Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@13:15:37 GMT

باند جعل اسکناس در کرمان متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۸۹۵۵

باند جعل اسکناس در کرمان متلاشی شد

به گزارش جهان نيوز ، علی شفیعی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری اعضای یک باند جاعل حرفه‌ای در کرمان خبر داد و گفت: ارزش ریالی اسناد جعل شده میلیارد‌ها ریال برآورد شده است.
علی شفیعی اظهار کرد: اعضای این باند علاوه بر جعل اسناد دولتی (سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی)، به جعل اسکناس و چک پول، جعل کارت پایان خدمت، جواز کسب، گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهر‌های دفاتر اسناد رسمی و ده‌ها موارد دیگر اقدام می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام قضائی اعلام کرد: پس از اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق وعملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص شد فردی به هویت (م. ک) با همدستی ۳ نفر دیگر به جعل وکلاهبرداری گسترده در سطح استان کرمان اقدام کرده است.

شفیعی اعلام کرد: پس از جمع آوری مدارک و مستندات و اخذ مجوز قضایی محل اختفای اعضای این باند شناسایی ومورد ضربه ماموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می‌کردند، بیان داشت: اعضای این باند از نرم افزار‌های پیشرفته و به روز دنیا برای جعل استفاده می‌کردند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند، گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری و دقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد و گفت: شهروندان بایستی در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت کنند و با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پیشگیرانه در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان روز دوشنبه با حضور اعضا هیأت مدیره بنیاد و جمعی از مدیران و کارکنان این مجموعه برگزار شد.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم با بیان این مطلب که خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک افتخار و توفیقی والاست که امروز نصیب ما شده است، افزود: یقیناً خدمت در قوه قضائیه به لحاظ جایگاه آن از نظر اجرای عدالت، احقاق حقوق و دفاع از حقوق عامه و تجلی خدمت به مردم، توفیق مضاعفی است که باید غنیمت شمرد.

وی در ادامه گفت: به تبع آن، خدمت در نهاد بنیاد تعاون زندانیان که ارتباط مستقیم با زندانیان به ویژه با خانواده‌های آن‌ها دارد و در مسیر حمایت، رفع مشکلات و توانمند سازی آن‌ها حرکت می‌کند علاوه بر توفیق، دارای آثار و برکات و پاداش اخروی است که باید این فرصت را قدر دانست و در تعالی و توسعه آن کوشش کرد.

این مقام حفاظتی با تأکید بر اینکه برنامه و هدف، ما حفاظت از کل سرمایه‌ها و دارایی‌های دستگاه قضائی است، افزود: صیانت از سرمایه‌های ارزشمند این دستگاه، که در رأس آن منابع انسانی است همواره مورد تأکید ریاست قوه قضائیه و از توصیه‌ها و راهبردهای همیشگی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه نیز است.

در پایان این مراسم با حکم رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات، مدیر جدید حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون منصوب و از زحمات مدیر قبلی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092144

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج