Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظتی فرودگاه بجنورد ، گفت: از سال 75 که فرودگاه بجنورد فعال شده هیچ مورد امنیتی در فرودگاه رخ نداده است و امنیت کامل برقرار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا؛ یداالله رمضانی در گفتگو با خبرنگار بجنا با تبریک سالروز تشکیل حفاظت هواپیمایی ، گفت: در پنجم دی ماه سال 63 سپاه حفاظت از پروازها به فرمان امام(ره) تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل این فرمان امام خمینی (ره) وقوع چند مورد هواپیما ربایی در سال های اولیه انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی بود که منجر به آینده نگری امام راحل شد تا حفاظت از فرودگاه ها و خطوط هوایی غیر نظامی را در پنجم دی ماه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسپارد.

وی اظهار داشت: در سال های ابتدایی این ماموریت، برخی مسئولین وقت با این بهانه که سپردن بحث امنیت پرواز به سپاه مربوط به وضعیت جنگی کشور بوده، خواستار باز پس گیری این مأموریت از سپاه با این بهانه که سپاه فاقد جایگاه قانونی است، شدند.

سروان رمضانی ادامه داد: به همین منظور فرماندهی وقت کل سپاه پاسداران (محسن رضایی ) نامه ای خطاب به رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نوشته و در این نامه به دستور امام در سال 1363 در خصوص استقرار سپاه در فرودگاه ها و جلوگیری از هواپیما ربایی اشاره کرد و حضرت امام خمینی (ره) نیز در پاسخ به این نامه با قاطعیت بر ادامه فعالیت سپاه در این خصوص موافقت کرد.

وی تصریح کرد: ربودن هواپیماها یکی از دشمنی‌های علیه ایران بوده است و قبل از ورود سپاه به حفاظت هواپیمایی ایران، دشمنان توانستند چند هواپیمای ایران را به رژیم غاصب صهیونیستی، فرانسه و عراق بربایند  و از زمان استقرار سپاه در هواپیمایی ایران، هیچ ربایش هواپیمایی رخ نداده است البته تهدیداتی بوده است که همگی خنثی شده است.

وی گفت: تجربیات ما تا به امروز مورد استفاده فراوانی قرار گرفته است و حتی به صورت متنون تدریس می شود تا جایی که کشورهای اروپایی درخواست دارند که حفاظت هواپمایی به آنها آموزش داده شود.

فرمانده یگان حفاظتی فرودگاه بجنورد با اشاره به امنیت پروازهای فرودگاه بجنورد ، گفت: از سال 75 که فرودگاه بجنورد فعال شده هیچ مورد امنیتی در فرودگاه رخ نداده است و امنیت کامل برقرار است.

وی بیان داشت: همواره تلاش می کنیم تا نیروهای یگان حفاظت هواپیمایی هم از لحاظ تجهیزات و هم از حیث مباحث علمی و آموزشی به روز باشند تا همچنان جز قویترین گارد پرواز امنیتی دنیا بمانیم.

وی باشاره به سفر رهبری به خراسان شمالی ، اظهار داشت: یکی از خاطره انگیزترین سفر های مسئولین کشوری به استان، سفر مقام معظم رهبری بود که حضرت آقا خیلی تاکید داشتند که در سفر خودشان مردم اذیت نشوند.

انتهای پیام /

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد

به گزارش قدس آنلاین جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق پیگیری های که صورت گرفت تمامی شرکت های هواپیمایی اقدام به پرداخت کامل مبالغ بلیت های استرداد شده کردند گفت: طبق قانون حقوق مسافری تمامی شرکت های هواپیمایی که پرواز آنها در هفته گذشته باطل شده بود باید ظرف مدت ۷۲ ساعت اقدام به استرداد بلیت می کردند که در این بازه زمانی تمامی مبالغ استرداد شد.

وی افزود: با توجه به بخشنامه هایی که صادر شد خوشبختانه شرکت های هواپیمایی همکاری لازم را انجام  داده و تمامی مبالغ به صورت کامل استرداد شد.

او تاکید کرد: تاکنون شکایتی از سوی مسافران برای بازگرداندن مبالغ بلیت گزارش و یا ثبت نشده اما در صورتی که مسافری در این بخش پول خود را دریافت نکرده به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد