Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@15:16:50 GMT

یک مواجهه هنرمندانه در گالری متن

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۵۵۰۹

یک مواجهه هنرمندانه در گالری متن

نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی با عنوان "مواجهه" در گالری متن در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این نمایشگاه که به انتخاب آثاری از هنرمندان مختلف برای برگزاری نمایشگاه "مواجهه" پرداخته است در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر کدام از هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفته است، موضوع مورد نظر خودشان را بدون پیروی از یک موضوع ثابت و مشخص ارایه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمندان تجربه های مختلفی در زمینه هنر نقاشی داشته اند و علیرغم اینکه تحت آموزش واحدی قرار داشته اند، اما با رویکرد شخصی و انفرادی و با زاویه دید متفاوتی به موضوع مورد نظرشان پرداخته اند.

مهرداد ختایی افزود: ارایه آثار فیگوراتیو، انتزاعی و تجریدی در این نمایشگاه حاکی از مواجهه و نگرش های متفاوتی است که توسط این هنرمندان با تصویر صورت گرفته است. مواجهه ای که انعکاس تعلیم و درک مسائل مربوط به زیبایی شناسی، ترکیب بندی و هر نوع مبانی دیگری در آن وجود دارد و تبدیل به نگاهی متفاوت در این گروه شده است، عنوان "مواجهه" نیز به همین دلیل برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

این هنرمند با اشاره به اینکه از ابزارهای متفاوتی برای خلق آثار در این نمایشگاه استفاده شده است، عنوان کرد: این آثار در قالب چاپ دستی در حوزه زیلوگرافی، کالکوگرافی، میکس مدیا، مداد، آب مرکب و اکریلیک ارایه شده اند.

ختایی افزود: آثاری از محبوبه اسفندیاری، فائزه احمدی، سارا اسلامی، فاطمه اسماعیلی، آیدا اشتری، مژده افخمی، سمانه آبایی، مهشید آسوده خواه، سمیه آهاری، لیندا آهنی، شیما بیات، الهه بیک، افروز پرتوی، سمیرا پیشنمازی، فائزه تفرشی، سعیده جلوه، طاهره جهان بین، سمانه حسن خانی، مینو حسن زاده، احسان خاکسار حقانی، مهرداد ختایی، هانیه دوامی، لادن ذوالفقاری، مرجان رستمی، منیره صادق بیگی، آوا صنایعی، مریم عالمی، پریسا عرب محقی، الهه عزیزخانی، هیوا عزیزیان، شکیبا غلامرضاپور، وحیده فرج زاده جلالی، شهرزاد فیروزی، شیوا قادرپور، مهرنوش قناعتگر، سمیه محمدی، یاسمین مردانی، زهرا مهدیان و مریم نقیبی در معرض تماشای هنردوستان قرار گرفته است.

نمایشگاه گروهی «مواجهه» جمعه هشتم دی ماه در گالری متن افتتاح شده است. علاقمدان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۸ دی ماه صبح ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری متن، واقع در خیابان آبشار اول، پلاک ۲۵ مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران

علی دارابی در دیدار با سیداحمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در محل ایکوم ایران با تاکید بر تمرکززدایی از برنامه‌های پایتخت محور، اظهار داشت: پایتخت سیاسی کشور با پایتخت‌های میراثی متفاوت است و تلاش ما، حفظ، صیانت و اعتلای میراث فرهنگی ایران در تمام نقاط کشور است.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: با همین دیدگاه، برای برگزاری ۱۰ نمایشگاه استانی از آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تهیه فهرست اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر

دارابی در این دیدار بر حفظ جایگاه مردمی میراث فرهنگی و اهمیت پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از خرد جمعی و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص موزه‌داری و همکاری با ایکوم در آموزش به ویژه در حوزه راهنمایان موزه تاکید کرد.

سیداحمد محیط طباطبایی در این دیدار که هادی میرزایی، مدیرکل موزه‌ها هم حضور داشت، ترجمه فصلنامه «ایکوم نیوز» را با افزودن الحاقات با همکاری اداره‌کل موزه‌ها پیشنهاد داد.

وی همچنین پیشنهاد کرد با پرداخت هزینه، اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر و خرید و فروش غیرقانونی (Red List) تهیه شود.

رئیس ایکوم ایران با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها اظهار داشت: در روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت، داوری آیین موزه برتر با همکاری کارشناسان ایکوم و اداره‌کل موزه‌ها انجام می‌شود تا نتیجه در روز جهانی موزه‌ها، اعلام شود.

در این دیدار مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان اداره‌کل موزه‌ها و ایکوم امضا خواهد شد، همکاری‌های مشترک فی‌مابین گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نویزآف» در گالری بام
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران