Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@02:30:33 GMT

باران ۱۸درصد در پاییز کمتر بارید

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۷۰۱۴

باران ۱۸درصد در پاییز کمتر بارید

از ابتدای مهر تا ۲۱ آذرماه سال جاری، میزان بارش های کشور به ۲۷.۶ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کم شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، براساس آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های باران‌سنجی کشور، از ابتدای سال آبی امسال یعنی اول مهرماه تا ۲۱ آذرماه سالجاری ۲۷.۶ میلیمتر بارش ثبت شده که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط دراز مدت ۵۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر با ۴۷ درصد کاهش مواجه بوده است.

بیشترین میزان بارش های کشور در میان شش حوضه اصلی مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با ۱۱۴.۵ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۶ میلیمتر، یک درصد کاهش داشته است.

همچنین حوضه های آبریز اصلی دریاچه ارومیه با ۷۳.۴ میلیمتر، خلیج فارس و دریای عمان با ۳۳.۴ میلیمتر، قره قوم با ۱۱.۸ میلیمتر، فلات مرکزی با ۷.۴ میلیمتر و مرزی شرق با ۱.۳ میلیمتر به ترتیب رتبه های دوم تا ششم بارش های کشور را به خود اختصاص داده اند.

از سوی دیگر میزان بارش های حوضه های آبریز اصلی، خلیج فارس و دریای عمان و فلات مرکزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۱ و ۵۰ درصد کاهش مواجه بوده اند و حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش بارش داشته است.

در این میان میزان بارش ها در حوضه های آبریز اصلی مرزی شرق و قره قوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد

میرحسینی کارشناس هواشناسی استان یزد گفت: طی امروز و امشب همچنان بارش‌ها در در نیمه شمالی، شرقی و ارتفاعات استان یزد یه صورت پراکنده ادامه خواهد یافت؛ و‌ در بعضی ساعات نیز وزش باد نسبتا شدید را شاهدیم.
 
وی به میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش استان با ۳۹میلیمتر باران در گل افشان مهریز به ثبت رسید.
 
کارشناس هواشناسی افزود: همچنین در خرانق ۳۰.۷ میلیمتر، صدرآباد ۲۶، ۲۶، منشاد ۲۰.۸، ندوشن ۲۰.۶، مزرعه آقا ۲۰.۵، قوام آباد ۱۹.۶، خضرآباد ۱۸.۱ و شمسی رستاق ۱۸ میلیمتر باران گزارش شد.
 
وی اظهار کرد: در باجگان، بناداک سادات، فخرآباد، نیر، میبد و سورک هم به ترتیب ۱۷.۶، ۱۵.۸، ۱۵.۵، ۱۵.۵، ۱۵.۱ و ۱۵ میلیمتر باران ثبت شد.

کارشناس هواشناسی استان یزد خاطرنشان کرد: در طزرجان ۱۴.۹ میلیمتر، ۱۴.۷ هفتهر، ۱۴.۵ مغستان اکبر، ۱۴.۵ دره زرشک، ۱۴.۱ اردکان، ۱۴ کذاب، ۱۳.۷ تفت و ۱۳.۴ میلیمتر در نصرآباد باران بارید.

میر حسینی همچنین گفت: برای روز شنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری و ر ارتفاعات استان احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان یزد
  • شدت بارندگی‌ها در کردستان کمتر می‌شود
  • بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه دارد
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد