Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار تهران از تشکيل چهار کارگروه براي بررسي مشکلات کلانشهرها و همچنين درخواست ملاقات با رئيس جمهور براي حل مشکلات کلانشهرها خبر داد.
به گزارش ايسنا، محمدعلي نجفي صبح امروز در نشست شهرداران کلانشهرهاي کشور که در ساختمان بهشت برگزار شد با جمع‌بندي جلسه امروز شهرداران کلانشهرها، گفت: پيشنهاد شد نامه‌اي براي رئيس جمهور نوشته و تقاضاي ديدار با وي داشته باشيم تا موارد و مشکلات شهرداران کلانشهرها در آن جلسه بررسي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين با بيان اينکه پيشنهاد مي‌شود کارگروه خاصي در خصوص آلودگي هوا تشکيل شود، گفت: آلودگي هوا مسئله‌اي است که تقريبا همه کلانشهرها به آن مبتلا هستند و مي‌توانيم در اين کارگروه اقدامات مشترک و تجربيات را منتقل کنيم.
شهردار تهران همچنين پيشنهاد تشکيل کميته مديريت بحران و زلزله را مطرح کرد و گفت: چندي پيش همايش علمي شهر هوشمند در يکي از دانشگاه‌ها برگزار شد و نماينده شيراز در آن همايش پيشنهاد کرد که کارگروه مشترک براي انتقال و اشتراک تجربيات شهر هوشمند ايجاد شود.
نجفي همچنين از لزوم تشکيل کارگروه آسيب‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي خبر داد و گفت: در اين کارگروه مي‌توانيم درباره مشکلات اجتماعي که تقريبا همه کلانشهرها با آن مواجه هستند به بحث و تبادل نظر بپردازيم.
به گزارش ايسنا، در ادامه نجفي گفت: امروز دومين نشست شهرداران کلانشهرها برگزار شد و سه موضوع مورد بررسي قرار گرفت.
وي با بيان اينکه همفکري و بحث تعامل با نمايندگان مجلس در مورد قانون بودجه 97 در دستور کار قرار داشت، گفت: در لايحه‌اي که دولت تقديم مجلس کرده، نکات مثبتي براي مديريت شهرها ذکر شده اما کافي نيست و نمي‌تواند به طور کامل رافع مشکلات شهرها در سال آتي باشد و برخي نکات هم منفي است که اميدواريم نمايندگان مجلس با توجه به مجموعه مسائل و مشکلات، تغييرات لازم را اعمال کنند.
وي همچنين با بيان اينکه موضوع دوم در اين جلسه بحث عملکرد و آينده بانک شهر بود، افزود: برخي تاکيد کردند عملکرد بانک شهر مورد حمايت همه سهامداران است و از مردم تقاضا داريم که استقبال و اشتياق بيشتري براي سپرده گذاري در بانک شهر داشته باشند. همچنين در مورد مدلي براي انتخاب هيات مديره بعدي صحبت شد و مقرر شد کارگروهي تشکيل شود تا در جلسه فوق‌العاده مدل هيات مديره را تصويب کنيم.
نجفي با بيان اينکه بنا نداريم هيات مديره را تغيير دهيم اما با اتمام عمر هيات مديره يا افرادي از اين ميان و يا افراد جديدي انتخاب خواهند شد، افزود: هيات مديره بايد هفت نفره باشد که حداقل سه نفر کم دارند و بايد اصلاح شود.
شهردار تهران با بيان اينکه نياز به مدل جديدي داريم،‌ عنوان کرد: کلانشهرها سهم مختلفي در سهام بانک شهر دارند و برخي عنوان مي‌کنند که بايد به نسبت سهم تصميم گرفته شود يا بر اساس مدل؛ البته بنا نيست اعضاي هيات مديره را تغيير دهيم.
وي افزود: در مورد عملکرد بانک شهر رضايت نسبي است، چرا که برخي اقدامات را مثبت دانسته و برخي نيز معتقدند بايد اقدامات تغيير و سياست‌هاي جديدي اتخاذ شود که اين مسئله گوشزد شد، اما آنچه که مهم است اينکه اين بانک مورد حمايت تک تک ما است و در توسعه شهري نقش مهمي ايفا کرده و بايد اين ابزار مناسب براي توسعه شهرها حفظ شود.
نجفي در ادامه با بيان اينکه موضوع سومي که در اين جلسه مطرح شد بحث طرح درآمدهاي پايدار بود که از دولت و مجلس مي‌خواهيم که به فوريت اين موضوع را در دستور بررسي قرار دهند، گفت: مديريت شهري خاکريز اول است و هر تکامل و توسعه‌اي در مديريت شهري مي‌تواند کار دولت را آسان‌تر کند.
شهردار تهران با بيان اينکه بازسازي و نوسازي بافت فرسوده يکي از مهمترين مسائل است گفت: همه کلانشهرها درگير و گرفتار اين موضوع هستند و علاقمنديم که در اين زمينه به دولت کمک کنيم اما دولت هم بايد اختيارات و منابع لازم را به شهرداري بدهد.
وي افزود: پيشنهاد مي‌شود نمايندگان مجلس تا قبل از تصويب لايحه بودجه با ما جلسه گذاشته و نظرات ما را هم بشنوند.
شهردار تهران همچنين در ادامه به بحث زلزله تهران اشاره کرد و گفت: افراد متخصص خيلي بد موضوع زلزله در تهران را توضيح مي‌دهند و اينکه اگر زلزله هفت ريشتري در تهران بيايد 90 درصد شهر تخريب مي‌شود، درست نيست و اصلا اينگونه نخواهد بود. چرا که ميزان شتاب، عمق و ... متفاوت است و چه بسا زلزله هفت ريشتري بيايد اما مشکلي ايجاد نشود و شما مي‌بينيد در زلزله سرپل ذهاب خيلي از ساختمان‌هاي شهري «آخ» نگفته‌اند و در تهران نيز ساختمان‌هاي مقاوم زياد است.
نجفي با بيان اينکه برخي از حرف‌ها شعاري، غير علمي و براي خالي کردن دل مردم است، گفت: بر اساس رصدها و لرزه نگاري‌ها مشخص شده که هيچ کدام از گسل‌هاي تهران فعال نشده و خداي نکرده اگر هم فعال شوند معلوم نيست چه زلزله‌اي با چه ريشتري توليد مي‌کنند و اينکه مي‌گويند 90 درصد شهر تخريب مي‌شود درست نيست. در صورت بروز زلزله هم شهرداري و هم برخي ارگان‌ها آمادگي دارند و بهتر است اجازه دهيد مردم با آسايش زندگي کنند، چرا که در سفر احتمال بروز تصادف وجود دارد و اين درست نيست که مردم را دچار استرس مي‌کنند.
وي همچنين با بيان اينکه ما معتقديم در لايحه بودجه 97 امکانات به نحو عادلانه توزيع نشده به خصوص در کلانشهرها، گفت: اميد است از سال 97 مبنايي گذاشته شود که منابع مالي به نحو عادلانه تصويب شود و متاسفانه شاهديم برخي از تصميمات نيز از سوي سازمان برنامه و بودجه عمل نمي‌شود. به عنوان مثال رئيس جمهور اعلام کرده بود که پرداخت يارانه بليط مترو و اتوبوس به شهرداري پرداخت شود اما ماه دهم هستيم و تا حالا پرداخت نشده است و بايد دولت و مجلس به صورت عادلانه و منصفانه سهم شهرها به خصوص کلانشهرها را که بار جمعيتي زيادي دارند مد نظر قرار دهد.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه شهرداران کلانشهرهاي قم، مشهد، کرج، اصفهان، قزوين، تبريز و اهواز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903226

دیگر خبرها

  • جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! (عکس)
  • درخواست فوری باشگاه پرسپولیس: مثل استقلال نگاهمان کنید
  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • عدم درخواست سازمان لیگ برای تغییر ورزشگاه میزبان دیدار پرسپولیس
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • انگیزه بارزانی از حضور در تهران؛ درخواست اقلیم کردستان از ایران چیست؟
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی