Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@21:23:25 GMT

جزئیات وام اشتغال روستائیان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۸۶۵۴

جزئیات وام اشتغال روستائیان

‍‍‍‍‍‍

معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: وام اشتغال روستائیان از طریق بانک‌های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ناصر زرگر در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: ابلاغ وام اشتغال روستائیان تا دهم آذر به بانک‌ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور با اشاره به طرح تسهیلات ارزان‌قیمت به اشتغال روستایی گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل آغاز می‌شود و در این باره طرح یک‌هزار تعاونی در هزار روستا را ارائه کرده‌ایم.
زرگر افزود: تسهیلات در سه فاز ارائه می شود: فاز یک برای ساخت / فاز دو برای تجهیزات / فاز سه برای سرمایه گذاری و سود تسهیلات هم میانگین اش 6 درصد است که می تواند در بعضی مکان ها بیشتر یا کمتر باشد. در نقاط مرزی نرخ تسهیلات 4 درصد و در روستاها 6 درصد و در مکان های شهری 10 درصد است که میانگین اینها 6 درصد می شود. معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: دامنه فعالیت های روستایی و سرمایه گذاری شامل معادن کوچک می شود. همچنین فعالیت های خدماتی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصناف، آموزش، گردشگری، ورزشی، فرهنگی و هنری، حمل‌ونقل، انبارداری، بیمه‌ای، بهداشتی و درمانی، بازیافت و انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره.
او افزود: دیگر موارد شامل صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف و کلیه فعالیتهای مربوط به آن و سایر صنایع دستی می شود
زرگر همچنین از ارائه طرح دوفوریتی مجلس برای استفاده از اعتبارات یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفر درصد به‌همراه آورده بانک‌ها با نرخ 18 درصد خبر داد.
وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی این تسهیلات تصویب شده، گفت: باید سهم استان‌ها براساس معکوس درآمد خانوار، جمعیت خانوار و نرخ بیکاری هر استان مشخص شود.
زرگر افزود: براساس تحقیقات و در نظر گرفتن موارد ذکرشده استان سیستان و بلوچستان بیشترین دریافت تسهیلات و استان قم به‌دلیل دارا بودن کمترین جمعیت روستایی میزان کمتری از این تسهیلات را دریافت می‌کند.
معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور ادامه داد: وام های تعلق‌گرفته به بخش کشاورزی 45 درصد، صنایع و معادن 10 درصد، بخش گردشگری 10 درصد، فناوری 15 درصد، صنایع دستی 10 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی 10 درصد می‌باشد.
وی گفت: در شهرهای زیر 10 هزار نفر سرمایه در گردش 10 درصد خواهد بود.
زرگر با بیان اینکه این طرح در دهه اول آذرماه اجرایی می‌شود و به همه استان‌ها دستورالعمل لازم ارائه می‌شود افزود: متأسفانه زلزله زمان جلسات ما را جابه‌جا کرد و ما در هفته آینده سه‌شنبه دستورالعمل را نهایی می‌کنیم.
 معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور درباره وثیقه هایی که برای ارائه این وام‌ها دریافت می‌شود، گفت: وثیقه ها  را آسان می‌گیریم و این وثیقه ها شامل خود محل طرح، سند مسکونی یا ملکی روستائیان و یا صندوق‌های ضمانت است.
زرگر افزود: میزان وامی که به هر نفر ارائه می‌شود مقدار ثابتی نیست و این وام به‌میزان اشتغال پایدار و نوع طرح متفاوت است.
­ معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: تسهیلاتی که به روستائیان با نرخ سود 6 و 4 درصد ارائه می‌شود تا یک سال تنفس دارد و تا دو سال بازگشت ندارد.  دانلود     

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲

امتداد - تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12 ماهه سال 1402 در مقایسه با دوره مشابه سال 1401، 24.7 درصد افزايش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی، سهم مصرف­ کنندگان نهایی (خانوار) با احتساب کارت‌های اعتباری 19.8 درصد است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۶۴۶۰٫۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۱۱۹۳٫۱ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۴٫۷ درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۴۶۱۲۲٫۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۱٫۷ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۱۰۳۳۸٫۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۸٫۳ درصد به مصرف­  کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.


لازم به ذکر است تسهیلات پرداختی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۴۸۵٫۳ هزار میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن تعدیلات صورت پذیرفته توسط شبکه بانکی به مبلغ ۴۵۲۶۷٫۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

   جدول ۱ بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ می‌باشد. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۲۴۴٫۶  هزار میلیارد ریال معادل ۷۶٫۴ درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ  ۴۳۱۵٫۷ هزار میلیارد ریال معادل ۴۱٫۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) می‌باشد.

   سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۲۸٫۸ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹٫۰ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی (مبلغ ۳۵۲۴۴٫۶ هزار میلیارد ریال) می‌باشد. ملاحظه می‌شود از ۱۶۷۴۳٫۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۲٫۰ درصد آن (مبلغ ۱۳۷۲۸٫۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ می‌‌باشد.
 

⦁    تسهیلات خرد ( کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال )
  از کل تسهیلات پرداختی در دوره یاد شده، مبلغ ۱۳۱۵۰٫۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲۳٫۳ درصد به صورت تسهیلات خرد اعطا شده است. همچنین مبلغ ۱۰۳۲٫۹ هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارت‌های اعتباری انجام پذیرفته است، که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداختی خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ ۱۴۱۸۳٫۸ هزار میلیارد ریال معادل ۲۴٫۷ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود. شایان ذکر است با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، با این اوصاف سهم بخش خانوار از ۱۸٫۳ درصد در جدول‏-۱، به ۱۹٫۸ درصد کل تسهیلات پرداختی افزایش می‌یابد.(جدول۲)
  شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی)توجه ویژه‌ای کرد.
  هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ۲۳ KB –

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد