Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:44:18 GMT

بیم آن می‌رود مسئولان بزودی طلبکار مردم شوند!

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۷۵۸۸

 

مساله انتقاد مسولان حاضر و سابق از شرایط کشور و وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی در نهایت کار را به جایی رساند که صدای رهبر معظم انقلاب و حتی برخی سیاسیون در برابر این رویکرد در آمد. رویکردی که به جای پاسخگویی در برابر اقدامات انجام شده و در حال انجام نه تنها پاسخگویی در آن شاهد نیستیم، بلکه در آن شاهد انتقاد از شرایط و اقدامات توسط افرادی هستیم که یا قبلا مسئول بوده اند و یا مسئولیت امور را در زمان حال در دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، رویکرد در موضع نقاد قرار گرفتن افرادی که یا دیروز یا امروز همه امکانات و امور اجرایی کشور را بر عهده داشته اند، کارا را به جایی رساند که «حضرت آیت الله خامنه ای» در سخنرانی اخیرشان پیرامون آن گفتند: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و این گونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.

جالب است که مدیران سابق و فعلی کشور به جای پاسخگویی در برابر اقدامات، رویکرد و عملکردی که از خود برجای گذاشته و می گذارند، رویه انتقاد از شرایط و مدیریت ها را در پیش گرفته و نه تنها پاسخگوی عملکرد و کارهایی که انجام داده اند، نیستند، بلکه در مقام منتقد قرار گرفته و شرایط سابق و موجود را نقد می کنند.

این رویه برخی مدیران ارشد و مسئولان اجرایی کشور کار را به جایی رساند که حتی حامیان آنها نیز زبان به انتقاد از این رویکرد گشوده و آن را به طور جدی مورد انتقاد قرار دادند. در واقع این رویه را می توان همان استراتژی بهترین دفاع، حمله است دانست؛ به صورتی که مدیر فعلی سا سابق با در پیش گرفتن چنین رویکردی، نه تنها در برابر اقدامات و عملکرد خود پاسخگو نیست، بلکه در مقام منتقد قرار گرفته و شرایط را نقد هم می کند!

یکی از منتقدان در پیش گرفته شدن چنین رویه ای، «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی است که اتفاقا بیشترین همسویی را با دولت روحانی و به ویژه معاون اول کارگزارانی آن داشته و دارد. او اخیرا با انتقاد از برخی اظهارات «اسحاق جهانگیری» که به جای پاسخگویی در مقام منتقد قرار گرفته است، گفته که «خیلی ناراحت شدم که جهانگیری هم مثل ما که انتقاد می‌کنیم گفته یک عده مدیر آویزان هستند. اگر آویزان هستند عوضشان کن و همانطور که رهبری گفت مثل اپوزیسیون ها حرف نزن. اگر عده ای از مدیران آویزان دولت هستند و نمی گذارند کار کنید عوضشان کنید.»

کرباسچی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در مورد دانشجویان ستاره دار هم یادآوری کرده که «دلم می خواست روحانی بجای حمایت از دانشجویان ستاره دار از وزیر علوم بخواهد که در جلسه هیات دولت تعداد این دانشجویان را بپرسد و در جلسات آینده گزارش عملکرد بخواهد. از آقای روحانی می خواهیم ماهی یک بار سخنرانی بکند و در آن فعل ماضی به کار نبرد. به جای این نوع خطاب دادن ها که معلوم نیست مخاطب آن مردم یا افراد دیگری هستند به وزیر اطلاعات بگو وارد حریم خصوصی مردم نشوند.»

اینها بخشی از سخنان دولتی های فعلی است که کرباسچی آن را مورد اشاره قرار داده از در مقام منتقد قرار گرفتن رئیس جمهور و معاون اول حاکم انتقاد کرده است. در طرف دیگر ماجرا هم «محمود احمدی نژاد» رئیس دولت های نهم و دهم قرار دارد که نه تنها تا کنون هیچ پاسخگویی در خصوص اقدامات و عملکرد خود نداشته و از چرایی ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی در دولتش برای کشور سخنی نگفته، بلکه در مقام منتقد خیلی رویکردها و عملکردها را نقد کرده است.

به نظر می رسد که مسئولان سابق و فعلی فراموش کرده اند که در جایگاه و مقام پاسخگویی به مردم باید قرار بگیرند، نه در جایگاه منتقد. به نظر می آید اگر قرار باشد همین رویه ادامه پیدا کند، زمانی خواهد رسید که مسئولان محترم به جای پاسخگویی به مردم، طلبکار و منتقد آنها خواهند بود که چرا شرایط کشور اینگونه است؟!

این رویکرد احتمالا به جایی ختم خواهد شد که در نهایت مسئولان محترم نه تنها پاسخگویی در قبال عملکرد خود نخواهند داشت، بلکه از مردم سئوال خواهند کرد که چرا همراهی بیشتری با دولت و مسئولان اجرایی نکرده اند تا آنها بتوانند اقدامات بدون پاسخ بیشتری را در جایگاه و مسئولیتی که هستند دنبال و پپیگیری کنند.

آقایان مسئول باید متوجه انچه بر زبان جاری می کنند و خواستار آن می شوند باشند. بدون شک جامعه، جامعه آگاهی است و فریب سخنوری ها و اقدامات پوپولیستی را دیگر نخواهد خورد. هرچه هست باید مسئولان محترم در قبال اقدامات و عملکردی که از خود بر جای گذاشته اند، پاسخگو باشند و این رویکرد که مسئولی در مقام طلبکار و منتقد قرار گیرد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

آنچه مردم و جامعه انتظار دارند، این است که هر کسی باید در قبال مسئولیتی که پذیرفته پاسخگو باشد و در مقابل ملت و انتقادات آنان گردنش از مو باریکتر باشد. هیچ رویکرد اپوزیسیون مابانه از مسئولی که در جایگاه اجرا قرار گرفته و قرار است به نفع مردم، جامعه و کشور اقدامات موثر انجام دهد پذیرفته نیست و در حقیقت اگر چنین رویه ای در پیش گرفته شود، آن را باید فرار رو به جلو و فرار از پاسخگویی در مقابل افکار عمومی قلمداد کرد.

مسئولان محترم سابق و فعلی باید بدانند که حوزه اجرا و پذیرش مسئولیت، جای در پیش گرفته شدن استراتژی «بهترین دفاع، حمله است!» نیست و جامعه چنین موضوعاتی را به خوبی تمییز می دهد و متوجه آن هست؛ بنابراین اگر مسئولی توان اجرای خواسته ها و نظرات مردم به نفع مصالح کشور و ملت را ندارد، بهترین است ضمن عذرخواهی از مردم از مسئولیت کنار برود و طلبکار مردم هم نشود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه