Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اول رئيس جمهوري گفت: ايجاد 700 هزار اشتغال جديد، رشد 6 درصدي اقتصادي و تورم يک رقمي خود بيانگر وضعيت مطلوب اقتصاد کشور و روند رو به بهبود است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، اسحاق جهانگيري در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان، افزود: سال قبل رشد اقتصادي کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ايران بالاي 9 بود و بانک مرکزي اين رقم را 12 درصد عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که در واقع همه بخش هاي اقتصادي کشور اعم از ساختمان، کشاورزي، صنعت و خدمات رشد مثبت داشتند؛ افزود: رشد اقتصادي کشور 6 ماهه امسال در مجموع 5.6 درصد اعلام شد که بدون محاسبه نفت 6 درصد است .
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: کشورهاي عضو اوپک پيش بيني کرده اند اين رشد 3.5 درصد باشد ودر دنيا هم همين حدود است و اکر ما اگر اين رشد را ادامه دهيم جزو بالاترين رشد هاي اقتصادي کشورها خواهيم بود.
جهانگيري با بيان اينکه سرمايه گذاري اعم از داخلي و خارجي نيز رشد مثبتي دارد، افزود: طي امسال علي رغم تراز تجاري منفي شاهد رشد صادرات در کشور هستيم ضمن آنکه شاخص بورس و بازار سرمايه هم رشد بالايي دارد اما کسي اين رانمي بيند.
وي عنوان کرد: در حوزه تورم هم در عين آن که قبول داريم در برخي کالاها شاهد گراني هستيم اما تورم از 40 درصد به زير 10 درصد رسيده و دو سال است اين نرخ تورم تک رقمي حفظ شده و خود اقدامي بزرگ است.
معاون اول رئيس جمهور خطاب به مردم گفت: تلاش دولت و رئيس جمهوري حفاظت از اين دستاوردها و توسعه آن است.
جهانگيري با بيان اينکه توان اشتغالزايي اقتصاد مشخص است؛ افزود: بهترين دوره اشتغال زايي در کشور در دولت هشتم و نهم است که 600 هزار شغل در يک سال ايجاد شداما طي دو سال آخر دولت دهم ميزان اشتغال ايجاد شده صفر بوده است.
وي اظهار کرد: در سايه تلاش هاي انجام شده طي دوسال اخير به طور متوسط 600 هزار و امسال در شش ماهه 700 هزار اشتغال ايجاد شده و با اين شرايط و رشد اقتصادي و غيره آيا وضع اقتصاد خوب نيست ؟
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه از نقدهاي منصفانه استقبال مي شود، افزود: امروز شاهد گراني برخي کالاها و تخم مرغ هستيم که علت آن معدوم سازي بين 12 تا 13 ميليون قطعه مرغ به دليل آنفلوآنزاي پرندگان در کشور است و امروز بايد نياز کنوني با واردات تنظيم شود و در مقطع کوتاهي تنظيم مي شود.
جهانگيري با تاکيد بر اينکه حرکت ريل اقتصادي کشور خوب است، افزود: دستاوردهاي اين دولت قابل ارائه در سطح بين المللي است .
وي با اشاره به اينکه حتي در حوزه نرخ ارز هم اين عملکرد قابل دفاع است، اظهار کرد: در بخش عرصه ارز مشکلي نداريم و اين کشور ذخاير خوبي دارد بر اساس اعلام بانک مرکزي حدود 100 ميليارد دلار ذخاير کشور است و 50 ميليارد دلار صادرات غير نفتي و همين ميزان صادرات نفتي داريم و کشوري ناتوان نيستيم .
معاون اول رئيس جمهور افزود: در اين ميان از صادر کنندگان غير نفتي انتظار است ارز را در بخش رسمي اقتصادي به کار گيرند که در اين صورت هر سال مازاد ارزي خواهيم داشت.
جهانگيري تصريح کرد: تغييرات شش و هفت درصدي ارز درطول سال نيز امري طبيعي است.
وي اظهار کرد: در سال آينده چند موضوع مهم در دستور کار است نخست اشتغال مي باشد که در اين راستا براي ايجاد اشتغال بيشتر و رسيدن به مرز يک ميليون شغل جديد در سال نيازمند ورود همه حوزه ها اعم از بخش خصوصي و دولت و منابع خارحي و غيره هستيم .
معاون اول رئيس جمهور گفت: در اين راستا امسال تصميم گرفته شد 50 هزار ميليارد تومان منابع بانکي در جاهايي که مي تواند اشتغال ايجاد کند به کار گرفته شود و 12 هزار ميليارد تومان هم از محل صندوق توسعه ارزي براي توسعه روستايي تعيين شده که نرخ سود بسيار پاييني دارد .
وي تصريح کرد: براي اشتغال در سال آينده برنامه ريزي شده در کنار مديريت صحيح تامين منابع آن هم با جديت دنبال مي شود.
جهانگيري در ادامه با بيان اينکه فقرزدايي از سياست هاي مهم دولت و برنامه هاي مورد تاکيد براي نسل آينده است، افزود: در سال جاري ميزان پرداختي به مستمري بگيران تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي 2 برابر شده است.
معاون اول رئيس جمهور گفت: سال آينده نيز هر ايراني در هر نقطه اي اعلام کند که تحت پوشش اين سازمان ها نيست ولي از وضعيت درآمدي ناچيزي برخوردار است، بررسي هاي لازم توسط نهادهاي حمايتي انجام و مستمري به آنها پرداخت خواهد شد که پيش بيني هاي لازم براي اين امر نيز در بودجه سال آينده صورت گرفته است .
وي با بيان اينکه سهام عدالت نيز براي 50 ميليون نفر در نظرگرفته شده؛ تصريح کرد: سه سال در اين خصوص آن کار کرديم تا 50 ميليون ايراني سهامدار واقعي شرکت ها باشند.
جهانگيري ادامه داد: تا کنون ميزان سود افراد تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد از محل سود کارخانه ها يک ميليون تومان بوده که به آنها پرداخت شده است.
معاون رئيس جمهور خاطرنشان کرد: هم اکنون ارزش سهم يک ميليون توماني سهام عدالت به 2 ميلون و 400 هزار تومان افزايش يافته است.
وي با اشاره به فرصت ها و منابع بسيار خدادادي درکشور، گفت: اگر خوب از اين منابع استفاده کنيم در يک دوره کوتاه مي توانيم درآمد سرانه مردم را به شرايط قابل قبولي برسانيم و در اين ميان موضوع مهم مديريت مطلوب است.
وي اظهار کرد: عده اي گذاشتن چوب لاي چرخ مديران را وظيفه خود مي دانند؛ سعي نکنند روحيه تصميم گيري و شجاعت و جسارت را از مديران بگيرند که اين جفا به آنان و کشور است .
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: وظيفه ما خدمت به مردم و حل مشکلات آنان است و اينکه در چه قوه و جايگاهي هستيم تفاوتي ندارد و وظيفه همه ما پيشبرد اهداف و آرمان هاي انقلاب و امام (ره) است .
جهانگيري افزود: مي توان تمام فرصت هاي موجود کشور را با دارايي خوب تبديل به رفاه کرد و در اين راستا بايد به مديريت بها داده و انگيزه هاي آنان را نبايد تخطئه کرده و از بين برد .
وي تصريح کرد: اگر مديران جسور و قوي و شجاع بوده و خود را وقف مردم کنند مي توانيم شاهد روند رو به رشدي در جامعه باشيم .
معاون اول رئيس جمهور افزود: نمي توان گفت چون يک کارخانه مشکل دارد کل اقتصاد کشور دچار اشکال است و نمي توان عملکرد و توليد و صادرات خوب 100 کارخانه را در نتيجه سياست هاي مطلوب، ناديده گرفت.
جهانگيري با تاکيد بر اينکه سياست هاي فرهنگي و مالي و پولي و سياسي و اقتصادي ما، بر مجموعه توليد تاثير دارد، افزود: نمي توان همه ضعف ها را متوجه يکجا کرد بايد همه شاخص هاي اصلي اقتصاد را با هم ديد که بيانگر وضعيت کلي آن است.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت کشور در عرصه بين المللي گفت: بسياري تلاش مي کنند چهره اي ناکارآمد از جمهوري اسلامي نشان دهند که اين بخشي از طبيعت دشمن و کساني است که با جمهوري اسلامي سر ستيز دارند .
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: در اين ميان آنچه ناراحت کننده است آنکه برخي از اين مباحث از درون و از سوي کساني است که درجناح مقابل دولت هستندو مي کوشند چنين جلوه دهند که کارآيي لازم در دولت وجود ندارد اما گروهي هم ممکن است به خاطر عدم آکاهي، همراه شوند.
جهانگيري افزود: اين القائات واقعيت ندارد آن هم در شرايطي که آمريکايي ها در ستيز با جمهوري اسلامي از همه توان و امکانات خود براي مغلوب کردن ما بهره مي گيرند.
وي اظهار کرد: آنها به خوبي به نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه آگاهند و مي دانند که کشوري که استوار در طول اين سال ها ايستاده و از مردم مظلوم فلسطين و ساير ملت هاي ستم ديده دفاع کرده ايران است و در اين ميان انواع گروه هاي تروريستي را با نيت اصلي ضربه زدن به ايران شکل دادند و تقويت کردند.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: اما جمهوري اسلامي ايران نه تنها محکم و استوار ايستاد که از همه کشورهاي مورد تهاجم آنان اعم از افغانستان و سوريه و عراق هم دفاع کرده است .
جهانگيري تصريح کرد: نقش ايران مشخص است و در اين ميان اگر برخي کشورهاي منطقه چون عربستان رويه کنوني رادر قبال ما پيش گرفته اند در راستاي بازداشتن ما از توسعه و پيشرفت است.
وي تاکيد کرد: دستاوردهاي کشور در همه دوران ها عظيم و بزرگ است و همه در حد توان خود تلاش کرده اند و در برخي دوره ها سياست ها دقيق تر و بهتر و نتايج مطلوب تر و در برخي دوره ها منابع بيشتر و سياست ها بدتر و دستاوردها کمتر بوده است.
معاون اول رئيس جمهور گفت: در مجموع موقعيت کشور در سطح بين المللي و منطقه اي وضعيت بسيار مطلوب و خوبي است که بايد قدردان مديريت مدبرانه و راهبردي رهبر انقلاب باشيم .
جهانگيري تصريح کرد: امروز از ايران يک منطق بزرگ و قدرت عظيم ديپلماسي به دنيا ارائه کرده ايم و در اين ميان اگر دشمن بدعهدي ، دروغ و عدم وفاي به عهد داشته؛ خود متضرر مي شود و حرجي به ما نيست.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به شرايط و جايگاه خراسان رضوي عنوان کرد: اين خطه از نظر تاريخي و تمدني و فرهنگي نه تنها براي ايران بلکه در جهان نقطه افتخار آميز است.
معاون اول رئيس جمهور گفت: فرصت هاي زيادي در اين استان وجود دارد که به مديران استان براي برنامه ريزي و توسعه و پيشرفت اين خطه کمک مي کند..
جهانگيري تصريح کرد: توسعه اقتصادي بدون پشتوانه معنوي و فرهنگي امکان پذير نيست و توسعه پيش نيازهاي جدي دارد که ما مديران مکلف هستيم آنها را فراهم کرده و به طور جدي پيش ببريم.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت بافت فرسوده کلان شهرهايي جون مشهد گفت: از اقدامات بزرگ و مهم آن است که بافت هاي فرسوده و ناکارآمد بويژه در شهرهاي بزرگ و روستاهاي کشور، بهسازي و نوسازي شود و اين نيازمند شکل گيري نهضتي بزرگ در اين حوزه است.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه در اين حوزه توان مديريتي لازم وجود دارد و بايد با تامين تسهيلات بانکي محقق شود.
وي در ادامه با اشاره به قرارداد برقي کردن راه آهن مشهد – تهران که سال ها معطل فاينانس مانده بود، گفت: امسال اين قرارداد امضا شد.
جهانگيري با اشاره به اهميت موضوع آب در خراسان رضوي گفت: آب نه فقط براي خراسان که مشکل جدي شرق کشور است و راهي جز صرفه جويي و مديريت منابع آب و انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان به شرق نداريم .
وي توسعه طرح هاي کشت هاي گلخانه و آبياري تخت فشار را هم اولويت سال 97 در قالب طرح هاي اشتغالزا دانست.
معاون اول رئيس جمهور گفت: آلودگي هواي مشهد معضل جدي است و تامين کامل بنزين يورو چهار براي اين کلانشهر ضروري است.
وي با اشاره به راه آهن مشهد – زاهدان که فردا عمليات اجرايي آن از مشهد اجرايي مي شود، افزود: اين طرح جزو سياست هاي منطقه اي بسيار مهم ست و تلاش مي شود چابهار سريعتر به زاهدان متصل شده و مشهد محور اصلي اين کريدور مي باشد که بايد به زاهدان برسد.
جهانگيري در ادامه با اشاره به مناطق آزاد و ظرفيت هاي آن گفت: اين مناطق نبايد پايگاه واردات کشور شود بلکه بايد محلي براي صادرات و سرمايه گاري باشد.
معاون اول رئيس جمهور در بحث حضور جناح ها و گروه هاي مختلف در دولت گفت: طبيعي است اکثريتي که به دولت دکتر روحاني راي دادند بايد حضور پرنگ تري هم در اين عرصه داشته باشند .
وي افزود: با اين حال تلاش اين دولت بر آن است از توانمندي همه جريان هاي سياسي در اداره کشور بهره بگيرد.
معاون رئيس جمهوري در اين ميان با تاکيد بر به کارگيري مديران زن افزود : بايد از مديران زن در بخش هاي مختلف استفاده کرد و در خراسان رضوي نيز تعداد قابل توجهي از مديران استان، بايد از قشر زنان تحصيکرده باشند.
وي گفت: طبق برنامه ششم توسعه 30 درصد مديران کشور، بايد از قشر زنان باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سفر استانی حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور به شهر مقدس قم روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام می‌شود.

رئیس جمهور در دور اول سفرهای استانی و در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم ۹ دی ۱۴۰۰ سفر دو روزه‌ای به قم داشت و وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم ۱۴۷ مصوبه داشته که از این تعداد ۱۹ مصوبه در زمینه موضوعات تسهیلاتی و سرمایه گذاری، ۷۶ مصوبه اعتباری و ۵۲ مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است.

بر اساس آخرین اعلام استاندار قم تاکنون ۶۴ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور یه استان قم اجرایی شده است.

از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباراتی که برای پروژه‌ها و مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به قم تصویب شده بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون جذب شده است.

از روزهای گذشته تیم‌های کارشناسی از دولت در استان قم مستقر شده و موضوعات مختلف مرتبط با سفر رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داده اند.

جزئیات برنامه‌های حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به استان قم هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهر کریمه اهل بیت علیم السلام، شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، همچنین دیدار با علما و مراجع عظام تقلید از جمله مهمترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم باشد.

آغاز عملیات اجرایی تکمیل مونوریل و فردگاه قم

طی روزهای گذشته نیز معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه جمع بندی سفر رئیس جمهور به قم بر تکمیل مونوریل و فرودگاه قم تاکید کرد و گفته عزم دولت برای تکمیل این دوره پروژه نیمه تمام جدی است و یکی از برنامه‌های سفر دولت به قم آغاز تکمیل این دو پروژه خواهد بود.

استاندار قم هفته گذشته نیز عنوان کرده بود، در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در سفر دور دوم رئیس جمهور به قم افتتاح می‌شود.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم نیز در خطبه‌های هفته پیش نماز جمعه قم اشاره‌ای به سفر رئیس جمهور به قم داشته و گفت: ان‌شاءالله این سفر رئیس‌جمهوری سخت‌کوش، متواضع و انقلابی مانند سفرهای دیگرشان به شهرهای دیگر و سفر اولشان به استان قم برای مردم این استان پر از خیر و برکت باشد.

بررسی مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان قم نشان می‌دهد، بیشترین مسائلی که مورد توجه بوده؛ موضوعات آموزش و پژوهش، مسکن، اقتصاد، جاده، سلامت، کشاورزی، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، آب و برق، حمل و نقل، طرح عمرانی، محیط زیست، شهرسازی، راه‌آهن و بافت فرسوده است.

گفتنی است جلسه بررسی و جمع بندی طرح‌های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم پیش از ظهر دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6098234

دیگر خبرها

  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • حضور معاون رئیس جمهور در تمرین تیم ملی والیبال+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین