Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در چکیده این گزارش آمده است: انتشار ارزی اوراق از دیرباز در بازار سرمایه کشور، به جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی یا پوشش ریسک، مطرح بوده و هست. اما تاکنون، اینکه از چه مدل‌هایی می‌توان برای انتشار ارزی اوراق بهره جست مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. این گزارش به شیوه‌های انتشار ارزی انواع اوراق، به‌صورت شماتیک پرداخته و اوراق سلف ارز برای مدیریت سیاست‌های ارزی را معرفی نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: بازارهای مالی برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز و تأمین مالی ارزی، راهکارهای مختلفی را فراروی سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قرار می دهند. استفاده از قراردادهای مشتقه ارزی (مانند آتی نرخ ارز یا سوآپ ارزی) از راهکارهای متداول در حوزه مدیریت ریسک نوسانات نرخ ارز محسوب می شود. اما از آنجایی که در بازار سرمایه کشور،هنوز این قراردادهای مشتقه عملیاتی نشده‌اند، یافتن راهکار دیگری برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز حائز اهمیت بالایی است.
برای نیل به این منظور، تلاش شد تا از ظرفیت موجود در حوزه انتشار انواع اوراق بهادار جهت پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز و همچنین تأمین مالی ارزی بهره برداری شود. بدین منظور، کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق به بهادار، به پیشنهاد مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، انتشار اوراق ارزی به 3 شیوه زیر را در دستور کار قرار داد و به تصویب رساند.
1- گردآوری منابع صرفاً ارزی، پرداخت سودهای دوره ای ارزی و تسویه ارزی؛
2- انتشار ارزی اوراق و گردآوری منابع به صورت ریالی، محاسبۀ ارزی سود اوراق و پرداخت آن به ریال، محاسبه سود و زیان نهایی اوراق به صورت ارزی اما با تسویه ریالی (اوراق ارز پیوند)؛
3- اختیار بر پرداخت و تسویۀ ریالی یا ارزی.
هر سه مدل ذکر شده، متفاوت از یکدیگرند به طوری که صرفاً مدل اول را می‎توان انتشار ارزی نامید؛ در حالی که مدل دوم، مدل ارز پیوند و مدل سوم، مدل ترکیبی است. در ذیل به نحوه انتشار هر یک از سه مدل در اوراق مختلف پرداخته، انتشار اوراق سلف ارز را نیز به عنوان ابزار جدید مطرح نموده‎ایم.
علاقه‌مندان برای مشاهده متن کامل این گزارش پژوهشی اینجا کلیک کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «در پی انتشار گزارش اخیر بی‌بی‌سی جهانی و طرح ادعا‌های جدید با اسناد جعلی، میزان یک بار دیگر ضمن مرور گزارش‌های پیشین؛ برگ‌هایی از این پرونده را مجدد مورد بررسی قرار داده و این بار اسناد جدیدی از فوت نیکا شاکرمی منتشر می‌کند.»

     

دیگر خبرها

  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد