Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با همکاری کلیه ذینفعان از جمله دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار در حوضه آبریز تالاب وارد گام اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل آبشت در جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با اشاره به همراهی ذینفعان تالاب زریوار گفت: در حال حاضر برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با همراهی و مشارکت کلیه ذینفعان از جمله دستگاه‌های دولتی و نمایندگان گروه‌های محلی تدوین و تکمیل شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین جلسه کمیته استانی جهت اجرای برنامه به‌زودی به ریاست استاندار استان کردستان تشکیل می‌شود و اقدامات لازم جهت حفاظت از تالاب شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آبشت ادامه داد: مطابق ساختار سازمانی برنامه، کمیته شهرستانی نیز همزمان با ریاست فرماندار شهرستان مریوان تشکیل می‌شود که اقدامات اولویت‌دار جهت حفاظت و مدیریت تالاب را در سطح شهرستان مریوان پیش خواهد برد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها تاکیدکرد: تنها راه حل جامع حفاظت مناسب تالاب‌ها در کشور، مشارکت کلیه ذینفعان در مدیریت تالاب است که این مهم با تدوین مشارکتی برنامه مدیریت آغاز می‌شود و با اجرای آن به پیش خواهد رفت علاوه بر مشارکت دستگاه‌های دولتی، ظرفیت خوبی برای سمن‌های محلی در برنامه ایجاد شده به‌طوری که بخش زیادی از اقدامات صورت گرفته در اجرای برنامه تاکنون با مشارکت آنها انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، مدیر ملی طرح تالاب‌ها در بازدید از تالاب زریوار با اشاره به کارکردها و خدمات متعدد تالاب به خصوص در تأمین و فراهم کردن مشاغل و تولیدات تالابی ادامه داد: اگر خواهان حفاظت از معیشت مردم، حفظ تنوع‌زیستی و افزایش سلامت شهروندان منطقه هستیم باید تمامی اقدامات مرتبط با تالاب در قالب برنامه مدیریت جامع انجام گیرد که لازمه این کار مشارکت و کار بین‌بخشی دستگاه‌ها و مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها

محمدرضا خسروی در حاشیه آیین روز زمین پاک که با شرکت شماری از دانش آموزان در سالن همایش های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: در این طرح دوستداران محیط زیست و پاکبانان اراضی جاده آتشگاه و ارتفاعات کرج را از زباله ها پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته زمین پاک طرح های آموزشی با همراهی اداره کل آموزش و پرورش در تعدادی از مدارس کرج به اجرا درآمده است.

خسروی یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرای برنامه های آموزشی برای افزایش مشارکت عمومی در صیانت از محیط زیست و زمین پاک است .

وی گفت : امسال طرح های مختلفی برای پاکسازی اطراف کرج از زباله ها با مشارکت مردم ، دانش آموزان و پاکبانان اجرا می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: افزون بر اجرای طرح های متعدد پاکسازی اطراف کرج از زباله ها ، طرح تفکیک زباله ها از مبدا نیز به تازگی در این کلانشهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح پسماندهای خشک در مکان های تعیین شده جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال می یابد که حرکتی در جهت بهره مندی از پسماند برای کمک به تولید و اقتصاد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری