمه تکميلي درمان از مستمري مشمولان کسر خواهد شد.
وي اظهار داشت: بيمه عمر مستمري بگيران براي هر يک از مشمولان مبلغ 30 ميليون ريال پيش بيني شده و مقرر است با احتساب مالبات بر ارزش افزوده ماهانه به ازاي هر نفر مبلغ 51 هزار و 333 ريال از مستمري مشمولان کسر و به حساب شرکت بيمه ايران واريز شود.
جناني ادامه داد: مشمولان قراردادهاي يادشده شامل مستمري بگير بازنشسته، از کارافتاده کلي، مستمري بگيران بازمانده به همراه همسر و يا همسران دائم و در صورت تمايل ساير افراد تحت تکفل واجد شرايط آنان است.
مدير کل امور فني مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي گفت: آن دسته از مستمري بگيراني که در قرارداد سال گذشته مشمول بيمه تکميلي درمان نبوده اند، اما تمايل دارند که تحت پوشش خدمات بيمه تکميلي درمان قرار گيرند مي توانند تا 15 اسفندماه سال جاري با مراجعه به کانون هاي بازنشستگي مربوطه نسبت به ارائه درخواست برقراري پوشش بيمه تکميلي و عمر اقدام کنند.
وي تاکيد کرد: کانون هاي بازنشستگي موظف هستند ضمن اخذ رضايت نامه از متقاضيان جديد، فهرست اسامي آنان را به شعب اعلام کنند و در صورت اضافه شدن اين دسته از افراد کسر حق بيمه تکميلي درمان و عمر از ابتداي قرارداد صورت مي گيرد.
جناني اضافه کرد: بازنشستگان و مستمري بگيران جديدي که مستمري آنان در طي مدت قرارداد برقرار مي شود در صورت تمايل مي توانند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ صدور حکم برقراري مستمري با مراجعه به کانون هاي بازنشستگي مربوطه نسبت به ارائه درخواست خود مبني بر برقراري پوشش بيمه تکميلي اقدام کنند، البته کسر حق بيمه تکميلي و عمر دراره اين دسته از مستمري بگيران از تاريخ برقراري انجام مي شود.
مدير کل امور فني مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: آن دسته از مستمري بگيراني که در قرارداد قبلي تحت پوشش بيمه تکميلي درمان و عمر بوده اند در قرارداد جديد نيز پوشش بيمه اي آنان برقرار است و نيازي به مراجعه به کانون هاي بازنشستگان ندارند.
وي اضافه کرد: پذيرش انصراف از پوشش بيمه هاي ياده شده برعهده کانون هاي بازنشستگي بوده و کانون ها درباره برگشت مبالغ کسر شده و جلب رضايت مستمري بگيران مسئول و متعهد است، بنابراين اگر فردي به هر دليل تمايل به ادامه دريافت خدمات تکميلي نداشته باشد، مي تواند با مراجعه به کانون هاي بازنشستگان شهرستان محل سکونت، نسبت به حذف نام خود و افراد تحت تکفل در قرارداد جديد اقدام کند.
جناني همچنين تعهدات بيمه تکميلي درمان را اينگونه اعلام کرد و اظهار داشت: در قرارداد جديد با توجه به افزايش مبلغ 40 هزار به ازاي هر نفر در ماه سقف تعهدات مربوطه نيز افزايش يافته است به گونه اي که سقف تعهدات فوق تخصصي از 12 به 14 ميليون تومان، سقف تعهدات خدمات طب عمومي از 5 به 6 ميليون تومان، سقف خدمات پاراکلينيکي يک (مانند سي تي اسکن و ام آر آي) از 500 به 700 هزار تومان، سقف خدمات پاراکلينيکي دو و سه از 300 به 500 هزار تومان و در آزمايش و پاتولوژي سقف تعهدات از 250 به 400 هزار تومان تغيير کرده است.
سازمان تامين اجتماعي 42 ميليون بيمه شده دارد که حدود سه ميليون نفر از آنها مستمري بگير هستند که تامين اجتماعي 18 نوع خدمت به آنها ارائه مي دهد.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به‌ گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد. این پرداخت بابت مطالبات مراکز دانشگاهی شامل مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی و نیز بیمارستان‌های دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد. همچنین در همین هفته ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

وی افزود: فرایند پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در بخش سلامت فرایندی مستمر است و ان‌شاءالله سایر مطالبات رسیدگی‌شده مراکز طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی