Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@09:05:10 GMT

برخورد با افراد چند شناسنامه ای

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۵۷۱۸

برخورد با افراد چند شناسنامه ای

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره افرادی که چند شناسنامه دارند، گفت: ممکن است فردی به دفعات متعدد اعلام مفقودی کرده و شناسنامه های متعددی دریافت کرده باشد،اما خوشبختانه در سیستم مکانیزه ثبت احوال آخرین فقره سند صادر شده و سریال مربوطه دارای اعتبار بوده و بقیه موارد به طور کامل بی اعتبار و غیرقابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی افزود: امروزه در بیش از دویست هزار نقطه کشور و با سرعت شش هزار درخواست در ثانیه می توانیم پاسخگوی استعلام دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور باشیم و بلافاصله بی اعتباری مدارک مورد اشاره مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:سامانه کاربری سازمان، پیوسته آخرین سری و سریال شناسنامه افراد را اعتبار سنجی می کند و با توجه به دسترسی سایر دستگاه ها به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، افرادی که دارای چندین شناسنامه هستند را شناسایی کرده و از ارائه خدمت به آنها خودداری خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند برخورد خواهد شد. بر اساس گزارش پلیس آگاهی، بیشترین آمار مربوط به جعل و تحریف مربوط به شناسنامه نمونه قدیم بوده و شناسنامه جدید (رایانه ای) از درصد امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

ابوترابی تصریح کرد: با توجه به فاکتورهای امنیتی لحاظ شده در شناسنامه های جدید، امکان جعل آن بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است.

در حال حاضر نیز برابر اعلام مراجع ذیصلاح و همینطور گزارش های اعلام شده از سوی پلیس آگاهی آمار جعل اسناد و مدارک هویتی نسبت به سال های گذشته رشدی نداشته و هم اکنون از حیث کنترل جعل و پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک هویتی در شرایط مطلوبی است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

  انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد

عباس نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص فیلم منتشر شده از مجموعه ورزشی شهدای لواسان که در آن مکان ورزشکاران آقا و خانم بدون حجاب و به صورت مختلط تمرین می‌کردند، گفت: پس از آگاهی از این اقدام رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی از معرفی افراد خاطی توسط سرپرست شهرداری لواسان خبر داد و گفت: با این افراد برخورد قضائی و مسؤولان و متصدیان مجموعه ورزشی برکنار شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات عنوان کرد: با پایان تحقیقات پرونده جهت ادامه رسیدگی برای مرجع قضائی ارسال می‌شود.

کد خبر 6087091

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند