Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شرکت ملی انرژی قرقیزستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه «کاسا- 1000» در این کشور از سال 2018 خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ایبک کالیف رئیس شرکت ملی انرژی قرقیزستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه «کاسا- 1000» در این کشور از سال 2018 خبر داد.

به گفته وی عملیات ساخت خطوط انتقال برق در قلمروی افغانستان در قالب پروژه «کاسا- 1000» از 12 دسامبر سال جاری شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالیف تصریح کرد: بخش قرقیزی پروژه «کاسا- 1000» با سرمایه گذاری 55 میلیون دلاری بانک اسلامی و 70 میلیون دلاری بانک سرمایه‌ اروپا تأمین مالی می‌شود و اگر دولت قرقیزستان شرکت‌هایپیمانکار را انتخاب کند عملیات ساخت و ساز در سال 2018 شروع می‌شود.

وی گفت: چنین عملیاتی همزمان در تاجیکستان و پاکستان نیز آغاز خواهد شد.

پروژه «کاسا 1000» نخستین طرح مشترک بین منطقه‌ای آسیای مرکزی و آسیای جنوبی می‌باشد که اتصال شبکه‌های برقی تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان و پاکستان را در بر می‌گیرد.

کاهش کمبود انرژی برق در آسیای جنوبی به وسیله صادرات انرژی از آسیای مرکزی و ساخت خطوط انتقال برق که سیستم‌های انرژی قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان را به هم متصل می‌کند از اهداف این پروژه است.

اجرای این پروژه یک میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت که بازپرداخت این وام‌ها از درآمد صادرات برق پرداخت خواهد شود.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد