Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا - مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با پیوستن این دو فروند هواپیمای ای.تی.آر به ناوگان ایران ایر متوسط عمر ناوگان این شرکت به حدود 20 سال کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «فرزانه شرفبافی» روز شنبه در حاشیه مراسم ورود دو فروند هواپیمای اِی.تی.آر (ATR) افزود: پیش از این عمر متوسط ناوگان ایران ایر 21 سال و یک ماه بود اما با تحویل این هواپیما عمر متوسط ناوگان ایران ایر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: تا کنون 11 فروند هواپیمایی جدید وارد ناوگان ایران ایر شده است و این نشان می دهد ایران ایر با برنامه ریزی مناسب درصدد استفاده بهینه از این هواپیماها است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی گفت: طبق قراردادی که با شرکت ای. تی. آر منعقد شده ایران ایر باید 12 فروند دیگر تحویل بگیرد و حسب تقاضای ایران ایر این شرکت می تواند در آینده 20 فروند دیگر از این هواپیماها را خریداری کند.
شرف بافی با اشاره به مزیت های هواپیماهای ای. تی. آر افزود: این هواپیماها با برد کوتاه مزیت های خوبی در بازار رقابتی با سایر هواپیماها دارند زیرا با مصرف کم سوخت و آلایندگی ها در حفظ محیط زیست نیز تاثیرگذار هستند و با استفاده از این ناوگان فرودگاه های کم برخوردار کشور نیز در شهرهای مختلف فعال می شوند.
به گزارش ایرنا، دهمین و یازدهمین هواپیمای برجامی ( ای.تی.آر 72 سری 600 ) که شب گذشته از فرانسه عازم تهران شد، راس ساعت 9:51 صبح امروز ( شنبه ) در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
این دو فروند هواپیما پس از تحویل آن در تولوز فرانسه به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته فرودگاه تولوز را ترک کرد و در مسیر هوایی خود پس از سوختگیری در فرودگاه آتن عازم تهران شد.
با ورود دو فروند دیگر از این هواپیماها هم اکنون هشت فروند هواپیمای ای. تی. آر وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده و این شرکت حامل پرچم از این هواپیماها در مسیرهای کوتاه برد و فرودگاه های کم برخوردار استفاده می کند.
به گزارش ایرنا، در پی توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و لغو تحریم صنعت هوانوردی ایران ، قرارداد خرید 100 فروند هواپیما با ایرباس فرانسه، 80 فروند با بوئینگ آمریکا و 20 فروند با شرکت آ.تی.آر به امضا رسید که تاکنون 8 فروند ای. تی. آر و 3 فروند هواپیمای ایرباس تحویل ایران ایر شده است.
در مجموع با ورود 11 فروند هواپیمای جدید به ایران ایر بیش از 1350 صندلی به ظرفیت هواپیمایی جمهوری ایران در جابجایی هموطنان در مسیرهای مختلف اضافه شده است و قرار است نخستین سرویس این هواپیماها نیز همانند سنوات گذشته به مشهد مقدس انجام شود.
ادامه دارد...
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**9132** 6075
خبرنگار: ایرج منصوری** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم؛ علی نیک با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی جابجا می‌شوند، از آموزش اجباری رانندگان اتوبوسرانی خبر داد و افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی هوا است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به تلاش برای بالا بردن متوسط تعداد جابجایی مسافر در روز اشاره کرد و گفت: حداکثر پیاده‌روی یک شهروند برای رسیدن به ایستگاه باید ۴۰۰ متر باشد و در تلاشیم هرچه سریع‌تر به ان مهم دست یابیم. 

وی با اشاره به در حال احداث بودن ایستگاه‌های سبز توسط شهرداری‌های مناطق افزود: دو خط رایگان گردشی اطراف حرم مطهر با ۶ دستگاه اتوبوس با هزینه ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان و خودرو‌های برقی در سه مسیر اطراف حرم از جمله اقدامات این سازمان برای رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت است.


نیک، خدمت به مردم را هدف اصلی سیستم مدیریت شهری قم دانست و افزود: سال گذشته ۹۰ درصد اعتبارات ۱۸۵ میلیارد تومانی سازمان اتوبوسرانی بودجه در بخش درآمد‌ها و هزینه‌ها محقق شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای امسال هم ۲۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده گفت: در تلاشیم با تکنولوژی پیش برویم که نصب دوربین‌های نظارتی در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مردم، گواه آن است.

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • فرود 4 هواپیمای پرشورهای نساجی در اهواز!
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز