Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، رئیس مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از برگزاری نخستین همایش ملی گروس شناسی در اردیبهشت 97 خبر داد و گفت: «مرکز تحقیقات کردستان شناسی در ادامه فعالیت های پژوهشی و فرهنگی خود و در راستای شناساندن و واکاوی ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی کردستان و با سابقه موفق برگزاری دو همایش هورامان شناسی و همایش ملی کرفتو، این بار به منظور واکاوی تاریخ، ادبیات و فرهنگ گروس و بررسی بسترهای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه گروس به مرکزیت شهر بیجار اقدام به برگزاری همایش ملی با محوریت گروس شناسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

امید ورزنده شاره ای با توجه به محورهای این همایش افزود: «گروس در گذر تاریخ، مطالعات و کاوش های باستان شناسی، فرش بیجار و برندسازی جهانی، گویش گروسی، فرهنگ فولکلور و ادبیات عامه، آسیب شناسی پدیده مهاجرت و کاهش جمعیت در منطقه گروس، حیات وحش و مناطق حفاظت شده، ظرفیت ها و تهدیدهای زیست محیطی، اقتصاد کشاورزی، صنایع و معادن و راه کارهای توسعه اقتصادی از محورهای اصلی این همایش هستند.»

ورزنده با بیان اینکه در این همایش قرار است چهره های برتر فرهنگی و علمی کشور نیز حضور یابند گفت: «بسیاری از نهادها و ارگان های دولتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با استقبال از برگزاری همایش ملی گروس برای حمایت از این رخداد فرهنگی متعهد به حمایت همه جانبه شده اند.»

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است